recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Traveler HD 10XI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTraveler HD 10XI

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
dkoy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Emne: Traveler HD 10XI
    Sendt: 18-Maj-2009 kl. 11:33

Hej

Jeg har forgæves forsøgt at finde noget info omkring det videokamera Aldi har til salg fra på lørdag.

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_SA/OFFER_21/OFF01.SHTML

Det sjove er at ikke engang på producentens hjemmeside kan man finde det, og hvis man laver en google søgning får man heller ikke nogen hits.

Er der nogen af jer her, der har nogen inputs til det kamera?

Er der en grund til man stadig laver 4:3 kamera? Der står opløsningen er 1440x1080, er det ikke en lidt speciel opløsning? Jeg ville have gættet på 1920x1080.

Jeg kan se den model der er på producentens hjemmeside, som også har et 4:3 display, faktisk kan optage i 16:9.

Jeg har prøvet at ringe til Aldi, men de har lidt problemer med at finde en som kan fortælle mig noget mere.

Mvh
Steen

Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 12:18

Her er et link, det ser ud til at det er et HDV kamera som bruger det format,

http://www.abmedia.dk/video/hdv/formats.htm

MVH Frank Pedersen

Til top
bims Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 13:04

Via google findes der en del information omkring dette kamera

http://www.traveler-service.com/hdx10usflash/index.htm

1440x1080 er en meget brugt størrelse på mange af de nye HD cameraer i den lavere prisklasse, Hvis det er korrekt den optager i 1440x1080 så hedder det ikke HD med HDV.

Søger man lidt på google og kan man se de har solgt den i andre lande, og der hedder opløsningen noget andet.

Redigeret af bims - 18-Maj-2009 kl. 13:04
JVC GY-HM100U & Canon EOS 550D

Adobe Premiere pro CS6, Pinnacle studio HD ultimate collection 14, BluffTitler & Magic Bullet Looks pro, Adobe Premiere Element 10

Til top
dkoy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af bims bims skrev:

1440x1080 er en meget brugt størrelse på mange af de nye HD cameraer i den lavere prisklasse, Hvis det er korrekt den optager i 1440x1080 så hedder det ikke HD med HDV.

Søger man lidt på google og kan man se de har solgt den i andre lande, og der hedder opløsningen noget andet.

Det er ikke det samme. Der står 10X på det, og jeg har fundet masser af sider og testoptagelser med 10X - det de har på billede i Aldi hedder 10XI.

Men interessant med HD / HDV, det vidste jeg ikke. Det må jeg lige læse lidt mere på. Tak for link / info.

Mvh
Steen

Redigeret af dkoy - 18-Maj-2009 kl. 15:13
Til top
bims Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 18:17

Sorry, jeg ikke lige tjekkede op om det var samme camcorder, men sad på jobbet og havde lige 5 min, til din tråd.

Jeg optager selv med 1440x1080, både som 1080i (interlaced) og som 1080PF25 (progressiv billedehastighed på 25 pbs).  og synes det er ganske ok.

JVC GY-HM100U & Canon EOS 550D

Adobe Premiere pro CS6, Pinnacle studio HD ultimate collection 14, BluffTitler & Magic Bullet Looks pro, Adobe Premiere Element 10

Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af dkoy dkoy skrev:

Oprindeligt skrevet af bims bims skrev:

Det er ikke det samme. Der står 10X på det, og jeg har fundet masser af sider og testoptagelser med 10X - det de har på billede i Aldi hedder 10XI.

Men interessant med HD / HDV, det vidste jeg ikke. Det må jeg lige læse lidt mere på. Tak for link / info.

Mvh
Steen

Kan det ikke tænkes det er det samme, men Aldi har afgivet en stor ordre på det, og så heder det 10XI. Nu kan man så ikke sige det er set billigere andet sted ?

Redigeret af kallek - 18-Maj-2009 kl. 20:09
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
dkoy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 22:03

Jo det er faktisk et godt bud. Jeg ringer til dem igen i morgen og hører dem ad. Hvis jeg bliver klogere så skriver jeg lige deres svar her.

Det som nager mig, det er spørgsmålet om det ville være klogt af mig at skifte mit Canon FS100 ud med det her fra Aldi? Mit FS100 er jo ikke HD, det er vel 720x576. Det er et udemærket kamera og jeg filmer en del med det og bruger en del tid på at lege i Sony Vegas.

Nu kunne jeg så godt tænke mig et rigtig HD dog uden at skulle af med 5.000 kroner.

Så spørgsmålet er om jeg skal skifte mit FS100 ud med 10XI

Jeg tror jeg køber det, tester og ser hvad jeg synes. Man kan vist altid få pengene tilbage i Aldi.

Mvh
Steen

Til top
inside Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Februar-2005
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 00:47

dkoy

hvis du gør det, så ser jeg frem til at høre og se dit review med sample videoer :D

Til top
dkoy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 12:44

Jeg har lige talt med Aldis indkøbsafdeling og det er den som hedder 10X. Hende jeg talte med vidste ikke hvor det "I" kom fra

Mvh
Steen

Til top
Amled Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Januar-2006
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 18:21

Hej Steen

Fedt at du gider undersøge for os alle...

Men - hvis det er identisk med hd 10x så passer det jo ikke med opløsningen  - så er det 1280 x 720 - og det passer bedre med teksten "passende for visning på hd ready tv" - for den undrede jeg mig over.

/he - To be or not to be....
Til top
dkoy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Amled Amled skrev:

Hej Steen

Fedt at du gider undersøge for os alle...

Men - hvis det er identisk med hd 10x så passer det jo ikke med opløsningen  - så er det 1280 x 720 - og det passer bedre med teksten "passende for visning på hd ready tv" - for den undrede jeg mig over.

Det har også undret mig, det med opløsningen. Jeg er ret sikker på jeg ikke kan lade være og køber det på lørdag . Så prøver jeg det og sammenligner det med mit FS100 så godt jeg nu kan. Så vender jeg lige tilbage.

Mvh
Steen

Til top
dkoy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 17:54

Lige for at runde den her af. Jeg har altid lært, "er du i tvivl er du ikke i tvivl" og jeg er i tvivl - så jeg er ikke i tvivl - jeg køber det ikke

Jeg kan få f.eks. et Sony ægte full HD for 4000,- det vil jeg hellere. Jeg stoler sku' ikke på det her. Og så er det jo ikke full, men kun en mystisk HD på 1280x720 på en 4:3 skærm?, hvilket skræmmer mig. Så jeg vender ikke tilbage med en melding.

Mvh
Steen

Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu