recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Timeshift mm på Sagemcom RT90
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTimeshift mm på Sagemcom RT90

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
John L. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: Timeshift mm på Sagemcom RT90
    Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 19:44
Hej

Jeg har en tid kigget på en værdig afløser til min gamle mpeg2 Philips harddiskoptager for det er jo nok begrænset, hvad den kan efter nytår.  Jeg har kigget på bl.a. Samsungs harddiskoptagere med blueray, men er efterhånden endt op med at jeg skal have en PVR uden dvd/blueray og så have en løs afspiller (f.eks. den gamle) til det.

Egentlig havde jeg bestemt mig for en Humax BXR HD+, idet jeg synes at den opfylder mine krav: 2 tunere, Boxer-godkendt, stor disk og timeshift - ikke mindst! Jeg elsker at timeshifte og har hele 6 timer på den gamle optager. Den optager bare det, der kommer og så kan man altid spole tilbage og se tingene forskudt eller gemme til en anden gang - blot man husker at skifte kanal i tide Smile.

Min forhandler har nu lånt mig en Sagemcom RT90 for at prøve om det er noget. Umiddelbart er jeg stadig mest stemt for Humax'en, selv om jeg endnu kun har set den beskrevet. Jeg har 2 spørgsmål:

1. RT90 kan kun timeshifte indenfor eet program. Har jeg f.eks. haft den indstillet til TV2 en halv time og skifter over til DR1, kan jeg kun spole tilbage til det tidspunkt, hvor jeg skiftede til DR1. Den "glemmer" det, der var på TV2. Der kommer godt nok en advarsel med teksten "Hvis du zappe, vil du spilde din tid skiftende indhold" LOL  (alene den oversættelse gør mig bekymret!). Er det bare sådan og ved nogen om Humax'en virker lige sådan eller kan den gemme flere kanaler i timeshift?
  2. Jeg har stadig den gamle Philips sat til via et antennekabel fra RT90's antenne out. Men der kommer ikke noget signal ud, når RT90 er slukket. Kan det virkelig passe, at RT90 skal være tændt for at sende signalet videre? Det får selvfølgelig ende, når mpeg2 dør, men så havde jeg tænkt mig at sætte antennekabelet videre til tv'et.

Er der ellers nogen, der har en holdning til, om jeg skal gå efter Humax'en eller "nøjes" med RT90? Eller er der andre forslag?

Venlig hilsen

John 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 19:53

Det er jo klart, at for at lave den Timeshift du gerne vil, så skal den være på samme kanal, når der skiftes kanal, så vil den jo Timeshifte fra den kanal der så modtages. Der er 2 Tunere, en til Live TV og en til optagelse, den til optagelse kan du ikke skifte på uden det går ud over Timeshift, men den til Live kan du bruge til det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 19:53
Det forstår jeg simpelthen ikke! Hvordan kan det lade sig gøre at fortsætte optagelse af program 1, når du skifter optageren over på program 2 Confused
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 20:03

Nemt nok, den ene Tuner optager og den anden Zapper man rundt med. Bruger det hver dag på min Sat.modtager. Ind imellem også på Samsung modtageren.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
John L. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 22:03
Hej igen

Jeg er lidt desorienteret over det med en tuner til optagelse og en til live-tv. Jeg ved godt, at Sagem'en har 2 tunere, så jeg kan optage 2 programmer eller optage et og se et andet direkte inkl. timeshift. Men hvordan skelner jeg mellem dem?

Det jeg søger, er dette tænkte eksempel, som min gamle Philips kan:
Jeg tænder optageren på tv2 ved 19.30- tiden og går op og laver kaffe. Kl. 19.45 er kaffen klar og jeg sætter mig foran skærmen og ser regionale nyheder fra starten kl. 19.30. Når klokken "i virkeligheden" er 20.00 springer jeg kort frem til live tv, skifter til DR1 og går 10-15 minutter tilbage i bufferen og ser resten af de regionale nyheder på tv2. Ca. 20.15 kan jeg så se programmet på DR1 fra starten. Altså alt det, der "ruller" gennem tuneren bliver buffered og ligger bare og venter på mig. Og jeg kan også selv bestemme rækkefølgen og gemme de regionale nyheder til senere, hvis jeg i mellemtiden har set en tidligere optagelse, som er gemt.

Håber I forstår Smile.

Vh. John

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2011 kl. 08:36

Det vil ikke ligge i en Live buffer, det skal optages på HDDen, så du sætter den til at optage, (vælg program og tryk på Rec) og når du ønsker at se det, så trykkes der på Play, og afspilning af det optagne begynder, og du kan spole frem til det du vil se.
Til top
John L. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2011 kl. 14:31
Ok, tak for det. Jeg prøver i aften at tænde den som jeg plejer at gøre med den gamle Philips og så trykke REC inden jeg laver kaffe Smile.

Er der nogen, der ved om Humax'en kan det jeg ønsker? Den skal bare gemme det jeg ser live i bufferen - også selv om jeg skifter kanal undervejs. Når Philips kunne for 4-5 år siden, skulle det vel også kunne laves i de nye PVR i dag?

Og er der nogen, der har kendskab til det med at den ikke sløjfer antennen videre, når den er slukket? Skal jeg bare have et form for fordeler til antennekablet i steder for?

Venlig hilsen

John  
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu