recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender

 Besvar Besvar Side  <1 56789 12>
Forfatter
Besked
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 12:04
Så vidt jeg lige kan se på Stofas side så har de ikke Stofa i 8600 Silkeborg.

Så mon ikke din ven har en anden udbyder. Det ville forstærke mistanken om at det kun er Stofa, men derimod alle stofabrugere som har problemet.
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 12:06
UPS - du har ret - det er YOUSEE - men i så i hvert fald kabel TV :-)  Og ja, så kunne det teoretisk være alle STOFA kunder der har problemet....

Redigeret af acidman - 02-Januar-2013 kl. 12:07
Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulu100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 20:51
Mit gæt vil være at problem kilden ligger kanal udbuderen. Jeg er som nævnt tidligere i tråden på IPTV fra Waoo og oplever lignende problemer.
Det pudsige er at det viker til at være periodisk - ta f.eks. tv2 sport. Nogle gange kører det fint, andre gange hakker det de første 10-20 sekunder for derefter at køre uden problemer og andre gange hakker det konstant.
Har tænkt om der kan være forskel på signalet når der sendes henholdvis live eller båndet.
Det skal nævnes at jeg ikke har problemer med DR1 og TV2 - jeg oplever dog problemer med at skifte mellem 2 HD kanaler. Jeg skal helst forbi en SD kanal immellem ellers "fryser" billedet. 
 
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 22:18
Jeg tror dit problem er et andet end det der opleves på Stofa. Med Stofa hakker alle danske HD kanaler konstant. Både live og optaget TV. Hvis dit Waoo signal giver dig mulighed for at se DR1 og TV2 så kan det ikke være samme problem.

Jeg har desværre ikke TV2 sport, så jeg kan ikke teste om Stofa har en udfordring der også.
Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulu100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 22:55
Det er muligt du har ret...!
Nu ved jeg ikke hvordan denne "hakken" opleves hos Stofa kunder men her hos mig opleves det som om der konstant er nogle stil billeder der står og skifter samtidig med at at lyden kører fint..
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 07:46
Oprindeligt skrevet af zulu100 zulu100 skrev:

Det er muligt du har ret...!
Nu ved jeg ikke hvordan denne "hakken" opleves hos Stofa kunder men her hos mig opleves det som om der konstant er nogle stil billeder der står og skifter samtidig med at at lyden kører fint..

Din beskrivelse af billede/lyd passer 100% med hvad jeg oplever på Stofa.
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af zulu100 zulu100 skrev:

Det pudsige er at det viker til at være periodisk - ta f.eks. tv2 sport. Nogle gange kører det fint, andre gange hakker det de første 10-20 sekunder for derefter at køre uden problemer og andre gange hakker det konstant.
Det skal nævnes at jeg ikke har problemer med DR1 og TV2 - jeg oplever dog problemer med at skifte mellem 2 HD kanaler. Jeg skal helst forbi en SD kanal immellem ellers "fryser" billedet. 

Ja altså bortset fra at Stofas ikke er periodisk og gælder nogen andre kanaler (DR1, DR HD og TV2)

Men ja, stofas er konstant hakken. Ca. 1 stillbillede i hver sekund imens lyden kører fint.

Jeg afventer stadigt svar fra Stofa.
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 08:59
Er der nogen her der har en win8 maskine kørende. Jeg har brug for noget debug hjælp. Jeg vil have denne sag løst ;-)

Jeg har brug for en der kan teste en "PlayTo" funktionalitet som skulle kunne afspille til Xbox'en.

http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/f/30/p/442312/2218484.aspx#2218484

I er velkomne til at bruge de clip jeg har linket til i Xbox sagen.

Jeg har desuden en sag kørende hos Stofa på 23 døgn. Først syltede de den de første 20 dage (ingen svar) og så udbad de mig mere info om hvad det var jeg egentligt spurgte om. Jeg forsøger at finde ud af hvad der "overførselsteknisk" er forskellen på de HD kanaler som virker og ikke virker. (Bitrate, codes, compression etc.) men jeg ved ikke om Stofa overhovedet ved det. Det virker ikke til at deres teknikere har viden ned på det niveau.

-Morten




Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 09:06
Hej Morten.

Det er sgu fedt du er så stædig og vil havde det løst. Det giver mig fornyet håb for det er godt nok blevet et handicappet setup. Jeg kan desværre ikke hjælpe med test af PlayTo - håber virkelig der er andre der kan :-)
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 09:17
It ain't over till the fat lady sings. LOL

Er der andre Win8 ejere med en Xbox som kan teste denne PlayTo funktionalitet evt. med mit testclip.

-Morten
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 19:53


Er det den type info du mangler ang. dine filer?

Mvh Brian
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 20:58
Ja, noget lign. det. Hvis det er retvisende så er forskellene store.

De forskelle jeg umiddelbart kan se er:
Framerate: DR HD 50 fps, NatGeoWild 25 fps
Opløsning: DR HD 1280x720, NatGeoWild 1920x1080
Scantype: DR HD Progressive, NatGeoWild Interlaced
Bitrate: DR HD <ikke listet>, NatGeoWild 12,8 Mbit 

Hvilket program har du brugt til at lave disse tal?

-Morten

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu