recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digiality CX302 DVB-T - Generel debat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigiality CX302 DVB-T - Generel debat

 Besvar Besvar Side  <1234 20>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2006 kl. 06:42
Min Humax var også et par minutter bagud i går aftes, har ikke tjekket her til morgen. Det må være et generelt timing problem.
Til top
Stiften Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2006 kl. 23:57

Jeg skrev også og fik dette svar fra DIGI-TV- efter en mail, hvori jeg blev anbefalet at kontakte min forhandler:

Citat:

Jeg kan se at du ikke er den eneste med et 2 minutters tidsproblem så derfor
sender jeg din henvendelse videre til Broadcast Service Danmark.

Med venlig hilsen
DIGI-TV

Citat slut.

Problemet med hakkende billeder, som jeg også nævnte, gav DIGI-TV ikke noget bud på. Mvh.

Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2006 kl. 07:43
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Er der andre end mig der har konstateret at klokken ikke passer på deres CX302 (og måske andre modtagere) her til aften? Den er ca 2 min. bagefter, hvilket forårsagede at jeg manglede de første 2 minutter af Taggert. Jeg formoder det er digi-tv der igen har et problem.

/Peter

Problemet er der stadig her til morgen. Har sendt en mail til Digi-tv, i håb om at få det rettet.

/Peter
Til top
Stiften Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2006 kl. 00:18
Den CX302T, som vi har på prøve er også to minutter efter tekst-tv, en Philips S-VHS og en Sony HDD-recorder.
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 22:12
Ja, min Brainwave og Digiality er 2 min. bagefter.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 22:02
Er der andre end mig der har konstateret at klokken ikke passer på deres CX302 (og måske andre modtagere) her til aften? Den er ca 2 min. bagefter, hvilket forårsagede at jeg manglede de første 2 minutter af Taggert. Jeg formoder det er digi-tv der igen har et problem.

/Peter
Til top
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Status: Offline
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Jeg har nøjagtig samme oplevelse på de svenske kanaler på min CX 302. Jeg har egentlig tilskrevet det, at jeg har dårligere signalstyrke fra dem sammenlignet med Hove. Men når jeg tænker efter, så havde jeg faktisk endnu dårligere signal fra Hove, da jeg i starten tog signalet via den eksisterende antennenedføring og dengang oplevede jeg ikke udfald på Hove. 

Interresant at du oplever det samme som mig. Er der andre med en CX 302 der har samme oplevelse med de Svenske kanaler? Eller funker det bare hos jer andre?

Med god hilsen

John
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 13:56

Oprindeligt skrevet af Joho Joho skrev:

Jeg oplever desværre også at den hyppigt 'skipper' nogle hele frames imens lyden aldrig bliver berørt af udfaldet. Det sker specielt når jeg ser de Svenske udsendelser (k22) hvor jeg oven i købet har det bedste signal fra, med Signalkvalitet: 72  & Fejlbitrate: > E8.  Disse tal er konstante & uforandret når der bliver skippet frames.

Jeg har nøjagtig samme oplevelse på de svenske kanaler på min CX 302. Jeg har egentlig tilskrevet det, at jeg har dårligere signalstyrke fra dem sammenlignet med Hove. Men når jeg tænker efter, så havde jeg faktisk endnu dårligere signal fra Hove, da jeg i starten tog signalet via den eksisterende antennenedføring og dengang oplevede jeg ikke udfald på Hove. 

Til top
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Status: Offline
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 13:30

Jeg oplever desværre også at den hyppigt 'skipper' nogle hele frames imens lyden aldrig bliver berørt af udfaldet. Det sker specielt når jeg ser de Svenske udsendelser (k22) hvor jeg oven i købet har det bedste signal fra, med Signalkvalitet: 72  & Fejlbitrate: > E8.  Disse tal er konstante & uforandret når der bliver skippet frames.

Det pudsige er, at jeg oplever noget færre udfald af frames når jeg bruger timeshift funktionen

Der er ikke så mange framesudfald fra Hove (k51) som kun har 64-68 i signalkvalitet.

CX302'en er forbundet med en DA-5000 antenne.

Edit : Jeg låner i dag en Force 530T som jeg vil prøve at sammenligne med.



Redigeret af Joho - 02-Maj-2006 kl. 13:33
Med god hilsen

John
Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 12:26
Det er ikke bare signalstyrken, men også kvaliteten af dette som har betydning. Jeg lever selv med et signal fra en fællesantenne hvor jeg ikke kan fjerne filtre, og mit signal er på kanten af at være for dårligt. Det sker også at jeg oplever hakken i billedet, typisk hvor det er store billedændringer som f.eks i "senen er din" med hurtige klip og lys der blinker osv.
Til top
Stiften Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 10:50

(Om "web-cam-agtige billeder)

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det kan e.v.t. være antenne signalet som ikke er optimalt, så der mangler nogle data ind i mellem. Bruger selv samme modtager med en DA 5000 antenne, og har ikke det problem. Signalet er konstant på 77%. Når jeg er på en anden sender med lavere modtage styrke, så kan der være nogle problemer af den art du beskriver.

 

Jeg skal prøve at tjekke signalstyrken næste gang billederne "fryser", men hvis antenneforholdene var for dårlige, ville de vel også være det umiddelbart efter at jeg slukkede og tændte igen for modtageren?

Mvh. Stiften

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 09:54
Hej Peter/Kjems,

Oprindeligt skrevet af kjems kjems skrev:

Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Der findes allerede en tråd om Fejl/Ønsker til 302'eren, som det var meningen skulle resultere i en henvendelse til Kjaerulff1. Om det nogensinde sker er så et spørgsmål. Den slags har det med at dø ud som tiden går:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10293& am p;PN=2

OK, hvis nu bare folk fylder på, skal jeg nok skippe videre til Kjerulff

Jeg er i fuld gang med at samle sammen og sende til Kjaerulff - så ingen grund til at lave arbejdet 2 gange.

Jeg opdaterer i fejl/ønsker tråden når der er svar fra Kjaerulff.

Som det også står i nævnte tråd ville jeg samle op på problemer og forslag i løbet af April/Maj, da jeg synes det digitale net skulle have været etableret i en periode for ikke at rapportere om problemer som relaterer sig til DVB-T nettet.

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu