recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo fiberbox med Kjaerulff router (IGW2000)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo fiberbox med Kjaerulff router (IGW2000)

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
DIY! Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DIY! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2013 kl. 08:41
Spørgsmålet er lidt om det er din router som ikke kan finde ud af det, eller om det er WAOO's, der på trods af DMZ opsætningen ikke er åben.

I mit setup havde jeg brugt samme ip konfiguration som dig, og havde på min egen router forwarded port 25565 (minecraft) til ip 10.0.0.5
Forwarding virkede fint i min egen router - jeg testede ved at bruge adressen 192.168.1.2 (dvs den eksterne på egen router) til mindcraft klienterne - og da de kommunikerede på port 25565, blev de dirigeret til 10.0.0.5 (mindcraft serveren). Men brugte jeg min externe IP adresse virkede det ikke - så min konklusion var at WAOO DMZ funktion ikke havde åbnet for portene.
I stedet for en Mindcraft klient, kan man mere generelt teste med telnet og så se om man får svar eller time out, dvs:

Telnet 192.168.1.2 25565

på en kommandoline

Så i min optik er er en fejl i WAOO's router der gør at DMZ funktionen ikke virker som forventet (jeg forventer at den åbner alle porte, og sender al trafik videre til den angivne adresse) - hvilket måske er lettere for dem at forholde sig til - og evt fejl rette (firmware). Jeg har ikke selv været i kontakt med WAOO, da jeg ved at den slags kan være meget tidskrævende, og jeg ikke lige har fået afsat tiden til det.


Til top
mijdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mijdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 12:52
Står i samme båd, det er virkelig dårlig service fra Waoo (NRGi - Horsens).

Har også brugt oceaner af tid på det uden resultat, hvis bare de kunne smide den f...... fiberboks i bridge mode så man kunne sætte sit eget udstyr på.

IP Protocol 41 virker narda (ikke relateret til TCP/UDP port numre), så IPv6 tunnels via 6in4 virker ikke.
UPnP virker ikke
DMZ funktionen virker ikke
Portforwarding fejler hvis man prøver at mappe alt til en intern ip
Web interface på Kjaerulf boksen, der 9 ud af 10 gange crasher når man prøver at redigere i de få settings det er muligt at ændre på.
Ekstrem dårlig peering mod youtube, selvom forbindelsen er 60/60 er hastigheden der mere ala. et gammelt ISDN modem.

Support der er totalt clueless om noget som helst.

Savner helt ærligt min gamle Stofa 111/11Mbit/s forbindelse, den virkede sgu bare perfekt på alle punkter, men har kun mulighed for Waoo hvor jeg bor nu :(

Går lidt og tænker på at bare at lave en løsning ala:

Waoo Fiberboks -> PC/Router der kører VPN mod min server hos hetzner.de som har fuld access til internettet -> Egen Router -> Mine PC'ere, men det er sgu en joke man skal ud i sådanne løsninger for at få en fungerende internet forbindelse via Waoo.

Sorry for min rant :)
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 13:41
Nu er jeg fuldstændig blank i forhold til det i snakker om, men jeg står og overvejer at bestille Waoo 40/40.
Det jeg skal brugen den det er "bare" almindelig internetbrug, trådløst så vel som kablet.
Jeg har i dag TDC med deres standard 10/2 med router med indbygget trådløs. Denne har jeg "forbigået" ved at montere min trådløse D-Link DIR-655 router direkte i TDC´s.
Dette virker fint til mig, men bare afsindigt langsomt (max 8/0,8)
Vil jeg mon kunne tilslutte min D-Link direkte til den der leveres fra Waoo og så spiller det 40/40 ????
 


Redigeret af Skyum - 25-Maj-2013 kl. 13:43
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Nu er jeg fuldstændig blank i forhold til det i snakker om, men jeg står og overvejer at bestille Waoo 40/40.
Det jeg skal brugen den det er "bare" almindelig internetbrug, trådløst så vel som kablet.
Jeg har i dag TDC med deres standard 10/2 med router med indbygget trådløs. Denne har jeg "forbigået" ved at montere min trådløse D-Link DIR-655 router direkte i TDC´s.
Dette virker fint til mig, men bare afsindigt langsomt (max 8/0,8)
Vil jeg mon kunne tilslutte min D-Link direkte til den der leveres fra Waoo og så spiller det 40/40 ????

Har du testet med et kabel om du ikke har 8/0,8 Mbit igennem TDC?
Det havde jeg på min gamle 10/1 Mbit ADSL.

Du kan bare sætte en D-link router på Waoo uden problemer, men om du får 40/40 Mbit over wifi afhænger af dine forhold og dit udstyr.

Som beskrevet flere steder herinde, så skal den sættes med kabel fra LAN til LAN imellem de 2 routere. Inden du gør det skal du fjerne DHCP og give den en statisk lokal IP adresse, som ligger på dit LAN netværk.

Eksempel:

Hvis du Waoo boks har 192.168.1.1, så skal du sørge for at din Waoo giver ip adresser fra 192.168.1.50 til 192.168.1.255.
Så slår du DHCP fra på din Dlink og giver den en statisk ip adresse 192.168.1.2 på LAN netværket.
Herefter sættes boksene sammen via LAN portene. Thumbs Up

Tilføjelse:

Efterfølgende kan du sætte begge trådløse netværk op til at bruge forskellige kanaler, men samme SSID og samme kode.
Hvis Waoo routeren og dlink accesspunktet places i hver sin ende af huset, så skifter dine enheder selv til den boks med bedst dæknin.


Redigeret af Cyberguyen - 25-Maj-2013 kl. 17:27
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Nu er jeg fuldstændig blank i forhold til det i snakker om, men jeg står og overvejer at bestille Waoo 40/40.
Det jeg skal brugen den det er "bare" almindelig internetbrug, trådløst så vel som kablet.
Jeg har i dag TDC med deres standard 10/2 med router med indbygget trådløs. Denne har jeg "forbigået" ved at montere min trådløse D-Link DIR-655 router direkte i TDC´s.
Dette virker fint til mig, men bare afsindigt langsomt (max 8/0,8)
Vil jeg mon kunne tilslutte min D-Link direkte til den der leveres fra Waoo og så spiller det 40/40 ????

Har du testet med et kabel om du ikke har 8/0,8 Mbit igennem TDC?
Det havde jeg på min gamle 10/1 Mbit ADSL
Den har stort set altid 8/0,8 , men det er jo også langsomtWink

Du kan bare sætte en D-link router på Waoo uden problemer, men om du får 40/40 Mbit over wifi afhænger af dine forhold og dit udstyr.

Som beskrevet flere steder herinde, så skal den sættes med kabel fra LAN til LAN imellem de 2 routere. Inden du gør det skal du fjerne DHCP og give den en statisk lokal IP adresse, som ligger på dit LAN netværk.

Eksempel:

Hvis du Waoo boks har 192.168.1.1, så skal du sørge for denat din Waoo giver ip adresser fra 192.168.1.50 til 192.168.1.255.
Så slår du DHCP fra på din Dlink og giver den en statisk ip adresse 192.168.1.2 på LAN netværket.
Herefter sættes boksene sammen via LAN portene. Thumbs Up
 
Perfekt.  Det var lige den info jeg havde brug for.
Hvis Waoo leverer en trådløs router med kan jeg jo bare bruge den???  eller hvad?
Har ikke brug for at kunne tildele forskellige IP adresser osv. (så vidt eg ved)
 
 

Tilføjelse:

Efterfølgende kan du sætte begge trådløse netværk op til at bruge forskellige kanaler, men samme SSID og samme kode.
Hvis Waoo routeren og dlink accesspunktet places i hver sin ende af huset, så skifter dine enheder selv til den boks med bedst dæknin.
 
Netop.  Sådan er det også i dag med TDC-routeren i den ene ende af huset og min egen router i den anden endeWink
 
Tusinde tak for hjælpen.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvis du Waoo boks har 192.168.1.1, så skal du sørge for denat din Waoo giver ip adresser fra 192.168.1.50 til 192.168.1.255.
Så slår du DHCP fra på din Dlink og giver den en statisk ip adresse 192.168.1.2 på LAN netværket.
Herefter sættes boksene sammen via LAN portene. Thumbs Up
 
Perfekt.  Det var lige den info jeg havde brug for.
Hvis Waoo leverer en trådløs router med kan jeg jo bare bruge den???  eller hvad?
Har ikke brug for at kunne tildele forskellige IP adresser osv. (så vidt eg ved)

Routerne deler jo som standard en række ip adresser ud via DHCP.
Derfor skal din D-link router have DHCP slået fra, den skal også have en IP, så du kan fange den på adressen 192.168.x.2

Din Waoo router skal have ændret sin tildeling af IP adresser, ellers risikere du at en enhed på dit netværk får samme ip adresse som din D-link og så virker den enhed ikke.
Derfor skal du sætte din Waoo til kun at tildele fra 192.168.x.50 til 192.168.x.255.
På den måde har du alle adresser fra 192.168.x.2-49, som du kan bruge til enheder med fast ip adresse. Vi vælger så at bruge 192.168.x.2 til din D-link.

Giver det mening?
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvis du Waoo boks har 192.168.1.1, så skal du sørge for denat din Waoo giver ip adresser fra 192.168.1.50 til 192.168.1.255.
Så slår du DHCP fra på din Dlink og giver den en statisk ip adresse 192.168.1.2 på LAN netværket.
Herefter sættes boksene sammen via LAN portene. Thumbs Up
 
Perfekt.  Det var lige den info jeg havde brug for.
Hvis Waoo leverer en trådløs router med kan jeg jo bare bruge den???  eller hvad?
Har ikke brug for at kunne tildele forskellige IP adresser osv. (så vidt eg ved)

Routerne deler jo som standard en række ip adresser ud via DHCP.
Derfor skal din D-link router have DHCP slået fra, den skal også have en IP, så du kan fange den på adressen 192.168.x.2

Din Waoo router skal have ændret sin tildeling af IP adresser, ellers risikere du at en enhed på dit netværk får samme ip adresse som din D-link og så virker den enhed ikke.
Derfor skal du sætte din Waoo til kun at tildele fra 192.168.x.50 til 192.168.x.255.
På den måde har du alle adresser fra 192.168.x.2-49, som du kan bruge til enheder med fast ip adresse. Vi vælger så at bruge 192.168.x.2 til din D-link.

Giver det mening?
Jo det giver god mening, men jeg aner ikke hvordan jeg gør. Nu har jeg ikke sagt ja til Waoo endnu,men det frister mig med 40/40 , så mon ikke jeg springer påWink
Jeg vil da bruge jeres gode forslag til at prøve mig frem når jeg modtager grejetSmile
 
Takker for jeres hjælp.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu