|
Ekstra forstærker - ja/nej? |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
sbndk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 593 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Januar-2015 kl. 19:52 |
Nu fik jeg sat et par Dali Lektor 8 og Dali Lektor 2 på min Denon AVR-X4000. Det lyder formidabelt godt, og selvom de selvfølgelig lige skal spilles til, så kan jeg høre mærkbar forbedring. Nu spekulerer jeg så lidt i tanken om, at smide en forstærker/effektforstærker på også og lade den trække fronterne både i surround og ikke mindst når jeg spiller stereo. Jeg havde nok lidt glemt hvor godt musik kan lyde i ren stereo i disse tider, hvor alt skal streames og komprimeres :) Men det rejser to spørgsmål: er der overhovedet noget vundet ved det nummer? Og hvilke forstærkere kunne man kigge efter sammen med Denon og Dali? Jeg har selv kigget efter noget NAD (f.eks. C275/C375) eller Denon PMA-1510. Brugt afskrækker mig bestemt ikke. Ønsket er som nævnt god, ren lyd og styr på bassen - genrerne en blandet landhandel, men en del rock.
|
|
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
|
|
![]() |
|
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du prøvet at hører dine Lektor på en c275 der hvor du har købt dem? Det ville jeg nok gøre i første omgang :-)
|
|
![]() |
|
sbndk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 593 |
Go' ide - jeg kunne da selvfølgelig tage en tur i Hifiklubben igen og udnytte, at de har 'det hele derinde' :)
Det havde jeg selv helt overset.
|
|
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
|
|
![]() |
|
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
![]() |
|
![]() |
|
Nu opdager jeg jo pludselig, at en Emotiva XPA-3 faktisk er nede i en rigtig fornuftig pris:https://emotiva.com/products/amplifiers/xpa-3 - nogen der har erfaring med Emotiva og ikke mindst at bestille derfra?
Jeg frygter lidt moms, told, etc :( |
|
|
|
![]() |
|
David O Jensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2012 Sted: Haderslev Status: Offline Point: 73 |
usashop.com der kan man indtaste varens pris i US dollar og så laver den en beregning med ca. toldafgift og levering... total beløber det sig i ca. 6200 kr., hvis jeg husker det korrekt
|
|
![]() |
|
Ja, cirka 6200 løber sådan en op i via ShopUSA. Så er der også UPA-200, som er markant billigere (og dog yder 2x125W) og kan fås for 2700.
|
|
|
|
![]() |
|
David O Jensen> Jeg læste dit emne i køb og salg-afdelingen og kan se, at du er ude efter nogenlunde det samme som mig (ekstra forstærker til fronter) - har du fundet noget interessant? :)
|
|
|
|
![]() |
|
David O Jensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2012 Sted: Haderslev Status: Offline Point: 73 |
Melder mig lige på tråden her... SBN.. har du gjort dig nogen overvejelser vedr. tilslutningen?? C275 åbner for muligheden af bi-wiring som jeg lige husker det, mens emotiva lukker denne og kun gør brug af bi-amp.. Er der nogen fordele/ ulemper ved ovenstående tilsutningsmuligheder?
Står selv lidt i samme båd med effektforstærker, dog til B&W DM604S3 højtalere, drevet af en Denon AVR3313.. I fald UPA-200 skulle være nok til at få det optimale ud af mit setup overvejer jeg temmelig kraftigt at købe en sådan en |
|
![]() |
|
Mine Dali Lektor har ikke mulighed for biwiring eller biamp, så dét er i mit tilfælde begrænsningen - så det er der helt sikkert andre, der meget bedre kan svare på end mig :)
Trods det synes jeg begge de Emotiva ser rigtig interessante ud både ud fra pris og ikke mindst reviews.
|
|
|
|
![]() |
|
Ja det gør de nemlig begge og glæder mig til lidt ekspert råd specielt på UPA-200 om den er kraftig nok.
|
|
![]() |
|
Sys iøvrigt at jeg læste en svar på en anden tråd med en der gjorde opmærksom på, at i et surround setup - fandt han det bedst at fronter og center var koblet på en effekt, idet de alle 3 skulle have samme "levebrød" - Hvad er det for en størrelse??
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |