recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender

 Besvar Besvar Side  <1 89101112>
Forfatter
Besked
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 14:10
DET har jeg skam også tænkt mig :-) - jeg havde dog også signalproblemer for et halvt år siden (defekt komponent i vores Stofa box på vejen) - dengang kunne teknikeren desværre ikke gennemskue problemet....
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 14:14
Luk ham ikke ud af huset før vi har svar ;-)

Min sag hos Stofa har snart en måneds jubilæum i deres Helpdesk. Ingen rykker på den. Det er kun når jeg ringer til dem og spørger hvordan det går at de svarer tilbage at de har brug for mere info. Det er helt til grin.
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af klinge klinge skrev:

Luk ham ikke ud af huset før vi har svar ;-)

Min sag hos Stofa har snart en måneds jubilæum i deres Helpdesk. Ingen rykker på den. Det er kun når jeg ringer til dem og spørger hvordan det går at de svarer tilbage at de har brug for mere info. Det er helt til grin.

Ha ha, ja det er da ikke just optimalt - jeg tror jeg vil lege filmen "Misery" med ham - han kommer ikke ud af huset igen med min gode vilje :-)
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 23:01
Hejsa. Så fik jeg styr på tv-signalet og har lavet optagelser af en del af de HD-kanaler i Stofas TV-pakke 2, som også volder problemer. Jeg har ikke haft lejlighed til at analysere optagelserne og får det heller ikke de kommende aftener, så har smidt optagelserne ud på Dropbox, hvis der skulle være en af jer andre der gad kigge på dem: https://dl.dropbox.com/u/19539342/testoptagelser.zip
Teknikeren fra Stofa havde bestemt styr på hans daglige arbejdsopgaver, men kendte desværre intet til XBOX extendere og hvilke faktorer der kunne have betydning for vores problemer - desværre. Jeg håber mine testoptagelser kan hjælpe os yderligere på vej mod en løsning - eller i det mindste en fejlårsag :-)
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 12:41
Jeg har haft et første kig på optagelserne og umiddelbart spiller de alle fint på min Xbox (???) ser du det samme.

Dog med undtagelse af TV3+ som umiddelbart ser ud til at hakke i udsendelsen, men når reklameblokken så kommer, så kører det hele rent igen. Jeg har kun et par sekunders film at vurdere på så det er lidt usikkert.

Hvad oplever du Acidman?
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af klinge klinge skrev:

Jeg har haft et første kig på optagelserne og umiddelbart spiller de alle fint på min Xbox (???) ser du det samme.

Dog med undtagelse af TV3+ som umiddelbart ser ud til at hakke i udsendelsen, men når reklameblokken så kommer, så kører det hele rent igen. Jeg har kun et par sekunders film at vurdere på så det er lidt usikkert.

Hvad oplever du Acidman?

Det lyder vildt mærkeligt!!! - jeg har ikke haft testet med XBOX siden jeg sidst gennemgik alle kanaler for at kortlægge alle kanaler der virker/ikke virker. Jeg checker op på det i aften. Bare for at være sikker - du streamer mine optagelser fra din HTPC til XBOX, altså extender funktionen, ikke?
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 12:56
Jo, jeg streamer via Mediacenter extender funktionen. Filerne ligger på Win7 maskinen.
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 13:00
OK, ja det lyder meget mærkeligt. Jeg er ikke i tvivl om at det problem vi oplever (slideshow-agtige stillbilleder men ok lyd) må være det samme - jeg satser på at finde tid til en kort test i aften....
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 15:35

Her er den umiddelbare sammenligning på de parametre jeg ser interessante forskelle. Jeg kan dog ikke se det mønster jeg håbede på. Det er de 3 kanaler der er markeret røde som hakker på Xbox'en, men de har de samme parametre som Waoo kanalerne helt ude til højre som virker.



Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 15:38
Hvis det altså ikke er det der GOP (Group of Pictures) som gør forskellen... 
http://forum.videohelp.com/threads/334727-Format-settings-GOP

Det virker dog lidt langt ude at det kun gælder 720p signaler som har GOP på M=8, N=48
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 19:03
Så fik jeg testet kanalerne på XBOX og til min (positive) overraskelse er alle disse OK - jeg er SIKKER på de havde selvsamme problem som DR1, TV2, da vi havde haft kanalomlægningen hvor vi blandt andet fik Kanal 5 i HD. Nu har jeg "kun" kunnet få DR1, DR3 og TV2 til at fejle....

Jeg er max forvirret...
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 08:32
Jamen tillykke med det så lider du "kun" med samme problem som mig. Og havde det så bare været nogle af de kanaler man aldrig ser, men desværre rammer det dem jeg ser allermest TV på :-( Heldigvis er der så kun extenderen som har problemet og ikke selve mediecenteret.

Jeg ved ikke helt hvilken vej vi nu skal gå for at komme videre. Mit næste spinkle bud kunne være at kigge på lyden. Måske kan det være at extenderen ikke magter at spille Dolby Digital samtidigt med HD indhold. 

Kan du tjekke om dine HD kanaler som virker, ikke skriver Dolby Digital når man skifter over til dem ligesom DR1, DR3 og TV2 gør.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu