recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Galaxy Tab blokeres i det meste af Europa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung Galaxy Tab blokeres i det meste af Europa

 Besvar Besvar Side  <1234 13>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Forestil dig samme nærmest vanvittige designret på et TV (hvilket i bund og grund er det samme). Hvem har retten til at designe et TV med en 3-5cm bred oftest plastikkant rundt om selve panelet, og så for det meste i sort piano-look-alike.


Måske er årsagen til at folk ikke kan forstå at noget så simpelt kan blive til så stor en sag, at sagen netop ikke er så simpel som den umiddelbart kunne se ud på overfladen. Der er _lidt_ mere i sådan en sag her, end at sige "se selv, den ligner!!!"
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Var der nogen der havde et bud på, hvor Holland skulle gå fri?
Og hvad en tysk ret i dusseldorf, kan afgører for hele EU (igen, undtagen Holland).

 


Du kan læse lidt mere om det her

Redigeret af lunddal - 10-August-2011 kl. 16:46
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 17:01
Det håber jeg da du har ret i Otto.
 
Men er det ikke lidt mere pudsigt så, hvis forbrugerne (som netop er dem der skal købe disse vare), netop synes det er simpelt og uforståligt. Har producenterne, (hvad enten det er Apple, Samsung eller andre), så ikke bare lavet produceret en vare, som, i det her tilfælde, er designmæssigt ligegyldig, og dermed (efter min mening) slet ikke et design?
Måske Samsung tænkte sådan, mens apple, som vi ved er meget fokuseret på design, ikke følger forbrugernes tanker, men derimod deres egne.
 
Jeg vil nødig lyde som om jeg angriber Apple, for jeg er da principfast nok til at mene, at hvis man har et design, så skal man også beskytte det. Jeg er bare ikke helt enig i, hvornår noget er et design, eller et design der er værd at beskytte på den her voldsomme måde. Det handler selvfølgelig også om, hvor man ønsker at smide sit "krudt". På design eller funktioner. Førstnævnt er sekundært for mig. Hvis det er primært for andre, så vil de uden tvivl kunne se sagen nogen anderledes.
 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

 
Det er jo bare begrænset hvad man så må lave. XOOM ser da ligesådan ud. Så hvis man ikke må lave tabs som ligner "den (ikke helt) firkantede kasse med en trykfølsom skærm (og endda selve indpakningen, som også skulle være tæt på)". Så bliver det sku snævert med konkurrence. Så kan de andre lave trekantede/firkantede/femkantede osv. ?
 
Var det Xoom du sagde.
 
 
Wink
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Har producenterne, (hvad enten det er Apple, Samsung eller andre), så ikke bare lavet produceret en vare, som, i det her tilfælde, er designmæssigt ligegyldig, og dermed (efter min mening) slet ikke et design?
 


Som sagt, jeg tror netop at sagen er mere kompliceret end som så. Og jeg tror på at såvel dommeren i Düsseldorf, som de instanser der har udstedt patenter/designbeskyttelser fra starten, har sat sig mere ind i sagen end du og jeg. Derfor tror jeg på at der findes et svar på dine spørgsmål, også selv om jeg ikke selv har det. Det er simpelthen bragende naivt at tro at fordi man lige læser en artikel eller to om sagen, så er man straks meget klogere end de involverede parter.
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 17:42
Men det lidt sjove er jo at der er samsung dele i en ipad2LOL
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Uden at vide det 100%, mener jeg at have læst et sted at det ikke kun er udseendet der er problemet..
Der var noget software der også var problemer med. Hvis dette er tilfældet så er det jo helt retfærdigt at forbuddet er kommet.
i anden artikel nævnes andre firma'r som apple har været efter
 
"The other company that Apple sued in Germany, JAY-tech, was served a preliminary injunction, and according to Apple's representations, it was upheld by the court "in its entirety" even after a hearing. The complaint doesn't say on which operating system JAY-tech's banned tablet was going to run, but Android would be by far and away the most likely option."
og her er det ikke android, som er på?
Hvis operativ system er årsagen, burde det så ikke være Apple <-> Google og ikke de andre producenter?
 
 
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Uden at vide det 100%, mener jeg at have læst et sted at det ikke kun er udseendet der er problemet..
Der var noget software der også var problemer med. Hvis dette er tilfældet så er det jo helt retfærdigt at forbuddet er kommet.
i anden artikel nævnes andre firma'r som apple har været efter
 
"The other company that Apple sued in Germany, JAY-tech, was served a preliminary injunction, and according to Apple's representations, it was upheld by the court "in its entirety" even after a hearing. The complaint doesn't say on which operating system JAY-tech's banned tablet was going to run, but Android would be by far and away the most likely option."
og her er det ikke android, som er på?
Hvis operativ system er årsagen, burde det så ikke være Apple <-> Google og ikke de andre producenter?
 
 


Hov jeg havde ikke sat mig helt godt nok ind i det.. Apple har også lagt sag an angående software og hardware men det er der ikke taget stilling til endnu..

Faldt lige over denne artikel som beskriver noget mere.. men den er måske også lidt "farvet"
http://iphoneguide.dk/nyheder/domstol-samsung-ma-ikke-saelge-galaxy-tab-10-1-i-eu/
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 18:17
Hvor mange af dem der ville have købt en galaxy tab, går efter apple har stoppet dem i at købe en, ud og køber en ipad 2?

Men ja ja hvis den går så går den...
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 18:34
Så ender det sikkert med Motorola sagsøger Apple for at have lavet håndholdte mobil telefoner. Dead

Flot af Apple, hvis de kan få lukket konkurrenterne ude på den måde, det må man sige.


65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Var der nogen der havde et bud på, hvor Holland skulle gå fri?
Og hvad en tysk ret i dusseldorf, kan afgører for hele EU (igen, undtagen Holland).

 


Du kan læse lidt mere om det her

Så det er altså fordi det handler om design, og ikke patenter, at en afgørelse gælder i hele EU.

Hvordan ender sådan en sag så? Må Samsung holde op med at lave tabletter, der ligner iPad, eller laver man en aftale om at betale licens. Jeg aner ikke hvad man gør i sådanne sager.

Venlig hilsen
KB
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

 
Det er jo bare begrænset hvad man så må lave. XOOM ser da ligesådan ud. Så hvis man ikke må lave tabs som ligner "den (ikke helt) firkantede kasse med en trykfølsom skærm (og endda selve indpakningen, som også skulle være tæt på)". Så bliver det sku snævert med konkurrence. Så kan de andre lave trekantede/firkantede/femkantede osv. ?
 
Var det Xoom du sagde.
 
 
Wink
 
Så skal apple da til at passe på :
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu