recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Unge under 18 brug af Android?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Unge under 18 brug af Android?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg har også en SE Android mobil. Hvilke funktioner mener du at man ikke kan benytte uden Gmail-konto?

M.v.h.

F.eks. adgang til Marked.
lige præcis "Market" kan du spille udenom..
 
Amazon appstore er jo et alternativ
og deres findes en del andre alternativer, som går uden om Google id.
 
du mister dog Market,email,contacts,kalender,google+ og Gmaps integration osv..
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg har også en SE Android mobil. Hvilke funktioner mener du at man ikke kan benytte uden Gmail-konto?

M.v.h.

F.eks. adgang til Marked.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 21:21
Jeg har også en SE Android mobil. Hvilke funktioner mener du at man ikke kan benytte uden Gmail-konto?

M.v.h.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

COPPA er i øvrigt en amerikansk lov. Det har intet med "internationale" regler at gøre.
når google trækker COPPA kortet, for alle internationale brugere, så er det ihvertfald en international regel (jeg sagde jo heller ikke lov) , når de pådutter alle brugere den her regel de har påtaget dem. Så lov i usa, regel for alle andre internationale brugere.


En Google regel...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

COPPA er i øvrigt en amerikansk lov. Det har intet med "internationale" regler at gøre.
når google trækker COPPA kortet, for alle internationale brugere, så er det ihvertfald en international regel (jeg sagde jo heller ikke lov) , når de pådutter alle brugere den her regel de har påtaget dem. Så lov i usa, regel for alle andre internationale brugere.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

JesperLund husk lige at anbefale at han også lige tager en hat af sølvpapir på ;)


Så vidt jeg ved hjælper sølvpapirhatte ikke mod location tracking, og det er en af de primære egenskaber ved Android (og iPhone) mobiler.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 20:39
JesperLund husk lige at anbefale at han også lige tager en hat af sølvpapir på ;)
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

du har ret, de følger internationale COPPA regler, hvor børn under 13 ikke må oprette email adr. så det er ikke google, det er COPPA som du er uenig med her, desværre..
 


Af privacy hensyn må det kraftigt frarådes at opgive din rigtige fødselsdato til firmaer som Google, så hvor er problemet her? Skriv 1-1-1970 eller whatever. COPPA er i øvrigt en amerikansk lov. Det har intet med "internationale" regler at gøre.

Til gengæld ville jeg være stærkt bekymret over alt det spyware som en Android telefon er udstyret med. Det er ikke noget at udsætte børn for, efter min mening.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 20:08
Hvad mennesker dog kan bekymre sig om nu om dage -giv knægten sådan en her i stedet-

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Du skal jo også være 18 år for at oprette et mobilabonnement, så tingene hænger vel meget godt sammen?
 
Hvis vi snakker decideret mobil-abonnement, så er det korrekt, at det ikke lige er til at indgå for unge under 18. Men det ændre ikke ved, at jeg som forældre kan oprette et abonnement til min knægt med et decideret "børne budget", eller han kan selv, som Pendec skriver, vælge taletidskort.
 
Men det som jeg hentyder til, det er den nærmest fundenmentale brug af Android telefonen, som eksempelvis er afskåret fra Android market oa. uden en gmail konto. Og gmail kontoen er altså "bare" en simpel email konto. Der er ikke det store fiduser i det, eller aftaler som sådan.
 
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Du skal jo også være 18 år for at oprette et mobilabonnement, så tingene hænger vel meget godt sammen?
nej! det skal man ikke når der vælges taletidskort hos den lokale købmand?
og dermed åbnes der så for unge mennesker som vil bruge en android mobil.
 
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 19:13
Du skal jo også være 18 år for at oprette et mobilabonnement, så tingene hænger vel meget godt sammen?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu