recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skingre stemmer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skingre stemmer

Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skingre stemmer
    Sendt: 21-Januar-2016 kl. 06:58
Hej alle

Jeg er ganske godt tilfreds med mit nye anlæg, marantz av7702mkii og marantz mm8077. Marantz skulle have en lidt mørk og blød lyd hvilket passer mig fint. Det samme gælder mine dali suite højtalere. Jeg har nu nydt en del film på mit nye setup.

I går så jeg Find Nemo og det var ikke en behagelig oplevelse. Lyden var ok men stemmerne var simpelthen så skingre at jeg måtte skrue ned. Lydniveauet på forstærkere stod på 70 som den altid gør, men i går var det bare for højt mht stemmerne.

Hvad kan jeg gøre for at mindske de skingre stemmer?
Skal lige have set nogle flere film for at se om det er et generelt problem eller om det bare er Find Nemo som er problemet:)

Jeg vil dog gerne vide allerede nu om jeg kan afhjælpe problemet lidt da jeg i går var bange for min center ikke kunne klare mere pga de høje, skingre stemmer:)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 07:30
bruger du audyssey? hvis ja. Prøv at koble det fra
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 08:00
Audyssey XT32 har ikke særlig kraftig afrulning i toppen, og kan godt få tingene til at lyde skingert..
nu når du har fået dig en så fin processor, vil jeg forslå dig at køre en Audyssey Pro kalibrering, der kan du laver en kraftigere afrulning og tage det skarpe af diskanten, samt en masse andre justeringer.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 11:12
Jep jeg bruger audyssey:) Har ikke prøvet at slå det fra men det vil jeg da prøve.

Jeg troede en pro kalibrering kun skulle bruges af en prof kalibrator.. Jeg er ikke helt med på hvordan jeg laver en kraftigere afrulning. Jeg må indrømme at jeg ikke har haft tid til at lege med forstærkeren endnu, eller nok nærmere jeg har ikke været fornuftig at tage mig tiden til det. Så det skal jeg have gjort kan jeg godt se. Men vil meget gerne have lidt hjælp til hvordan den prof kalibrering foregår og det med afrulningen for det lyder som noget der kan afhjælpe problemet:)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 11:33
du skal have fat i et Pro kit, og en licensnøgle samt downloade Audyssey Pro software til din pc.
Derefter bliver man på skærmen guided igennem, næsten som en standard Audyssey kalibrering

man har manuelle muligheder for at justere target curve i Pro udgaven..
og samtidig med bedre mikrofon og flere filtre, bliver resultatet langt bedre end ved standard Audyssey.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 11:48
Spændende!! Det skal jeg da lige have tjekket nærmere. Men dvs jeg kan ikke afhjælpe problemet med en alm. kalibrering og ændre et eller andet? (ud over selvfølgelig at slå audyssey fra, men så mister jeg sikkert noget andet.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 11:54
der er ingen mulighed for tweak i standard Audyssey udover movie og Flat indstillingerne..
audyssey Movie har større afrulning i toppen i forhold til Flat..
den manuelle EQ er yderst sparsom ( 9 bånd )

men vil da mene at nu når du har købt et så fint system, burde du da udnytte det fuldt ud, og få det ordentligt op at køre med de muligheder der er..

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 12:01
Det har du helt ret i, jeg er i fuld gang med at undersøge hvor jeg kan købe kalibreringssættet og en licens, men synes ikke Google fortæller mig noget nyttigt.

Ved at købe dette pro kalibreringssæt, kan jeg så det samme som nogle bruger umik og REW til? Eller skal jeg investerer i dette udover pro sættet?

beklager mine sikkert dumme spørgsmål, men jeg har aldrig rodet med det her før. Jeg har altid bare anvendt autosetup på min tidligere receiver og det var noget lort rent ud sagt.

Redigeret af furious jt - 21-Januar-2016 kl. 12:02
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 12:05
hifiklubben kan skaffe kittet hjem..
licensen køber du hos Audyssey direkte..

mikrofonen kan ikke bruges til målinger i R.E.W desværre, der skal du have fat i f.eks en minidsp umik-1..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 12:19
super!, men er det overhovedet nødvendigt at anvende R.E.W hvis jeg anvender pro kittet?
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 12:30
det er altid rart med 3.parts målinger..

du kan også bruge R.E.W til at finde den optimale position til subwoofere inden du kører Audyssey pro..
det er også en fordel at køre eftermålinger så man kan justere crossover og delay samt level matche bagefter..
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 13:03
Kan du ikke blot skrue ned for center?
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu