Hej Jeg har en tid kigget på en værdig afløser til min gamle mpeg2 Philips harddiskoptager for det er jo nok begrænset, hvad den kan efter nytår. Jeg har kigget på bl.a. Samsungs harddiskoptagere med blueray, men er efterhånden endt op med at jeg skal have en PVR uden dvd/blueray og så have en løs afspiller (f.eks. den gamle) til det. Egentlig havde jeg bestemt mig for en Humax BXR HD+, idet jeg synes at den opfylder mine krav: 2 tunere, Boxer-godkendt, stor disk og timeshift - ikke mindst! Jeg elsker at timeshifte og har hele 6 timer på den gamle optager. Den optager bare det, der kommer og så kan man altid spole tilbage og se tingene forskudt eller gemme til en anden gang - blot man husker at skifte kanal i tide ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) . Min forhandler har nu lånt mig en Sagemcom RT90 for at prøve om det er noget. Umiddelbart er jeg stadig mest stemt for Humax'en, selv om jeg endnu kun har set den beskrevet. Jeg har 2 spørgsmål: - RT90 kan kun timeshifte indenfor eet program. Har jeg f.eks. haft den indstillet til TV2 en halv time og skifter over til DR1, kan jeg kun spole tilbage til det tidspunkt, hvor jeg skiftede til DR1. Den "glemmer" det, der var på TV2. Der kommer godt nok en advarsel med teksten "Hvis du zappe, vil du spilde din tid skiftende indhold"
(alene den oversættelse gør mig bekymret!). Er det bare sådan og ved nogen om Humax'en virker lige sådan eller kan den gemme flere kanaler i timeshift? - Jeg har stadig den gamle Philips sat til via et antennekabel fra RT90's antenne out. Men der kommer ikke noget signal ud, når RT90 er slukket. Kan det virkelig passe, at RT90 skal være tændt for at sende signalet videre? Det får selvfølgelig ende, når mpeg2 dør, men så havde jeg tænkt mig at sætte antennekabelet videre til tv'et.
Er der ellers nogen, der har en holdning til, om jeg skal gå efter Humax'en eller "nøjes" med RT90? Eller er der andre forslag? Venlig hilsen John
|