recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejl i 5.1 lyden på DR HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fejl i 5.1 lyden på DR HD

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det er sjovt i har vrøvl. For på min samsung bd - d8500 er den normal på starwars. For jeg har optaget dem. Og der er intet i vejen. Og med dr WHO så jeg på dr's tv guide at den ikke blev sendt i 5,1 lyd
 
Mærkeligt.
Hvilken Star Wars film taler vi om  - I II eller III  (I'eren var nemlig OK)
Og med 'Normal' mener du at du ikke kan høre dialogen i fronterne men kun i center og din reciever modtager lyden som DD5.1 ?
 
Og hvordan modtager du DR HD (dvb-t, kabel, parabol .. ) ?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 22:17
Lyden er iorden på Sky Captain and the World of Tomorrow, som kører i øjeblikket
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 07:25
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Lyden er iorden på Sky Captain and the World of Tomorrow, som kører i øjeblikket
 
OK, nu så jeg ikke lige de udsendelser, men dvs at centerlyden (dialogen) ikke kunne høres i fronterne ? ellers er det jo ikke iorden  - det er ihvertfald ikke 'ægte' 5.1 .
 
Og modtager du via DVB-T ?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Lyden er iorden på Sky Captain and the World of Tomorrow, som kører i øjeblikket
 
OK, nu så jeg ikke lige de udsendelser, men dvs at centerlyden (dialogen) ikke kunne høres i fronterne ? ellers er det jo ikke iorden  - det er ihvertfald ikke 'ægte' 5.1 .
 
Og modtager du via DVB-T ?
Når der var fuld knald på centeren, kunne man lige ane stemmerne i fronterne ja. Ikke noget der på nogen måde ødelagde den gode fornemmelse af surround. Lige så snart en stemme ikke kommer præcis i midten af billedet, SKAL den vel af gode grunde mixes med i den front som svarer til den side afvigelsen viser på skærmen.
 
Ja DVB-T
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det er sjovt i har vrøvl. For på min samsung bd - d8500 er den normal på starwars. For jeg har optaget dem. Og der er intet i vejen. Og med dr WHO så jeg på dr's tv guide at den ikke blev sendt i 5,1 lyd

 
Mærkeligt.
Hvilken Star Wars film taler vi om  - I II eller III  (I'eren var nemlig OK)
Og med 'Normal' mener du at du ikke kan høre dialogen i fronterne men kun i center og din reciever modtager lyden som DD5.1 ?
 
Og hvordan modtager du DR HD (dvb-t, kabel, parabol .. ) ?
jeg modtager med DSB-T. Og det er dem alle tre jeg har optaget. Og det er rigtigt 5.1 hverken opskalret eller noget. Så jeg synes også deter mærkeligt med jer
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 21:34
Ser ud til at fejlen nu endelig er rettet. Lige nu sender DR HD 'Patrioternes spil' og her er lyden korrekt i 'ægte' 5.1  - centerlyden (dialogen) kan ikke høres i begge fronter, men KUN i center, som det skal være Clap
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 22:09
Samme her, på kabel.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu