recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee kanalskift med kort i er sindsygt langsomt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee kanalskift med kort i er sindsygt langsomt?

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee kanalskift med kort i er sindsygt langsomt?
    Sendt: 31-Januar-2016 kl. 02:17
Vores antenneforening er skiftet fra Stofa til Yousee og vi har så valgt vælgselv kanaler hvor vi har fået 2 CA moduler og 2 kort. Det ene sidder i et Samsung TV og det andet i en Clint boks. Efter vi har fået det valgfrie kanaler og knalerne skal igennem kortet så er kanalskiftet langsomt ca 5-6 sek hvor det før bare skiftede på 1-2 sekunder.
Nogen der har samme problem eller ved hvorfor?
På forhånd tak
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 03:11

Hvorfor samme spørgsmål 2 gange.? Det er jo krypterede kanaler, derfor går der lige et øjeblik før der er billede på.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 10:32
Hvilket CAM bruger du? Nogle er hurtigere end andre.
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 11:04
Jeg har præcis det samme problem. Efter at vi skifte til "bland selv" er mit kanalskift også blevet meget langsommere.

Jeg har et Panasonic G20 med et Strong modul fra You See med deres logo på.

Det jeg oplever er at TV'et står i 10-15 sekunder hvor der på skærmen står "encrypted channel" - normalt skifter den så efter de ca. 15 sek. men af og til fryser den og så skal jeg have Cam modulet ud og ind igen, så virker det i en periode.

Dette kan godt forekomme flere gange om ugen og det er temmelig belastende ..  :-(

Det skal siges at da vi tidligere havde fuldpakken, kørte jeg også med Cam modul til tilkøbskanaler og der havde jeg aldrig dette problem ...

/Kim

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 13:12
Måske endnu et CI plus problem?😞

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 17:43
Det cam moduler jeg har i, er dem fra Yousee som de selv har givet os :(

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 17:51

Da det er moduler fra You See, så er det + moduler. Givet jer, næppe, ligeledes kan de købes billigere andre steder, også uden +.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvorfor samme spørgsmål 2 gange.? Det er jo krypterede kanaler, derfor går der lige et øjeblik før der er billede på.
Så er der flere om buddet :)
Men dog syntes jeg at 5-6 sek er lang tid at sidde og vente. Det er ikke sådan at man lige tager en Zapper :)
Men forstår dog ikke det ikke burde gå hurtigere selv med kodede kanaler
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 18:43

Kortet skal lige læse rettighed. Har lige taget tid på skiftet, det tager på mit TV 3-4 sekunder. Zapper aldrig, live TV ses sjældent, 90% eller mere er optagelser.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 18:51
Jeg har oplevet tilsvarende, bare med sattelitmodtager i stedet.

4-5 sekunder om et kanalskifte med Cam modul, men da jeg flyttede kortet til den indbyggede Conax læser, kom tiden ned på 1 sekund, altså nærmet øjeblikkelig.

Så mon ikke boxe med indbygget læsere er at foretrække.
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg har oplevet tilsvarende, bare med sattelitmodtager i stedet.

4-5 sekunder om et kanalskifte med Cam modul, men da jeg flyttede kortet til den indbyggede Conax læser, kom tiden ned på 1 sekund, altså nærmet øjeblikkelig.

Så mon ikke boxe med indbygget læsere er at foretrække.

Men hvilke bokse til yousee har det :)? 
Havde en boks før Vantage C8000 som havde det men da den ikke kan søge på Netværksid  som Yousee´s valgselv kanaler er på, så kunne den desværre ikke bruges :(
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 19:32

Der kan vist ikke leveres nogen lige nu, men til Marts kommer den nye.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu