|
8x DIY 18" subs - Worklog |
Besvar | Side 123 7> |
Forfatter | |
Gargazol
Junior bruger Oprettet: 11-Maj-2014 Sted: Fensmark Status: Offline Point: 48 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 12:20 |
Hej
Dette vil være min worklog for mine kommende subs som jeg blev inspireret til at lave selv fra en af mine tidligere tråde her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132325&PN=1&ti tle=sub-til-44-m2-stue-mske-svs-sb13-ultra Det vil være delt op i 2 dele, da der skal være til både min stue og en dedikeret hjemmebio(mikro(11kvm)) jeg er gået i gang med at lave fra bunden i et af mine værelser. De andre 9 DIY højtalere til systemet kommer der en anden tråd for i det nye år når delene kommer hjem. Det bliver et 7.1.2 system i Bio: Stuen: 2x "Mach5 UXL-18" 1x Behringer Inuke nu6000dsp Her skal der gøres en del ud af udsenet, da de skal stå som en del af mit tv bord med receiver/effekt/blu-ray imellem. Hjemmebio: x2 "Mach5 UXL-18" bag AT lærred. x4 "SI HT-18 D4" som skal stå bag hver af de 4 sidepladser for ekstra god følelse af vibrationerne. 2x Behringer Inuke nu6000dsp Her skal der intet gøres ud af udsenet, da ingen af dem vil kunne ses. Dette vil være et projekt der kører over måske 1 år, så der kan godt gå langt imellem posts, men så har jeg da fået startet tråden med lidt info. De første 6 subs forventer jeg at få hjem i starten af næste måned. Jeg har allerede 1 af effekterne og de 2 sidste kommer også i starten af næste måned. Selvom det er en worklog/buildthread, så er alle kommentarer/forslag selvfølgelig velkommen. Ps. hvis der er 6 subs, hedder det så stadig 7.1.2, eller ændres det til 7.6.2? receiveren(Denon AVR-X5200W) har 2 sub out, så måske enda 7.2.2, men kan faktisk ikke huske om den kan kalibrere dem individuelt |
|
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Spændende, det vil jeg se frem til.
|
|
Vejrup
Guld medlem Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 685 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det glæder jeg mig da til at følge..!
|
|
submaniac
Super bruger Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nice!
|
|
Gargazol
Funktioner
Tak(0)
|
Så er de første 6 enheder ankommet. |
|
Zuppe
Super bruger Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lækkert. Hvor mange liter bliver kasserne på til si18? Jeg skal selv igang med at lave 2 på ca 340 liter eksklusiv porte.
|
|
Gargazol
Funktioner
Tak(0)
|
Skal lige have målt hvor store jeg kan lave dem, men håber på mellem 150 og 200 liter som lukkede kabinetter. Burde få mig til xmax ved 900W
|
|
therazz
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tror du at det er nok ?
:-) |
|
MORE BASS
|
|
Gargazol
Funktioner
Tak(0)
|
Nok? Det ord kender jeg ikke :)
|
|
Grymok
Super bruger Oprettet: 09-Maj-2013 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 337 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad er egentlig grunden til du bruger 2 forskellige enheder Mach5 og SI18?.
Er enhederne købt i USA og så brugt Shop USA til at få dem hjem? :) |
|
Gargazol
Funktioner
Tak(0)
|
Der er 3 grunde. Jeg overtog en plads i et gruppekøb af UXL-18, hvor bestillingen var på 4 enheder, hvor jeg egentligt kun havde planlagt at skulle bruge 2 af dem i stuen, og der blev derfor 2 tilovers til min BIO. De står længere væk end HT-18, så derfor skal de spille højere og har brug for højere xmax (ikke at jeg nogensinde forventer at bruge al den power i det lille rum :) ) UXL-18 er en meget dyr sub enhed, 400$ mod 169$ for HT-18, og har har ikke råd, eller brug for, sådan 4 når de skal stå og skyde lige ind i rykken af mine side pladser. HT-18 enhederne er købt i USA og UXL-18 er købt i Canada og sendt til USA, hvor ShopUSA så har sendt det hele hjem til mig.
|
|
Grymok
Super bruger Oprettet: 09-Maj-2013 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 337 |
Funktioner
Tak(0)
|
Okay det giver fin mening! :D
HT-18 enhederne er desværre udgået, så det er kun dem der er på lager der er tilbage(desværre), og dem der er tilbage er 2-ohm til 159$ :)
|
|
Besvar | Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |