|
Bedre lyd fra Sonos |
Besvar |
Forfatter | |
Steen F.
Guld medlem Oprettet: 22-Maj-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 562 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-December-2011 kl. 04:36 |
Kan man få bedre lyd ud af en Sonos ZP90, ved at bruge en CD-afspiller med digital indgang som DAC? Grunden til mit spørgsmål er, at jeg tydeligt kan høre forskel på lydkvaliteten fra Sonos og fra CD-afspilleren. CD lyder simpelthen bedre. Også selvom Sonos fodres med wave-filer fra en NAS. Det er ligesom at stereoperspektivet og dybde mangler på Sonos. Det lyder fladt sammenlignet med CD. Jeg har samme erfaringer med dårligere billede fra en laptop med HDMI-kabel til tv'et, end når der afspilles en DVD direkte på BD-afspilleren i stuen. Men konkret tænker jeg på at sætte en Sonos ZP90 foran en NAD C565 CD-afspiller. Er der nogen der har praktiske erfaringer med sådan en løsning? (ikke løse DAC's) |
|
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7102 |
Funktioner
Tak(0)
|
En DAC kan sikkert forbedre lyden lidt.
Hvordan kører du ud nu ? Optisk eller coax ? Der er flere mods på nettet. Nogle slår / afmonterer wifi board, andre sender den til Tyskland for en størrer ombygning. Der er en længere tråd om det på hifi4all.dk Vh. Hans |
|
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2404 |
Funktioner
Tak(0)
|
Køb sådan en nad cd afspiller du har i kikkerten, prøv om du synes det lyder bedre og hvis ikke gør du brug af din returret.
|
|
Steen F.
Guld medlem Oprettet: 22-Maj-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Hans Jeg bruger den analoge udgang på Sonos pt. Jeg har læst lidt om de mods du omtaler, men synes det er en besværlig omgang. Og da jeg snart står og mangler en ny cd-afspiller så tror jeg at jeg prøver Strandvaskerens forslag med at få den hjem i 14 dage og afprøve det.
|
|
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |