|
|
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Forfatter | ||
Marniman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() Sendt: 07-April-2009 kl. 11:12 |
|
Jeg fristes til at sige: Headshot.
![]() http://ing.dk/artikel/97696-hoejttalerkabler-og-andet-audiof ilt-scientology-sludder |
||
Mvh. Martin
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
På den måde som "geniet" fremlægger sit ærinde er det langt hen ad vejen rigtigt som HAN skriver. Men der er en væsentlig forskel på højtalerkabler. Længere er den sådan set ikke Check eventuelt her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1727&zoneid=1 Redigeret af Hother - 07-April-2009 kl. 11:18 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|
Den er set før...
![]() http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73636&P N=1&TPN=1 Og helt skudsikker er den stadig ikke... Der vil ALTID være dem som påstår der er en forskel (og at man kan høre den), og så dem der ikke kan! ![]() |
||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|
Der må vel være en forskel på eks. ½ kvadrat 15 meter i forhold til 2½ kvadrat 3 meter, men om man kan høre forskellen afhænger jo også at forstærker/højttaler og ikke mindst kilde. Men hvis der er nogle der mener det kan forsvares at købe højttalerkabler til mange tusinde kr. så kan de jo købe mine Nordost Blueheaven som er billigt til salg (i forhold til indkøbsprisen)
|
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Der findes to kategorier af folk. 1. Der er dem der ikke VIL høre forskel. Disse har oftest et prismæssigt øjmed i deres argumentation. (Hvorfor mon?) Omvendt er der også en mod-kategori af folk. Til sidst er der os andre, som bare køber noget, sætter os ned foran anlægget og nyder musikken, uden at ødelægge vores ro med, om det nu også var det rigtige valg af kabler, for det lyder jo egentligt meget godt alligevel.
|
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|
Sådan Kandersen Som jeg hele tiden gentager. Lad være med at lade jer rive med af opreklamering, salgstaler og andet profeti, men vælg det du er tilfreds med og glem at der MULIGVIS finde noget der i måleapp. er bedre hvis ikke du selv kan se/høre betydelig forskel. Har du for mange penge, så brug lidt mere på højttalere og forstærker/ receiver da der her kan være mere at hente. God påske |
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8665 |
![]() |
|
Og så er der så meget andet der kan optimeres inden man bruger flere tusinde kroner på kabler. |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Min opfattelse er, at dem som ofre virkelig mange penge på højtalerkabler. (500,- pr. meter eller mere) de allerede har rimelig godt styr på resten af gearet. Men du har ret, der er mange som bekymre sig om kablerne, hvor de nok ville kunne optimere deres anlæg andre steder og få langt mere ud af det.
|
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Jeg syntes at en mand der køber en falsk guldring af en sigøjner i den tro at den er ægte, sætter den på sin finger og bærer den, som det han opfatter den som, også har en ægte glæde over ejerskabet. Om ringen virkelig er guld eller ej er ikke med til at spolere noget, så længe manden tror den er ægte.
Sådan også med kabler. Et kabel af lysnet ledning giver ikke nogen som helst følelse af, at her har jeg købt kvalitet og optimeret mit anlæg, men det gør et designer kabel som man måske har betalt mange penge for. Så et sted er det jo lige meget om der er forskel på kabler over en vis tykkelse (fra lysnetkabel og op), hovedsagen er at man syntes der er forskel og at det giver ejerglæde og tilfredshed. Nu er det jo i audiofile kredse underforstået at der er forskel på kabler og derfor vil en præsentation af ens anlæg næsten fordre at man har et designerkabel, ikke, ellers vil der være ret mange der rynker på næsen, ikke? Så for husfredes skyld da. Man kan helt klart, eller de fleste kan, høre en klar og tydelig forskel hvis de ser kablet og det gælder både den ene og den anden vej, de samme personer forringer derved deres opfattelse af musikken, hvis de blot betragter et par kabler af lysnet ledning. Ser de derimod et dyrt indkøbt højtalerkabel, opleves musik som betydelig bedre. Blot tanken forårsager dette. Så hvad? Ja, uanset om der er en virkelig hørbar forskel, så har man dog fået noget, ikke? Man hører måske mere musik på grund af større forventning. Og måske sammen med vennerne, der sætter pris på et optimeret anlæg, hvor også de får oplevelsen af en større musikoplevelse via de gode kabler. Og hvad gør så det? Kan noget være bedre en et godt glas rødvin i venners lag? Godt er det i hvert fald. Betyder det nu virkelig så meget, om det kan høres i virkeligheden eller ej? Der er mere gemt i det end lige det. Man skal heller ikke glemme "blæreeffekten", potensforlængeren. Den er der jo ikke meget af med et lysnet kabel, er der? Heller ikke HC Hansens kabel. Men et designer kabel! Jo, jeg tror lige. Se hvad jeg har! Filosofisk? Yes ![]() Redigeret af Ken_T - 10-April-2009 kl. 03:54 |
||
![]() |
||
Puma ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 596 |
![]() |
|
Jeg må bare sige "geniet" har helt ret...sådan er de fysiske grundregler fastlagt i ohm´s lov.....Sorry Hother men den kan vi desværre ikke lave om på trods af vi nu skriver 2009..... Det eneste som rent fysisk i relation til ohm´s lov kan forsvare resultaterne i Lars`s test af højtalerekabler er at modstanden er lavere i sølv end i kobber, hvilket måske skulle give en lille fordel ved CSN sølvkablerne såfremt der er tale om samme mm2 og længde, men så burde 24 karat guld altså give det bedste resultat.... Alt i alt har kabelkvaliteten ikke ret stor indflydelse på lyden sammenholdt med den indflydelse som selve byggekvaliteten på højtaler og forstærker har på lydoplevelsen. Så mit råd vil være brug pengene på disse elementer frem for højtalerkabel til flere hundrede kroner pr. meter.... Redigeret af Puma - 10-April-2009 kl. 09:35 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det betyder bestemt hverken mere eller mindre, end når bare vedkommende er tilfreds med resultatet, så bør det være nok.
|
||
![]() |
||
huiron ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Status: Offline Point: 308 |
![]() |
|
Jeg havde ellers besluttet mig for at holde mig uden for denne diskussion, men synes nu Hother skal have lidt opbakning her. Jeg er for så vidt enig i at fysikkens love nu er som de er, og at modstanden i kablerne er så lille at det ikke har nogen praktisk betydning ved normale lydtryk.
Jeg er selv elektronik uddannet, så havde indtil for en 8 års tid siden samme opfattelse som de fleste herinde. Jeg og en kammerat besluttede os så for at modbevise Hifiklubbens påstand om at kabler var vigtige. Bare sådan for sjov. Set med vores pengepunge skulle vi afgjort have ladet være. Vi fik et shok da vi skiftede signal kablet mellem CD afspiller og forstærker ud. Der var vitterlig en kæmpe forskel. Det var som at få et nyt anlæg. Og husk lige at vi var overbeviste om der igen forskel var. Så for analoge signal kabler kan jeg garantere der kan være endog stor forskel. Jeg kan ikke forklare det teknisk, for jeg fatter ikke en klap af hvorfor, men høres det kunne det. Om der er samme ekstreme forskel for højtaler kabler skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke kunne lave den samme gode AB test der. Men teknisk vil jeg påstå at hvis der kan være så meget på analoge signal kabler, må der næsten kunne være mere i højtaler kabler. Om I vil tro på mig må i såden set selvom ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |