recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender

 Besvar Besvar Side  <1 7891011 12>
Forfatter
Besked
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 13:09
Kan sige, at det også er tilfældet på en konfiguration med Digital Devices kort som emulerer DVB-S.
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af acidman acidman skrev:

Hej igen,. Jeg kommer lige i tanke om at jeg efter Stofas kanalomlægning for et par uger siden har fået et markant dårligere signal på de fleste HD-kanaler - der kommer en Stofa tekniker på besøg på mandag. Spørgsmålet er om jeg kan lave en ordentlig MediaInfo analyse med programmer der pixelerer eller om jeg bør vente til signal-problemet er løst?

Prøv en enkelt kanal og se om Mediainfo kan tyde den. Hvis ikke må vi vente.
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 20:06
Hej igen. De fleste kanaler pixelerer stort set hele tiden og Mediainfo melder fejl vedrørende signalkilde - jeg håber at kunne vende tilbage i starten af næste uge...
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af klinge klinge skrev:

Jeg plører lige hele resultatet ind selvom det støjer lidt:

TV2
General
Complete name                            : C:\Users\Public\Videos\TV2_2013_01_11_21_55_52.wtv
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
File size                                : 48.0 MiB

Video
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : Unknown@L25.3 / High@L4.0
MultiView_Count                          : 117
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, ReFrames                : 4 frames
Width                                    : 1 280 pixels
Height                                   : 720 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate                               : 50.000 fps
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Progressive
Color primaries                          : BT.709
Transfer characteristics                 : BT.709
Matrix coefficients                      : BT.709

General
CompleteName                     : X:\Gordon Ramsays hotelmareridt_TV2 DK_2013_01_30_21_03_00.wtv
Format                           : MPEG Video
Format_Version                   : Version 2
FileSize/String                  : 37.5 MiB

Video
Format                           : MPEG Video
Format_Version                   : Version 2
Format_Profile                   : Main@Main
Format_Settings_BVOP/String      : Yes
Format_Settings_Matrix/String    : Custom
BitRate_Maximum/String           : 4020 Kbps
Width/String                     : 720 pixel3
Height/String                    : 576 pixel3
DisplayAspectRatio/String        : 16:9
FrameRate/String                 : 25.000 fps3
Standard                         : PAL
ColorSpace                       : YUV
ChromaSubsampling                : 4:2:0
BitDepth/String                  : 8 bit3
ScanType/String                  : Interlaced
ScanOrder/String                 : TFF
Compression_Mode/String          : Lossy


Hej Klinge jeg syntes det er mest interessant at sammenligne TV2 der virker og TV2 der ikke virker :-)

Jeg optog lige en snas af hotelmareridtet lige nu. TV2 plejer ikke at hakke på mine Xbox, jeg har dog ikke tjekket med den specifikke optagelse da der er dømt sovende børn.

Hvis du er interesseret kan jeg lige uploade klippet til skydrive så kan du selv prøve det.

jeg har WA00 som udbyder.

BS

EDIT: der er betydelige forskelle i klippene!! måske skal vi prøve synkron optagelse for at udelukke programforskelle.


Redigeret af Bschmidt - 30-Januar-2013 kl. 21:20
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 22:11
Den tanke krydsede også lige mig tidligere idag at det kunne være interessant at sammenligne med noget der virker.

Nu er jeg ikke ekspert på området, men dit signal har så vidt jeg kan se flere afgørende forskelle fra Stofa.

For det første er dit et MPEG2 signal hvor stofa kører med MPEG4. Desuden bliver TV2 kun sendt til dig i SD signal (576i   http://en.wikipedia.org/wiki/576i), så det er ikke en HD kanal hos WAOO.

Så det er nok det der gør at det virker. Det er en god gammeldags overførselsform af lavopløst materiale. Nok det samme som Stofa havde inden de skiftede til MPEG4 ved årskiftet til 2012 hvor Xbox'en holdt op med at virke.

Men er der andre med eksempeltvis Yousee eller lign. som har TV2 som HD kanal, så vil jeg meget gerne have en 10 sekunder sample derfra jeg kan kigge lidt på ;-)
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af acidman acidman skrev:

Hej igen. De fleste kanaler pixelerer stort set hele tiden og Mediainfo melder fejl vedrørende signalkilde - jeg håber at kunne vende tilbage i starten af næste uge...

Det er OK. Vi venter med spænding ;-)
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 08:43
Så fik jeg analyseret lidt flere optagelser. Tak til Zulu100 for bidraget. Big smile

Jeg fik kigget på hans DR1, DR3 og TV2 og de har "desværre" alle:

Resolution: 720p

Video format: AVC

Format profile: High@L4.0


Og virker på min Xbox Confused Så dvs. min teori med at det var "Format profile: High@L4.0" der gav problemerne lader ikke til at holde 100%. 


Øv bøv. Men synes stadigt det er interessant at debugge på de resterende Stofa kanaler. Vi må kunne finde en ting som er speciel ved de kanaler der ikke virker på Xbox. Spørgsmålet er bare om det overhovedet er en parameter som MediaInfo trækker ud.


Hvilken udbyder er det du har Zulu100?


Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulu100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af klinge klinge skrev:

Så fik jeg analyseret lidt flere optagelser. Tak til Zulu100 for bidraget. Big smile

Jeg fik kigget på hans DR1, DR3 og TV2 og de har "desværre" alle:

Resolution: 720p

Video format: AVC

Format profile: High@L4.0


Og virker på min Xbox Confused Så dvs. min teori med at det var "Format profile: High@L4.0" der gav problemerne lader ikke til at holde 100%. 


Øv bøv. Men synes stadigt det er interessant at debugge på de resterende Stofa kanaler. Vi må kunne finde en ting som er speciel ved de kanaler der ikke virker på Xbox. Spørgsmålet er bare om det overhovedet er en parameter som MediaInfo trækker ud.


Hvilken udbyder er det du har Zulu100?


Waoo IPTV ved Energimidt (så længe det varerCry)
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af zulu100 zulu100 skrev:

 

Waoo IPTV ved Energimidt (så længe det varerCry)


Spændende BSchmidt havde også Waoo, men her var TV2 en SD kanal. Underligt.

Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 13:48
Ja det hele bliver da godt nok mere og mere uigennemskuelig - jeg håber at Stofa får styr på mit signal på mandag - så går jeg igang med analyse af Eurosport1+2, TV3 sport 1, TV2 Film, TV3+, Kanal 5 og 6'eren....
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 14:02
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 14:04
Hvis du får en tekniker ud, så der det da alle tiders chance for at spørge manden hvad der er specielt ved de kanaler som ikke virker på Xbox'en. Vis ham problemet. Tongue
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7891011 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu