recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sejrsen Atmos 7.2.4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sejrsen Atmos 7.2.4

 Besvar Besvar Side  <1 1213141516>
Forfatter
Besked
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Jeg har lige sat og læst hele denne tråd igennem. Det har næsten taget pusten helt af mine egne biograf bygnings planer, jeg har dælme noget at leve op til - og tvivler stærkt på at jeg kan nå noget tilsvarende.

Kanon setup Sejrsen og alt respekt herfra! 

Uden at starte den store diskussion med blå lys, så vil jeg lige tilføje at jeg synes det ser totalt sejt ud. Hvor købte du sådan noget henne? Jeg kan specielt godt lide ideen i at det kan skifte farve. Jeg tror jeg vil have lavet noget tilsvarende.

Jeg kunne også godt tænke mig at se biograf stolene og hvordan du har fået indrettet den del, synes ikke lige jeg så billeder fra den vinkel.
 
Tak for de pæne ord, men med hensyn til bio-indretning er der andre og væsentlig mere akustisk korrekte bioer her på sitet. Kig på dem istedet for. Lysdioderne har jeg købt for billigt på Ebay, at de kan skifte farve er en ubrugelig gimmick, men de bruges til lidt baggrundsbelysning, så vi kan finde popcornene i mørke scener.
 
Jeg har ingen biografstole, bare en sofa og en stor sækkestol.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

 
Den plejer at være billigere netop pga. der ikke er effekttrin i den ellers er den stortset bestående af samme komponenter.
 
Hmmm..jeg er nu ikke helt sikker på at du har ret. Kan se på Av-connection at onkyo 5010 og Onkyo 5509 koster det samme, og det på trods af at 5509 er ved at være lidt gammel. Processoren har jo også balancerede udgange. Men fred være med det Smile
 
Under alle omstændigheder er en 5010 nemmere at sælge om 6 måneder end en processor. Marantz AV8801 er ikke en mulighed, da jeg forventer, at den lyder som en Denon AVR4520(som har voldet mig nogle problemer.) Jeg rænker også at den bliver noget dyrere?
Det tyder på at de har tilbud på den 5010'er, kontra 5009er grundet den mindre forskel.


Redigeret af Kenzo85 - 07-December-2012 kl. 17:12
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Webmonkey Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Webmonkey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 17:15
Jeg tror at det er pga manglende udbud og konkurence på onkyo processorer i Danmark.

I tyskland kan man købe 5509 til 2000euro. Inkl fragt til DK. Fra en authoriseret Onkyo EU med 2 års garanti.

Denon er derimod billigere i DK.

In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2013 kl. 23:27
Der er sket opgraderinger på bla. effektdelen. Nu med 3 stk Crown CTS8200 8 kanalsforstærkere.
Har ikke fået setuppet justeret til endnu med Audyssey MultiXQ32 endnu. Så ved godt hvad en del af weekenden skal gå med.
 
Bagside:
 
Bliver spændende at høre hvordan de performer.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2013 kl. 23:36
I like it! Hvis de performer ligeså godt som 2 kanals modellerne bliver du ikke skuffet. Fortæl endelig hvordan det lyder når det er sat op.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 09:47
Hvorfor 24 kanaler? 

BS
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Hvorfor 24 kanaler? 

BS
 
De kan brokobles til 12 kanaler. Men jeg kommer nok også kun til at bruge 2 a de 3.
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 14:33
Så har jeg været ved at opgradere lidt:
 
Først så har jeg malet sort på sidevægge og loft, så det nu er de første 2,4 meter der er malet sort istedet for 1,2 meter som før.
 
Det irriterede mig at der var hvidt ude i siderne af synsfeltet. Det er nu minimeret kraftigt og har fået en forbedring til meget billige penge. Troldtekten er lidt tæls at male, men synes faktisk at jeg er sluppet hæderligt fra det.
 
Før:
Efter:
 
Så har jeg solgt min Rotel effekt og investeret i Crown CTS 8200 8x155 ægte watt i 8 ohm, fordi jeg har læst godt om dem på nettet, samt at jeg gerne vil have ens separat effekt til at styre løjerne. Jeg har købt 3 stk, men får kun brug for 2 af dem, så hvis der er nogle der kunne være interesserede I at købe én, så send lige en pm. De er lavet af Harman gruppen og skulle i bund og grund være meget lig lexicon.
 
Effekterne var desværre for brede til at stå i mit møbel, Så jeg har været nødt til at lave et ekstra til at rumme dem.
 
Input er ikke de gode gamle RCA, men derimod Phoenix konnektorer, så jeg har måttet lave nye kabler. Læg mærke til den høje samlekvalitet Wink
 
Og med krympeflex
 
Mine første erfaringer med effekterne er at de spiller røven ud af bukserne og mister ikke pusten på noget tidspunkt. Ved lavere volumen kan jeg ikke høre forskel ifht mit tidligere setup.
 
Det virker som om input-følsomheden er mindre end på mine tidligere effekter, jeg kan se at Onkyo receiveren står kalibreret højere i kanalerne end før. Følsomheden kan indstilles for hver enkelt indgang på forstærkerne.
 
Et minus er at når effekterne har spillet højt i noget tid, så slår blæserne til og de kan høres. Ved helt stille passager kan det vise sig at være et problem.
 
Over and out...


Redigeret af Sejrsen - 03-September-2013 kl. 14:04
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2015 kl. 22:20
Det er hundrede år og en formiddag siden jeg har opdateret min biotråd.

Jeg har nedgraderet antallet af højttalere fra 11.1 til 7.2 og er i den forbindelse gået delvist over til procella. Højttalerne er endnu ikke sat op. Som jeg har læst i en tråd, så vil en billig løsning som surrounds være Cambridge Audio WS 30, (og evt lofthøjttalere til Atmos eller det nye DTS)

På forstærker siden skaffede jeg mig af med mine Crown CTS 8200 pga blæserstøj og købte i stedet en Rotel RMB 1512, som i mine øjne er en fantastisk 12 kanals digitalforstærker.

Den er nu også solgt, da jeg sjældent spillede ret højt og derfor ikke havde brug for musklerne.

Jeg har nu fortrudt det, da jeg har købt noget Procella grej. Jeg må se hvordan min hjemvendt og nyreparerede(HDMI-board) Onkyo 3010 kan magte dem. Ellers må jeg på markedet efter en god effekt igen.

Lidt billeder (jeg er spændt på om subben kan spille mine 22 kvm op
)



Redigeret af Sejrsen - 28-Maj-2015 kl. 22:36
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2015 kl. 22:47
Det ser lækkert ud :-)
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2015 kl. 23:25
Nice lækker bio, er det 2x15" sub du har anskaffet dig eller hedder det nærmere 2x18"????Smile
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2015 kl. 23:42
Nice..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1213141516>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu