recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den anden side af Steve Jobs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDen anden side af Steve Jobs

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Alene det at kalde folk der sørger for hystader, viser en del mere om forfatteren af artiklen end dem han sviner til.
At Jobs havde en negativ side kan squ da ikke komme bag på nogen, man opnår ikke den succes som manden fik med Apple, ved ikke at træde endog mange mennesker over tæerne. Det er da helt legitimt at prøve få alle sider frem i en person, som var ligeså kendt og magtfuld som selv de største politikere, men hele artiklen stinker af en forfatter der har en agenda, som ikke går på det han påstår.


Tjaah.. jeg er nu træt af at høre den evindelige undskyldning at man "jo ikke kan få success, uden at træde nogle over tæerne"..

Det er noget fis.. Jeg mener, -at ligegyldigt hvad man beskæftiger sig med, skal man være et anstændigt menneske, med respekt for andre omkring sig. Der er jo netop folk som Steve Jobs, der gør at man ikke kan opnå succes uden at være et svin. Hvem skal så starte den gode tone, hvis alle bare siger "han startede" og "så bliver jeg også nødt til at være sådan"..

Og artiklen fremhæver netop nogle vigtige pointer. Vi skal ikke forgude en mand, hvis fornemste præstation tilsyneladende har været grådighed i en grad så det er pinligt. Apple tjener styrtende med penge, og magter alligevel ikke at producere hverken grønt, eller under ordnede forhold. Til trods for at de tager højere priser end alle andre, og man må formode at indtjenings procenten på deres varer, er langt over gennemsnittet. Jeg gætter på at Nike har samme politik, med deres skofabrikker. Det er fand'me usmageligt, og vi forbrugere bør i det mindste vise vores foragt for det. Kapitalismen har lært os en ting, og det er at ANYTHING GOES, når det handler om penge.. FØJ!
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 20:05
Citér Det er noget fis.. Jeg mener, -at ligegyldigt hvad man beskæftiger sig med, skal man være et anstændigt menneske, med respekt for andre omkring sig. Der er jo netop folk som Steve Jobs, der gør at man ikke kan opnå succes uden at være et svin. Hvem skal så starte den gode tone, hvis alle bare siger "han startede" og "så bliver jeg også nødt til at være sådan"..


Har jeg sagt andet? Det er såmen min overbevisning at folk i så store topposter som chef for Apple må siges at være, ikke kommer det ved rundkredspædagogi.

Citér Til trods for at de tager højere priser end alle andre, og man må formode at indtjenings procenten på deres varer, er langt over gennemsnittet.


Som alle andre???? Min kærstes Samsung S2 kostede præcis det samme, som min iPhone 4. En Samsung Galaxy tablet koster vist endda mere end en iPad 2, og hvorfor pokker må man formode at deres indtjeningsprocent er langt højere end gennemsnittet? kender du Apples udviklingsomkostninger, kender du indtjeningsprocenten på Samsung, HTC, LG eller andre af Apples konkurrenter eller er sandheden ikke bare du gætter der frem i forsøget på at legimitere dit angreb?

Citér Kapitalismen har lært os en ting, og det er at ANYTHING GOES, når det handler om penge.. FØJ


Heri er vi ikke voldsom uenig.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 20:09
og inden jeg bliver kaldt HATER! og lign. Vil jeg sige at jeg har en iPhone, og syntes Apple laver nogle fremragende produkter. Men derfra og til at være enig i deres forretningspolitik er der altså et stykke.

Men jeg mener også at Apple fanboys, skal prøve og vågne lidt op. De har i årevis beskyldt Microsoft for at stjæle.. Det er direkte forkert. Både Apple og MS har stjålet og blevet inspireret af Xerox. Det er et vigtigt punkt i historien, for det har om noget været et mantra for Apple fanatikere, at Apple har OPFUNDET den personlige computer og den grafiske brugerflade. Det er i bund og grund det Apple blev store på, og Jobs fik sin gudestatus på. Derudover er det ikke i første artikel jeg støder på historien omkring Jobs iltre temparement og kedelige ledelses-stil, og bare fordi det kommer fra nogen der kunne have et horn i siden på Apple, behøver det jo ikke at være usandt..
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:



Det er simpelthen noget vrøvl petrucci. Du ved udemærket godt jeg ikke er bleg for at kritisere Apple, for du er altid aktiv i diverse apple tråde påtrods af at du har et ganske anstrengt forhold til virksomheden.



Men jeg ved også at du oftest forsvarer Apple og går imod dem der vover at kritisere Apple eller deres produkter. Og jeg lagde bare mærke til dit lange quote-indlæg hvor du IMO over-analyserer forfatterens tekst og i det hele taget reagerer som en Apple-fan ville gøre det.

Men min kommentar var egentlig også mest skrevet for at drille lidt...du ved..blinkende smiley til sidst og det hele :-)


Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:


FYI: Jeg har 2 Windows baseret PC'er, en Mac Air, en iPhone, en iPod Touch (som dog samler støv), 2 Plasma tv af mærkerne Panasonic og Pioneer, en Sony Blu-Ray afspiller, en Panasonic recorder, en PS3 og diverse andre gadgets af forskellige mærker.

Gør det petrucci mig til Apple fanboy eller bestemt mærke fanboy i det hele taget ?



FYI: Jeg har en iPhone4, en iPod Nano, en iPad, en ældre MacPro, 2 Windows-maskiner, 1 Linux maskine, et Pioneer og et Sony fjernsyn, PS3 osv.    Whats your point?    Jeg ser dig bestemt ikke som Apple fanboy ud fra hvilket gadgets du besidder. Er jeg Apple-hater når jeg er i besiddelse af 4 Apple produkter?
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

og inden jeg bliver kaldt HATER! og lign. Vil jeg sige at jeg har en iPhone, og syntes Apple laver nogle fremragende produkter. Men derfra og til at være enig i deres forretningspolitik er der altså et stykke.

Men jeg mener også at Apple fanboys, skal prøve og vågne lidt op. De har i årevis beskyldt Microsoft for at stjæle.. Det er direkte forkert. Både Apple og MS har stjålet og blevet inspireret af Xerox. Det er et vigtigt punkt i historien, for det har om noget været et mantra for Apple fanatikere, at Apple har OPFUNDET den personlige computer og den grafiske brugerflade. Det er i bund og grund det Apple blev store på, og Jobs fik sin gudestatus på. Derudover er det ikke i første artikel jeg støder på historien omkring Jobs iltre temparement og kedelige ledelses-stil, og bare fordi det kommer fra nogen der kunne have et horn i siden på Apple, behøver det jo ikke at være usandt..


Når det kommer til stykket så tror jeg ikke vi to er så vanvittig uenig, for jeg bryder mig bestemt heller ikke om børnearbejde, sweatshops, ledelsesstil med fokus på frygt osv, MEN når et makværk af en klumme som den der diskuteres her, bruger uddokumenterede påstande, faktuelle fejl og påstande der tangere injurier, så er man gået langt, langt over stregen og at recordere.dk vil ligge plads til sådan en klumme, skuffer mig i den grad, og det kan ikke være en undskyldning at kalde lortet for en klumme Angry
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:


Som alle andre???? Min kærstes Samsung S2 kostede præcis det samme, som min iPhone 4. En Samsung Galaxy tablet koster vist endda mere end en iPad 2, og hvorfor pokker må man formode at deres indtjeningsprocent er langt højere end gennemsnittet? kender du Apples udviklingsomkostninger, kender du indtjeningsprocenten på Samsung, HTC, LG eller andre af Apples konkurrenter eller er sandheden ikke bare du gætter der frem i forsøget på at legimitere dit angreb?


Nej, men Apple lægger som regelt deres produkter i den dyrere ende. Her tænker jeg specielt på deres PC produkter og MP3 afspillere, der historisk set altid har været dobbelt så dyre som et tilsvarende produkt fra konkurrenten. Og det er sådan set ok med mig, men det burde i min verden også betyde at der var råd til at producere under bæredygtige forhold. Og generelt vil jeg sige at når man er markedsledende i en grad som Apple, burde det være et endnu større incitament til at producere bæredygtigt.

Desuden er det ikke et angreb, men folk falder sku lidt for meget i svime over en dygtig forretningsmand, der har stjålet med arme og ben. Jeg elsker de produkter der er kommet ud af det, men trækker lidt på skulderne over folks hysteri over produkterne.
Til top
Byteman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 20:59
Det er en fin klumme som giver lidt balance til alt det hysteri. Ja Apple har lavet fede produkter men folk giver ham/dem alt for meget kredit.
Hvis man ikke kan gennemskue at Apple's produkter er dyrere så ved jeg ikke hvad - sammenlign den hardware der sidder i.
Sjovt at se folk overreagere så meget på en klumme. Tror faktisk der er mange som tror Apple er super øko og Steve var en hyggelig fætter som Chef. Men alting er ikke altid sort og hvidt. Så fint med lidt balance og indsigt - og fald dog ned. Man har sku da lov at komme med sin mening og vinkel i en klumme uden at det skal dokumenteres.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 21:01

Jeg er klar over emnet er kontroversielt og der er mange meninger som der er læsere, ikke desto mindre ser jeg ofte at disse debatter hurtigt løber af sporet og ender i meget spidse bemærkninger, her vil jeg gerne henstille til at der debatteres i en god tone som giver plads til den dybe uenighed altid er når apple (og i dette tilfælde Steve Jobs, er i vælten).

Mvh

René
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 21:19
Reaktionerne, på Steve Job's død er meget usædvanlige for en erhvervsleder. 

Kunder og presse har reageret meget stærkt, enten i form af følelsesmæssige tilkendegivelser og ofte mindre objektive beskrivelser af hans meritter som erhvervsleder. Det har på mange måder mere lignet de reaktioner man ser fra fans og musikkritikere når en verdenskendt Rockstjerne er død.

Det er da et interessant fænomen, det er præmissen for klummen og det er helt i orden at bringe den efter min mening.

Lad os da fået et nuanceret syn på fænomenet, lad os kradse lidt i overfladen og se hvad der er neden under, når vi for en stund glemmer musikken og musikvideoerne, for at blive i analogien.

Hvordan var han som menneske og leder? og hvor meget af musikken skrev han faktisk selv?

Er de reaktioner der har været på hans død berettigede?

Jeg kan iøvrigt fortælle at jeg har mødt den mand der rent faktisk demonstrerede den berømte mus, grafiske interface og ikoner, for Job's på PARC. Han hedder Ralph Kimball og han er stadig "pissed" over at Job's kopierede det han havde set og senere også prøvede at tage æren for at have opfundet det, som Ralph udtrykte det. 



Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Reaktionerne, på Steve Job's død er meget usædvanlige for en erhvervsleder.
Enig
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Kunder og presse har reageret meget stærkt, enten i form af følelsesmæssige tilkendegivelser og ofte mindre objektive beskrivelser af hans meritter som erhvervsleder. Det har på mange måder mere lignet de reaktioner man ser fra fans og musikkritikere når en verdenskendt Rockstjerne er død.

Det er da et interessant fænomen, det er præmissen for klummen og det er helt i orden at bringe den efter min mening.

Lad os da fået et nuanceret syn på fænomenet, lad os kradse lidt i overfladen og se hvad der er neden under, når vi for en stund glemmer musikken og musikvideoerne, for at blive i analogien.
Helt enig i at det er godt med modspil og at se under overfladen.
Min protest går ikke på at Stve Jobs eller hans ledelsesstil kritiseres, for der er masser at tage fat på.
Problemet er at klummen ikke er nuanceret, men tværtimod springer direkte over i den modsatte grøft og bliver hysterisk den anden vej, hvilket jo ikke er et klap bedre ?!?
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:


Hvordan var han som menneske og leder? og hvor meget af musikken skrev han faktisk selv?
Tjah, han var vel mere dirigenten ?
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:


Er de reaktioner der har været på hans død berettigede?
Nogen af dem, de fleste er voldsomt overdrevne.
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Jeg kan iøvrigt fortælle at jeg har mødt den mand der rent faktisk demonstrerede den berømte mus, grafiske interface og ikoner, for Job's på PARC. Han hedder Ralph Kimball og han er stadig "pissed" over at Job's kopierede det han havde set og senere også prøvede at tage æren for at have opfundet det, som Ralph udtrykte det.
Jeg kan godt forstå at han personligt er "pissed" over det, men der var ekstremt ringe sandsynighed for at Xerox nogen sinde ville få et salgsbart produkt ud af det (iflg. hvad jeg har læst om Xerox Parc flere steder).
Så måske var det meget godt at Jobs/Apple betalte for at blive vist rundt ???
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:


Problemet er at klummen ikke er nuanceret, men tværtimod springer direkte over i den modsatte grøft og bliver hysterisk den anden vej, hvilket jo ikke er et klap bedre ?!?

1. Du har vist ikke læst alle de passage hvor Apple og Jobs roses - de er der!
2. Nu hedder klummen jo: Den anden side af Steve Jobs - så hvad havde du forventet?
3. En klumme skal have kant og er i sin natur mere subjektiv, hvis der havde været tale om en Artikel er det en anden sag. Der er i disse dage skrevet mange "artikler" om Job's i diverse aviser som mere har båret præg af klummer fordi de er skrevet hurtigt af "sørgende appleglade journalister".
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 23:18
Det er en interessant og til tider indsigtsfuld artikel, der dog halter flere steder. 

Den mest udbredte misforståelse handler om Xerox PARC, hvor Steve Jobs ganske rigtigt hentede inspiration til sin Apple II og senere Macintosh. Men for det første var Xerox' modeller kun halvfærdige skitser: Steve jobs - med sin æstetiske sans - fik designede de grafiske ikoner (32x32 pixels) som var standard i 30 år. Han tilføjede skriftsnit (fonte) og skabte en GUI-guide, alle programmer skulle følge; bl.a. at de første to menupunkter skulle være Files og Edit. Og vigtigst af alt; han formåede at gøre Macintosh til en serieproduceret succes. Alt sammen ganske genialt.

Men mest vigtigt i forhold til Xerox, så overser Morten Bay, at Xerox havde indgået en aftale med IBM om, at IBM ville afholde sig fra at producere kopimaskiner mod at Xerox ville afholde sig fra at producere computere! En aftale så tåbelig, at vel kun overgået af Apple's licensering af deres styresystem til Microsoft, der som bekendt gjorde Microsoft i stand til at udvikle Windows.
    
Men naturligvis var Steve Jobs en kynisk forretningsmand. Og det er korrekt, at han hverken har opfundet ikoner, mus, grafisk brugerfalde eller touch-teknologi. Men han - som Morten Bay ganske fint også skriver - formåede at menneskeliggøre teknologierne; og det er her, Steve Jobs' geni viser sig.

Jeg har det på samme måde med Steve Jobs som med John Lennon. Lennon stjal også med arme og ben, var ulidelig at være sammen med, var troløs og hysterisk. Men han skabte noget vidunderligt musik. Og Steve Jobs har skabt nogle vidunderlige produkter, som har dannet skole og sat dagsordenen for såvel computer- som tele-industri.

Og det kræver sit geni!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu