|
Hænge lærred op i loftet |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | ||
PF
Super bruger Oprettet: 22-December-2008 Status: Offline Point: 485 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Juni-2012 kl. 18:38 |
|
Jeg står og skal hænge et lærred op i loftet. Min far og jeg har lige forsøgt at gøre, men måtte opgive. Så nu står jeg med et stort hul i loftet, men intet lærred :-)
Det jeg så tænkte var om der er nogen som har erfaring med at hænge sådan noget op i et gipsloft? Kunne godt bruge nogle fif eller noget hjælp :-) |
||
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Brug nogle rawplugs der er beregnet til gips.
Den her slags fx. De kan købes i et hvert byggemarked. |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
PF
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vi brugte også en alá den, men hver gang at vi brugte den og forsøgte at få den til at udvide sig, så gav den slip igen med det samme.
|
||
Sejrsen
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg vil ikke være tryg ved at hænge det op i gipsloftet alene. Kommer selvfølgelig an på hvor meget det vejer og om det er et dobbelt lag gips.
Du skal op og have fat i bjælkerne (spærrene) eller betonen over gipsen. Sejrsen
|
||
PF
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har desværre ingen idé om hvordan jeg finder spærrene, da jeg aldrig har prøvet at hænge sådan noget op :D
Har heller ikke nogen ledig væg at hænge den på, så det er jo muligt at jeg er lidt screwed.
|
||
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Prøv at lave en banketest.. og evt. slå et tyndt søm op og se om det bliver siddende når du trækker i det..
|
||
fausing
Guld medlem Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, gør dette, så skulle du gerne støde på et forskallingsbræt på et tidspunkt. De burde sidde pr 30 eller 45 cm. Så kan du evt montere et bræt i loftet, som du så monterer dit lærreds ophæng på. Hvis forskallingen kører på langs med dit ophæng er du lidt mere på den, men kan istedet montere 2 brædder på tværs, og igen et på langs, som lærreds ophænget så monteres på. Håber du forstår min forklaring. Ellers må jeg tegne det til dig. Mvh. Rasmus Redigeret af fausing - 05-Juni-2012 kl. 23:07 |
||
PF
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan jeg selvfølgelig godt prøve. Noget helt andet, nu har jeg jo et latterligt stort hul. Nogen ideer til hvordan jeg kan udfylde det uden at skulle male hele loftet? Bare så det bliver en smule pænt.
Hvis det nu ikke er muligt for mig at ramme spærrene eller betonen, har jeg så andre muligheder? Som sagt er væggen ikke ledig, da mit tv hænger derpå og det er meningen at lærredet skal hænge foran tv´et når jeg trækker det ned.
|
||
fausing
Guld medlem Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvor stort er det hul du har fået lavet???
Som en 5 kr eller?? |
||
PF
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, det kan jeg godt se. Mit problem består bare i at det ikke lyder til at blive særligt pænt desværre. Så derfor overvejede jeg endda et lærrede på stativ. Er det fuldstændig hovedløst?
|
||
PF
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nok nærmere som en 2 krone. Vi havde ingen idé om hvad vi lavede åbenbart, og vi blev ved med at lave hullet større hver gang vi proppede en rawplug op.
|
||
PF
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det må sgu da være muligt at få nogle specielle rawplugs som kan holde til at man hænger noget fra et gipsloft? Det lyder helt åndssvagt hvis man ikke kan det, men nu er tømrerfaget jo heller ikke mit fag :O)
|
||
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |