recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den anden side af Steve Jobs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDen anden side af Steve Jobs

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Men jeg synes måden det sker på i denne artikel er usmagelig, fordi der er en stærk undertone af modvilje mod manden. Eksempelvis så synes jeg det er direkte usmageligt at sætte lighedstegn mellem at lægge blomster for at markere sin sorg, og at ophøje nogen til helgen.
 
Ville oprindelig have indledt bearbejdelsen af artiklen med at forklare, at journalisten her er bosat i USA og derfor oplever hele denne virak stærkere end vi gør her i Danmark.
 
At det er gået amok derovre, med en tilbedelse der normalt kun opleves indenfor religion. Årlig mærkedag (som helligdag - blot uden fri) osv.
 
For os er det mere på afstand, og derfor kan det også virke stærkere når den slags fremhæves, og det ligefrem som indledning. Medgiver at det kan virke provokerende, derfor læs artiklen i sin helhed.
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Captain Awesome Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-April-2010
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 16:06
Det er altså ikke korrekt at Apple "stjal" Xeroxs GUI. For det første betalte Apple for det og for det andet var der store forskelle på Xeroxs Smalltalk og Apples Macintosh OS. Det er også forkert at Apple ikke har opfundet noget. F.eks. var det hos Apple at man fandt på at man kunne klikke og flytte rundt på ting.
 
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Hvis jeg skal tage en portrætartikel seriøs, så skal den være så neutral som overhovedet muligt, ellers er det at vide om det vedkommende skriver, er en personlig mening om personen eller det vitterlig sådan vedkommende er.
 
Det er ikke en portrætartikel.
 
Det er en klumme, der fortæller den anden side af Steve Jobs.
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Captain Awesome Captain Awesome skrev:

Det er altså ikke korrekt at Apple "stjal" Xeroxs GUI.
 
Her gengiver artiklens forfatter også mere hvad Xerox-folkene selv mener om den sag, efter selv at have talt med en af bagmændende bag nævnte Computer/GUI her mange år efter.
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 16:14
Citater fra artiklen som er ganske problematiske.

Citér Han var heller ikke de umistelige geni, som alle gerne vil gøre ham til.

Nej det er ikke alle der vil gøre ham til et "umistelige geni", langt fra.

Citér At ophøje ham til religiøst ikon er simpelthen for meget, og midt i kapløbet om at græde flest krokodilletårer

Usmageligt.

Citér Men det er som om, folk med vilje ignorerer det faktum, at Jobs foretog sig nogle endog meget problematiske ting, der kunne minde om sociopati

Nej det er ikke et faktum, det er DIN mening. Lad være med at kalde noget for fakta, som rent faktisk kan diskuteres. 2+2=4 Det er et faktum.

Citér Alle anså ham for at være en superarrogant primadonna, der stjal med arme og ben og som på ganske sociopatisk vis ikke havde nogen form for empati eller respekt for andre mennesker. Og som reagerede helt hysterisk, når tingene gik ham imod.

Igen bruger forfatteren ordet "alle", jeg vil æde en gammel hat på, det ikke var alle der så ham som superarrogant. Og ivørigt har forfatteren overhovedet nogen som helst belæg for at kalde Jobs for sociopat?

Citér Med årene - og ikke mindst efter han overlevede den første omgang kræft - blev Jobs blødere og rundere. Men "Bad Steve", som nogle kaldte hans hysteriske side, dukkede stadig op med jævne mellemrum. Som da han flippede totalt skråt på nogle medarbejdere over, at MobileMe havde været et flop.

Igen brugen af ekstrem negativ ladede ord.

Citér Han var heller ikke nogen stor opfinder, som alle vil gøre ham til.

I guder.

Citér Alt, hvad Apple har produceret, er der nogle andre, der har fundet på. Men Jobs' geni bestod i at kunne gøre allerede opfundet teknologi lækker. Sexet. Brugervenlig. Tilgængelig. Men også dyr. Ekslusiv. Elitær.

Det er da vist en sandhed med modifikationer.

Citér Jobs' forretningsgeni bestod i at sætte priserne uforholdsmæssigt højt.


Hvem bestemmer om priserne er uforholdsmæssigt høj, er det forbrugerne, er det politkkerne eller er det forfatteren?
















Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Hvis jeg skal tage en portrætartikel seriøs, så skal den være så neutral som overhovedet muligt, ellers er det at vide om det vedkommende skriver, er en personlig mening om personen eller det vitterlig sådan vedkommende er.
 
Det er ikke en portrætartikel.
 
Det er en klumme, der fortæller den anden side af Steve Jobs.
 
  /Lars


Det ændre ikke min pointe.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Captain Awesome Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-April-2010
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Captain Awesome Captain Awesome skrev:

Det er altså ikke korrekt at Apple "stjal" Xeroxs GUI.
 
Her gengiver artiklens forfatter også mere hvad Xerox-folkene selv mener om den sag, efter selv at have talt med en af bagmændende bag nævnte Computer/GUI her mange år efter.
 
  /Lars


Det gør han da ikke. Han konstaterer at Apple "stjal første idé fra Xerox". Han nævner også meget kort at "Helt specifikt ville man gerne investere penge i et lille firma, der lå nogle få kilometer væk i Cupertino - Apple. Steve Jobs var chef dengang og stillede kun een betingelse for at give Xerox inflydelse på firmaet for de penge, de investerede...han skulle have lov at se, hvad PARC lå og rodede med."

Så han ved godt at Apple betalte for at se Xerox GUI, men han skriver det, formentligt med vilje, så snørklet at læseren kun ser på alle de gange han skriver "stjålet". Det må sgu stå for hans egen regning, for stjålet er det altså ikke.

Derudover er det stadig noget vrøvl at Apple ikke har opfundet noget... 


Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 16:23
Og ctacta kom så lige ind fra højre og formulerede min holdning til det makværk af en klumme noget bedre end jeg selv.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 16:29
Hvis man finder en klump guld ,og ikke ved hvad det er værd eller kan bruges til, og en kommer og siger han vil købe det for en slik, og sælger det for et slot,  kan man vel med vis u/rette føle sig snydt, og dog ved man ikke hvad man skulle have brugt guldet til. Sådan har følelsen vel været hos xerox.

Tale/synktaks genkendelse ,blev jo også købt ,for vel 30 år. siden, og gemt væk, kan sælgeren dengang føle sig snydt, idag?

Redigeret af len61 - 13-Oktober-2011 kl. 16:34
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Captain Awesome Captain Awesome skrev:

Han konstaterer at Apple "stjal første idé fra Xerox".
 
Hæng dem ikke i bagateller, brug Randers Reb, som min gamle - nu afdøde - morfar ville have sagt.
 
Overskriften er min fejl, der er sket en misforståelse under bearbejdningen til færdig artikel Embarrassed Smile
 
  /Lars
 
 
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Status: Offline
Point: 355
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 16:41
Jesus..

Synes det er en fin skrevet klumme (som vel går ud på at fortælle sin mening)

Og denne tråd viser da fint, hvor meget folk de stiller sig på hovedet. Når der bliver nævnt noget negativt om Steve eller Apple.

Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 16:43
Lars : Hæng dem ikke i bagateller, brug Randers Reb, som min gamle - nu afdøde - morfar ville have sagt.
Det sagde min morfar også ,han hængte sig bare ikke ,han døde ihjel r.i.p. true story


Redigeret af len61 - 13-Oktober-2011 kl. 16:43
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu