recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo fiberbox med Kjaerulff router (IGW2000)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo fiberbox med Kjaerulff router (IGW2000)

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Lilleitnørd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: 7100, Vejle
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lilleitnørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 18:36
Hvorfor er det at I alle sammen skriver om Packetfront, når trådstarter skriver at han har en Kjaerulf , som er indbygget i Icotera2000 og Icotera3000 fiberbokse. Kjaerulf har ikke noget at gøre med Packetfront.
 
Men til TS. Det er op til det enkelte energiselskab hvilken fiberboks de monterer hos dig, de er begyndt på det pjat med at vælge fiberbokse med indbygget router i hvert fald i Trefors, NRGI og Østjysk Energis forsyningsområder. Andre selskaber f.eks. Energi Midt, SE og NRGI Nord har valgt andre metoder.
 
Hvilket forsyningsområde bor du i.?
 
Der bliver jævnligt opdateret på Icotera boksene og der bør komme en software løsning hvor man kan slå router delen fra, ikke her og nu, men forhåbentlig indenfor en overskuelig fremtid.
 
Hvilke funktioner er det du savner/mangler i din fiberboks, udover muligheden for at flytte den rent fysisk i forhold til wifi, det kan jo løses med et access point f.eks.
 
Send gerne en privat besked, ved en del om Icotera Wink
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 08:46
Da jeg har været til at fremstille Fiberboksen, er jeg lidt nysgerrig. Er denne udgået, eller hvad?
Til top
noobz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2012
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noobz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 20:44
SE køre med IGW2000 og en IGW3000 som er leveret fra Icotera og der er mulighed for at aktivere og deaktivere den trådløse del - man kan dog ikke lave portforwardninger på den som det ud nu desværre.

Ellers et godt produkt.
Til top
LiTz97 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LiTz97 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 17:04
Hejsa - Undskylde det meget forsinkede svar. Jeg har været væk fra Waoo/Trefor (Mellem fredericia og Vejle) et stykke tid. Blev simpelt hen SÅ træt af deres evindelige "det kan vi ikke, det kan vi ikke, det kan vi ikke". Men man bliver jo så hurtigt afhængig af de gode hastigheder. ;)

 Det er Kjærulf-kassen med IGW2000 der hænger på væggen. Router delen er jo så amputeret som den kan blive (mangler QOS, port triggering, VPN support osv. osv) Alt hvad der almindeligt i en router til 200 kr. i dag. 

 De afviste at sætte packetfront op, de afviste at bridged mode kunne lade sig gøre. Og jeg brugte en DEL tid på dem.

 Jeg har såmænd også både NAS og en server kørende - Portforwarding kan DOG lade sig gøre. ;)

 Jeg kan se på versionsnumrene på firmwaren at den er blevet opgraderet en del. Måske der er sket noget det sidste års tid? Funktionaliteten er dog stadig på 1910-plan.

 Ydermere mener jeg at Super-Sonne fra So ein Ding nævnte nogle Ninja-tricks der ville kunne sætte deres router ud af spillet? Noget med at sætte sin egen router i DMZ?


Til top
LiTz97 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LiTz97 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 18:35
Har lige snakket med Trefors tech support. De bekræfter igen at IGW2000 ikke kan sættes i bridged mode. Og de kan ikke sætte packetfront op. Glemte desværre at spørge hvorfor.

 Han forslog dog at jeg kunne prøve at sætte IGW2000 i DMZ i sin egen opsætning. Forsøgt og fejlet. Den tager ikke den eksterne IP med igennem til min egen router og så vidt jeg kan se, så virker NAT'en stadig (på IGW2000). Så ingen gevindst. 

Skal man virkeligt bare affinde sig med et skod-produkt? Lader ikke til at Trefor har tænkt sig at opgradere deres platform. :(
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 00:38
Jeg havde ikke fundet mig i det, jeg vil selv kunne styre mit lokal netvære både hjemme og udad til.

Måske relevant læsning: http://hwt.dk/Forum/323153/Ny-fiberforbindelse-Kan-ikke-portforwarde-paa-den-router-hjaelp

http://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=31&t=16352

Redigeret af lks - 19-April-2013 kl. 00:39
Til top
LiTz97 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LiTz97 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 07:18
Hans IGW2000 er jo netop allerede bridged/fungerer som modem, så vidt jeg kan se. Har ikke hørt om et internt IP range på 172.27.52.194. Hvem der bare havde det sådan.

Jeg kan fint portforwarde og har uden problemer adgang til routerdelen i fiberboksen. Jeg mangler bare ca. 150 andre funktioner i routeren, og vil derfor gerne anvende min egen router. Men det kan jeg så ikke...
Til top
DIY! Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DIY! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 07:54
Hvilken version af firmwaren har I på jeres Icotera IGW2000?

Jeg har haft portforwarding til at virke - men efter at have ændret i portforwarding settings'ne, kan jeg ikke få noget af det til at virke mere :-(

Jeg har NRGI (Århus) som leverandør.

CPE Model ICOTERA IGW2000
Serial Number 84264211001517
Firmware Version 2.3.1

Til top
LiTz97 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LiTz97 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 07:58
Jeg har samme firmware, men min portforwarding virker fint? Tre-for, Vejle
Til top
DIY! Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DIY! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 08:19
OK - så tror jeg bare at jeg prøve at resette boksen (hvis der findes en reset knap på den)

I forhold til dit spørgsmål, så burde du jo (i teorien) kunne sætte din egen router i DMZ'en selvom du ikke får den eksterne IP med over. Og så kører med en separat IP range på din egen router (incl DHCP).

Desværre er problemet er hvad der virker i teorien, og hvad der virker i praksis. Jeg prøvede at lave et lignende setup - ville lave et gæste trådlåst netværk på ICOTERA boksen, og så have min egen router stående i DMZ og styre hele det interne net, som så kører på et andet IP range. Men efter mange timers test og forsøg opgav jeg... Måske skulle jeg prøve igen efter at have resat boksen.

Til top
LiTz97 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LiTz97 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 08:27
Lad os lige vide hvordan det går - RET interesseret i om det kommer til at lykkedes. :)
Til top
LiTz97 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LiTz97 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2013 kl. 21:00
Har selv sat følgende forsøg op - 

IGW2000 er sat op med intern IP 192.168.1.1 - 192.168.1.2 er sat i DMZ
Min egen router er er sat til Ekstern ip 192.168.1.2. Intern ip 10.0.0.1 (For at undgå kollision)
Alt ser ud til at fungere, men jeg kan ikke forwarde porte på min egen router. De er lukkede, siger online scannerne. Jeg har yderligere prøvet at forwarde porte fra IGW2000 til min egen, hvilket heller ikke gav positivt resultat.

Så denne test må siges at være fejlet, desværre. 

Nogle kommentarer eller forslag til modifikationer? 

Det er SÅ ærgerligt at WAOO ikke tager imod konstruktiv kritik. Deres eneste løsningsforslag: Find en anden udbyder hvis du er utilfreds. Mit svar til dem: Find en IT Ingeniør der er en anelse begavet og/eller ikke fuld næste gang i prøver. (Pakket meget pænt ind!)

Eller er det mig der er galt på den? Denne løsning er sgu da skammelig?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu