recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hard Disk VideoKamera - Nybegynder!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHard Disk VideoKamera - Nybegynder!

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2006 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Hejsa Jano,

I mit tilfælde, tænker jeg nu ikke meget på selve mediet, eftersom det for mig stadig billedkvaliteten til tæller mest. Jeg syntes ikke DV bånd mediet skaber nogen problemer eller er for bøvlet at rode med. Men selvfølgelig ville jeg også vælge et harddisk videocam, hvis producenterne kunne finde ud af, at give os et bedre og redigeringsvenligt optageformat. Pt. er det harddiskens størrelse som sætter begrænsningen, men som sagt tror jeg at fremtiden vil gi os noget bedre, forhåbentlig.

Jeg har lige set, at Sony også har smidt et harddisk videocam på gaden. Problemet med MPEG optagelser findes stadig, men det kunne jo være, at billedkvaliteten var bedre end på JVC's modeller?!

Moef
Du burde se en optagelse i virkeligheden fra vores harddisk kameraer, fordi jeg vil påstå at du ikke ved hvad du taler om, med hensyn til redigering tror jeg heller ikke du har prøvet at arbejde med vores harddisk kameraer, fordi der findes ikke noget nemmere end at redigere med disse. DV bliver pludselig problematisk.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2006 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Hejsa Jano,

I mit tilfælde, tænker jeg nu ikke meget på selve mediet, eftersom det for mig stadig billedkvaliteten til tæller mest. Jeg syntes ikke DV bånd mediet skaber nogen problemer eller er for bøvlet at rode med. Men selvfølgelig ville jeg også vælge et harddisk videocam, hvis producenterne kunne finde ud af, at give os et bedre og redigeringsvenligt optageformat. Pt. er det harddiskens størrelse som sætter begrænsningen, men som sagt tror jeg at fremtiden vil gi os noget bedre, forhåbentlig.

Jeg har lige set, at Sony også har smidt et harddisk videocam på gaden. Problemet med MPEG optagelser findes stadig, men det kunne jo være, at billedkvaliteten var bedre end på JVC's modeller?!

Moef
Du burde se en optagelse i virkeligheden fra vores harddisk kameraer, fordi jeg vil påstå at du ikke ved hvad du taler om, med hensyn til redigering tror jeg heller ikke du har prøvet at arbejde med vores harddisk kameraer, fordi der findes ikke noget nemmere end at redigere med disse. DV bliver pludselig problematisk.


Hejsa Brian,

Du har ret, jeg burde nu egentlig se syn for sagen. Mine udtalelser er da også helt og holdent baseret på review siden Camcorderinfo.com. Men jeg tvivler nu alligevel på, at de fyrer en masse vås af til deres brugere. Så skulle de da være meget sure på JVC og deres harddisk cams, eftersom det faktisk kun er MC500 som har fået rigtig gode udemærkelser i deres omtale.

Jeg mener nu stadig, at der må være et faktum som gør sig gældende i forbindelse med de fleste af JVC's harddisk cams, og det er:

1. generelt dårlig billedkvalitet, specielt i mørke omgivelser.
2. Væsentlig større forringelse af billedkvalitet, i forbindelse med redigering
    og re-encode af MPEG filer til nye MPEG filer. Hvis man skal lave
    kvalitetstabsfrie DVD filer, så er det ikke meget redigering man kan lave,
    før man skal encode nye DVD filer.

To punkter, som jeg mener er alfa-omega for et godt videocam. Men som sagt er jeg 100% sikker på, at harddisk cams ell. lignende vil vinde over DV bånd, måske allerede indefor de næste par år. Men pt. mener jeg nu ikke, at kvaliteten er til UG.

Derimod ville jeg, at som alm. person, som blot skal ha' noget nemt og hurtigt, uden for menge redigeringsproblemer, at JVC's cams ville være super fede. Og jeg mener nu også, at de sælger ret godt :)

Men til den kræsne bruger, som sætter ønsker - top billedskarphed i dagslys, optagekvalitet ved lav belysning, lækre overgange mellem filmsekvenser, at man så lider et stort tab med JVC's nuværende harddisk cams. Under alle omtændigheder kan vi vel godt blive enige om, at MPEG formatet er et problem, hvis man vil beholde højeste kvalitet på sin computer.

Om selve dagslys/nat optagelserne er knivskarpe, uden for meget støj i billedet, tjaa.. der skal vi to nok stå ved siden af hinanden, du med et JVC cam, mig med et DV cam - før det kan blive opklaret Jeg tror på Camcorderinfo, hvorfor skulle de lyve i så stor en udstrækning?

Moef


Redigeret af Moef - 27-Marts-2006 kl. 12:06
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2006 kl. 12:11

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Hejsa Jano,

I mit tilfælde, tænker jeg nu ikke meget på selve mediet, eftersom det for mig stadig billedkvaliteten til tæller mest. Jeg syntes ikke DV bånd mediet skaber nogen problemer eller er for bøvlet at rode med. Men selvfølgelig ville jeg også vælge et harddisk videocam, hvis producenterne kunne finde ud af, at give os et bedre og redigeringsvenligt optageformat. Pt. er det harddiskens størrelse som sætter begrænsningen, men som sagt tror jeg at fremtiden vil gi os noget bedre, forhåbentlig.

Jeg har lige set, at Sony også har smidt et harddisk videocam på gaden. Problemet med MPEG optagelser findes stadig, men det kunne jo være, at billedkvaliteten var bedre end på JVC's modeller?!

Moef
Du burde se en optagelse i virkeligheden fra vores harddisk kameraer, fordi jeg vil påstå at du ikke ved hvad du taler om, med hensyn til redigering tror jeg heller ikke du har prøvet at arbejde med vores harddisk kameraer, fordi der findes ikke noget nemmere end at redigere med disse. DV bliver pludselig problematisk.


Hejsa Brian,

Du har ret, jeg burde nu egentlig se syn for sagen. Mine udtalelser er da også helt og holdent baseret på review siden Camcorderinfo.com. Men jeg tvivler nu alligevel på, at de fyrer en masse vås af til deres brugere. Så skulle de da være meget sure på JVC og deres harddisk cams, eftersom det faktisk kun er MC500 som har fået rigtig gode udemærkelser i deres omtale.

Jeg mener nu stadig, at der må være et faktum som gør sig gældende i forbindelse med de fleste af JVC's harddisk cams, og det er:

1. generelt dårlig billedkvalitet, specielt i mørke omgivelser.
2. Væsentlig større forringelse af billedkvalitet, i forbindelse med redigering
    og re-encode af MPEG filer til nye MPEG filer. Hvis man skal lave
    kvalitetstabsfrie DVD filer, så er det ikke meget redigering man kan lave,
    før man skal encode nye DVD filer.

To punkter, som jeg mener er alfa-omega for et godt videocam. Men som sagt er jeg 100% sikker på, at harddisk cams ell. lignende vil vinde over DV bånd, måske allerede indefor de næste par år. Men pt. mener jeg nu ikke, at kvaliteten er til UG.

Derimod ville jeg, at som alm. person, som blot skal ha' noget nemt og hurtigt, uden for menge redigeringsproblemer, at JVC's cams ville være super fede. Og jeg mener nu også, at de sælger ret godt :)

Men til den kræsne bruger, som sætter ønsker - top billedskarphed i dagslys, optagekvalitet ved lav belysning, lækre overgange mellem filmsekvenser, at man så lider et stort tab med JVC's nuværende harddisk cams. Under alle omtændigheder kan vi vel godt blive enige om, at MPEG formatet er et problem, hvis man vil beholde højeste kvalitet på sin computer.

Om selve dagslys/nat optagelserne er knivskarpe, uden for meget støj i billedet, tjaa.. der skal vi to nok stå ved siden af hinanden, du med et JVC cam, mig med et DV cam - før det kan blive opklaret Jeg tror på Camcorderinfo, hvorfor skulle de lyve i så stor en udstrækning?

Moef
Til dine 2 punkter kan jeg slå dem totalt til jorden, vores harddisk kameraer er præcis lige så følsomme som et DV-kamera. Derudover er vi de eneste der forsøger reelt at forbedre kameraets lysforhold generelt ved at sætte større blænde på F1.2 ingen andre er gået den vej. Denne F1.2 blænde sidder idag på modellerne GZ-MG40 og GZ-MG50, fremover kommer der 4 nye modeller med F1.2.

Med hensyn til re-encoding, så skal du ikke lavere mere af det på vores kameraer end på et DV-kamera, DV skal også re-encodes til MPEG for at kunne blive lagret på en DVD-skive, og der sker også en re-encoding, når du er færdig med at redigere og skal lave din AVI fil, dette del hopper du over på harddisk kameraet og går direkte til DVD-brænding, da formatet allerede er til DVD.

Dernæst er MPEG altså ikke udtrykket for dårlig kvalitet, fremover vil du komme til at se rigtig meget MPEG.

HD bliver idag sendt i MPEG2, men inden længe går alle stationer over til MPEG4 med HD.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2006 kl. 12:54
Ved redigering af mpeg-video må det være en fordel med software, der kun reencoder lige omkring de steder hvor man klipper. Derudover sker der vel ikke det store ved at optage, redigere og brænde i og til det samme format - altså det er mpeg2 hele vejen - så undgåes der jo en del konverteringer.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2006 kl. 13:10
Hejsa,

Tja... vi bliver ikke enige Du snakker om data på jeres cams, og jeg snakker om den egentlige billedkvalitet, altså syn for sagen.

Mht. MPEG re-encode/AVI encode til MPEG, så har vi snakket om det før her på sitet sammen med Torvald. Sidst jeg snakkede med Torvald om det, skulle der meget til at overbevise ham, at DV/AVI er vejen frem. Men jeg tror, at efter han selv er begyndt at redigere udsendelser på computer, at han har ændret mening. Jeg er 100% med på DV -> MPEG encode. Jeg forstår dog ikke helt denne sætning ->

"og der sker også en re-encoding, når du er færdig med at redigere og skal lave din AVI fil"

Hmm... jeg laver typisk ikke AVI filer, eftesom jeg jo allerede har en AVI fil med DV indhold. Hvis du genererer AVI udfra MPEG, for at ydeligere behandle materialet, så har vi allerede et kvalitetestab her af betydning?!

Men jeg fejlfortolker muligvis din sætning?!

Jeg er med på, at MPEG2 sandsynligvis er vejen frem. Men det hardware som generere MPEG, f.eks. på en TV station, er jo ikke et JVC videocam :D
Her snakker vi nok om hardware codecs til penge som vi selv ikke kan forstille os. Ligeledes er det jo nok også nogle pænt dyre hardware codecs som bruger til at generere DVD MPEG til filmindustrien.

Blot lige for at sætte tingene i perspektiv, altså et JVC videocam vs. filmindustriens multi dollar MPEG hardware codec

Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2006 kl. 13:38

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Hejsa,

Tja... vi bliver ikke enige Du snakker om data på jeres cams, og jeg snakker om den egentlige billedkvalitet, altså syn for sagen.

BrianJVC: Jeg taler meget om syn for sagen - men hvordan kan du det når du ikke har set kameraerne i brug? Jeg har været inde og læse lidt på camcorderinfo.com og man må sige at det er påfaldende at JVC får dårlige tests når en hr. David Kender tester, de to sidste tests som er lavet af 2 andre personer, på vores GZ-MC500 er langt mere positiv, og på GZ-MC200 som er specifikationsmæssig det samme som GZ-MG70 bare harddisk størrelsen til forskel, her er tonen helt anderledes og langt mere positivt overbevist end hr. David Kender, det virker som om han har noget imod vores produkter generelt.

Blot lige for at sætte tingene i perspektiv, altså et JVC videocam vs. filmindustriens multi dollar MPEG hardware codec

BrianJVC: Eller et DV kamera kontra filmindustriens multi dollar MPEG hardware codec, det er jo samme surdej

Moef

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2006 kl. 16:54

PC-world har en test i det nyeste nr (5- 23.03.06)

Her tester de følgende modeller :

JVC GZ-MC200E

JVC GZ-MC300E

Pana SDR-S100

sanyo Xacti VPC-C6EX

Samsung Miniket VP-X105L

Deres konklusion som jeg læser den, er at teknologien ikke er helt moden endnu, og specielt ved lavt lys falder de igennem.

 

Stig

Blot min ringe mening !
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2006 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

PC-world har en test i det nyeste nr (5- 23.03.06)

Her tester de følgende modeller :

JVC GZ-MC200E

JVC GZ-MC300E

Pana SDR-S100

sanyo Xacti VPC-C6EX

Samsung Miniket VP-X105L

Deres konklusion som jeg læser den, er at teknologien ikke er helt moden endnu, og specielt ved lavt lys falder de igennem.

 



Yes my boys, det underbygger helt igennem de test jeg har læst på sitet - www.camcorderinfo.com.

Nu kender jeg ikke lige de nævnte JVC modeller, men på Comcorderinfo omtaler de en ny JVC 2006 model, som tilsyneladende er ligeså dårlige som sidste års billige JVC harddisk modeller.

Vi har med 1. generations (måske 2. generations) harddisk camcorders at gøre. Og som der tilsyneladende også skrives i PC World testen, så har JVC's harddisk modeller ganske simpelt ikke en billedkvalitet, som svare til billigere DV camcorders, eller som blot er god. Vær at bemærke er, at det er meget tydeligt i lave lysomgivelser, hvor dårlige de egentlig er.

Til JVC's forsvar vil jeg dog stadig sige, at de nye harddisk Camcorders, jo udmærker sig ved brugervenligheden, samt at du slipper for at benytter DV bånd. Og så skulle overførelse, samt DVD fremstilling være utrolig nemt, hvilke selvfølgelig er positive punkter. Dermed er der selvfølgelig også et godt markede for disse modeller.

Men hvis man bare går en lille smule op i udvælgelsen af ens kommende videocam, og ser vigtigheden i, at ens videocam optager de bedste billeder (under kritiske lysforhold), og redigering bliver så optimalt som muligt i forbindelse med DV optagelser, så slipper man pt. ikke uden om et DV videocam. Data på cams kan være fuldstændig ligegyldige, når det er selve billedet der taler for sin sag.

Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

PC-world har en test i det nyeste nr (5- 23.03.06)

Her tester de følgende modeller :

JVC GZ-MC200E

JVC GZ-MC300E

Pana SDR-S100

sanyo Xacti VPC-C6EX

Samsung Miniket VP-X105L

Deres konklusion som jeg læser den, er at teknologien ikke er helt moden endnu, og specielt ved lavt lys falder de igennem.

 

Det er så 1. generations Harddisk kameraer de har testet her, GZ-MC300 kender vi slet ikke i Europa.

Men kig på specifikationerne det fortæller noget om, hvordan kameraet præsterer i forskellige omgivelser. De færreste kameraer uanset optagemedie klarer sig særlig godt i mørke omgivelser, her har vi en række modeller med F1.2 objektiv, hvilket udnytter 70% af det lys som kameraet omgives af. Alle konkurrenter kører med F1.8 som udnytter ca. 33% af lyset, dette er et ekstremt vigtigt tal. Derfor har vi med dette års Harddisk kameraer som er 3. generation nu F1.2 på 4 modeller.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

PC-world har en test i det nyeste nr (5- 23.03.06)

Her tester de følgende modeller :

JVC GZ-MC200E

JVC GZ-MC300E

Pana SDR-S100

sanyo Xacti VPC-C6EX

Samsung Miniket VP-X105L

Deres konklusion som jeg læser den, er at teknologien ikke er helt moden endnu, og specielt ved lavt lys falder de igennem.

 



Yes my boys, det underbygger helt igennem de test jeg har læst på sitet - www.camcorderinfo.com.

Nu kender jeg ikke lige de nævnte JVC modeller, men på Comcorderinfo omtaler de en ny JVC 2006 model, som tilsyneladende er ligeså dårlige som sidste års billige JVC harddisk modeller.

Vi har med 1. generations (måske 2. generations) harddisk camcorders at gøre. Og som der tilsyneladende også skrives i PC World testen, så har JVC's harddisk modeller ganske simpelt ikke en billedkvalitet, som svare til billigere DV camcorders, eller som blot er god. Vær at bemærke er, at det er meget tydeligt i lave lysomgivelser, hvor dårlige de egentlig er.

Til JVC's forsvar vil jeg dog stadig sige, at de nye harddisk Camcorders, jo udmærker sig ved brugervenligheden, samt at du slipper for at benytter DV bånd. Og så skulle overførelse, samt DVD fremstilling være utrolig nemt, hvilke selvfølgelig er positive punkter. Dermed er der selvfølgelig også et godt markede for disse modeller.

Men hvis man bare går en lille smule op i udvælgelsen af ens kommende videocam, og ser vigtigheden i, at ens videocam optager de bedste billeder (under kritiske lysforhold), og redigering bliver så optimalt som muligt i forbindelse med DV optagelser, så slipper man pt. ikke uden om et DV videocam. Data på cams kan være fuldstændig ligegyldige, når det er selve billedet der taler for sin sag.

Moef
Ja hvis man går udfra hvad du skriver skulle man tro du havde en anden agenda, nemlig kun at være imod harddisk konceptet, der er flere grunde til min konklusion:

1: Du har aldrig set en optagelse med et harddisk kamera

2: Du har aldrig prøvet at redigere med den type filer

3: Du har bare noget generelt imod ny teknologi og måske JVC.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

PC-world har en test i det nyeste nr (5- 23.03.06)

Her tester de følgende modeller :

JVC GZ-MC200E

JVC GZ-MC300E

Pana SDR-S100

sanyo Xacti VPC-C6EX

Samsung Miniket VP-X105L

Deres konklusion som jeg læser den, er at teknologien ikke er helt moden endnu, og specielt ved lavt lys falder de igennem.

 

Det er så 1. generations Harddisk kameraer de har testet her, GZ-MC300 kender vi slet ikke i Europa.

Men kig på specifikationerne det fortæller noget om, hvordan kameraet præsterer i forskellige omgivelser. De færreste kameraer uanset optagemedie klarer sig særlig godt i mørke omgivelser, her har vi en række modeller med F1.2 objektiv, hvilket udnytter 70% af det lys som kameraet omgives af. Alle konkurrenter kører med F1.8 som udnytter ca. 33% af lyset, dette er et ekstremt vigtigt tal. Derfor har vi med dette års Harddisk kameraer som er 3. generation nu F1.2 på 4 modeller.

Hej Brian

Mit indlæg var ene og alene beregnet som oplysning, nej jeg har ikke prøvet et harddisk kamera, men hvis du stiller et til min rådighed, så er jeg da frisk på at prøve et , mit DV kamera er nemlig begyndt og lave pixel fejl, så jeg er i tvivl om jeg skal skifte til HDD kamera eller blive på DV, et par år endnu.

Stig

Blot min ringe mening !
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 09:37

[/QUOTE]

Hej Brian

Mit indlæg var ene og alene beregnet som oplysning, nej jeg har ikke prøvet et harddisk kamera, men hvis du stiller et til min rådighed, så er jeg da frisk på at prøve et , mit DV kamera er nemlig begyndt og lave pixel fejl, så jeg er i tvivl om jeg skal skifte til HDD kamera eller blive på DV, et par år endnu.

[/QUOTE] Jeg har desværre ikke et jeg kan låne dig, men mange steder er der jo 14 dages returret, hvis du ikke skulle være tilfreds. Jeg er 98% sikker på at vælger du et GZ-MG60, GZ-MG70, GZ-MC100 eller topmodellen GZ-MC500 vil du blive mere end tilfreds, jeg kender produkterne ind og ud, og har arbejdet med DV-kameraer siden JVC lancerede det første i 1995, nu 10 år senere lancerede vi det første harddisk kamera, og GZ-MC100 og GZ-MC200 optager fantatisk kvalitet, klart der er problemer ved mørkere optagelser, men jeg har ikke i den tid jeg har beskæftiget mig med DV-kameraer, fundet en model der kunne klare sig i aften optagelser så det var godt. Alle gør det middel, og så har Sony fundet på den lidt geniale funktion med Nighshot, som kan filme i total mørke, godt nok er billedet grågrønt men det giver en meget fed effekt, ikke noget til familie billeder, men overlevelses ture og effektoptagelser er det en fed funktion.

Jeg kører selv idag med et GZ-MC100 hvilket er det mest kompakte videokamera du kan få i den kvalitet. Det optager rigtig flotte billeder.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu