|
Opløsning på 27" skærm |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Marts-2012 kl. 20:49 |
|
Jeg skal til at købe en ny pc og vil i den forbindelse også have en ny skærm. Pt har jeg en 21", men overvejer at skifte til 27". Jeg har kigget lidt på nettet og synes, at opløsningen er 1920x1080, men samme opløsning finder jeg på langt mindre skærme
![]() PS: Jeg spiller almindeligvis ikke, men gør måske en undtagelse, når Diablo III udkommer Tak for hjælpen. ![]() Redigeret af KeWa - 10-Marts-2012 kl. 20:52 |
||
![]() |
||
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der er bedre 27" skærme end dem med 1920*1080; men så skal du også være indstillet på at betale for det.
![]() Jeg har selv en imac 27" med en opløsning på 2560 x 1440 pixel. Det er en fantastisk slærm; men den koster også.... Har du brug for den ekstra kvalitet? |
||
![]() |
||
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
|
Hvis du tænker over hvor fedt 1920x1080 fx ser ud på en 40" fladskærm, tror jeg ikke du behøver være nervøs for om en 27" kan bære det. ![]() Du sidder naturligvis tættere på en pc-skærm, meeeeen, alligevel ville jeg ikke være nervøs. Rasmus |
||
![]() |
||
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
|
Jeg synes bare det er fedt med en stor skærm, og når der nu skal skiftes ud, så tænkte jeg: Hvorfor ikke en 27"? :)
Jeg skal ikke bruge den til noget særligt ud over det "normale"; browsing, word, excel mv. Synes dog bare, at min 21" er blevet for lille. Forventer at købe en skærm til omkring 2.500,-3 |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2815 |
|
Synes ikke at 1920x1080 er egnet til noget større end 23" skærme - bliver simpelthent for stort/grynet når man sidder i normal PC afstand til skærmen.
Ville selv vælge en 24" i 1920x1200 f.eks. denne: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1312886387 |
||
![]() |
||
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
|
Jeg har en 27" Imac med en ekstern 27" Samsung 1920*1080Hd. Der er tydelig forskel på billedkvaliteten. Jeg har også en PC med 21" skærm ved siden af, og jeg fortrækker næsten billedet på den frem for Samsung skærmen. Der skal smiddes mere end 4k efter en 27" skærm til pc 'arbejds afstand' Prøv at tage hen hos en forhandler hvor du kan se skærmene i tændt tilstand og hvad så med at kigge efter en 24" i stedet for... ps. Hvordan får jeg så plads til 2 27" og en 21" skærm på et skrivebord? Ved at flytte om på dem så den / de tændte står forest. ![]() ps.ps. Lyt til kasper, godt råd... Redigeret af htpcdude - 10-Marts-2012 kl. 21:36 |
||
![]() |
||
|
Tak for info ![]() Har det nogen betydning, at der ingen hdmi-tilslutninger er? Nu da du er igang med at komme med gode råd, har du så ligeså godt råd - måske endda konkrete bud - på en pc? ![]() Tak for hjælpen. Redigeret af KeWa - 10-Marts-2012 kl. 21:53 |
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Diablo 3 kræver ikke det store af en skærm. Responstiderne er desuden ved at være så langt nede, at det ikke længere er dér kampen skal stå, men derimod på opdateringsfrekvensen. Denne kan fås op til 120 Hz ægte refresh rate (modsat de 100/200/... Hz du finder på TV), men til dit formål er det at skyde gråspurve med kanoner.
HDMI har ikke den store betydning på en monitor med mindre du kunne tænke dig at tilslutte en spillekonsol. PC-mæssigt, så er det min erfaring at du kommer ret langt med pengene hos MM-vision. Vær dog OBS på, at du får 6-7.000 kr. lander på et grafikkort, som rent faktisk ikke er gearet til at trække en skærm med højere opløsning end de 1920x1080 du allerede har kig på. Derfor vil de mere habile 27" skærme slet ikke være aktuelle, da der ikke er kræfter nok i mellemklasse-grafikkortene til at trække 3D med en ordenlig performance. |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
|
Tak for oplysningerne :) Kan I så anbefale en pc med grafikkort, skærm mv. til ca 10k?? (Måske jeg hellere skulle stille spørgsmålet i en anden/selvstændig tråd - eller måske en sådan tråd allerede eksisterer?) |
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2008 |
|
Jeg havde tidligere et 42" 1080p (1920x1080) ikke-signalbehandlende Karvia LCD-TV som computermonitor stående på skrivebordet før det gik i stykker. I dag har jeg en 24" Acer hs244hqbmii som computermonitor med samme opløsning.
Forskel: Mindre skærm, og ringere farver/billedkvalitet i forhold til hvad jeg havde før. (eneste gevinst er de 120 hz og 3D). Jeg savner personligt den større skærm og syntes godt opløsningen kunne bære det. Men jeg kan også godt lide at kunne se ALT, uden at det er et 20-20 vision der er flaskehalsen.
Redigeret af TBC1 - 10-Marts-2012 kl. 23:47 |
||
![]() |
||
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
|
Jeg har pt:
24" 1920x1200 http://www.samsung.com/dk/consumer/computer-peripherals/monitors/monitors-office/LS24HUBCBQ/EDC 27" 1920x1080 http://www.asus.com/Display/LCD_Monitors/VG278H/ Jeg bruger min 27" som gamer skærm og min 24" til alt andet. Til bl.a. tekst læsning, der er det så meget rarere at have 1200 linier, end 1080. Vil anbefale opløsning > størrelse, eller køb to ![]() Gamede tidligere på min 24". Hvis du køber ny comp. og køber et anstændigt grafik kort, så skal du ikke være nervøs overhovedet, for at game i fuld opløsning. Det er over 4 år siden jeg købte den og der er løbet meget hardware gennem åen siden da PS: Skulle 27" friste lig min, så bemærk at den er mat. Jeg afskyr blanke monitorer/tv og de kommer ikke indenfor min dør .. ever. Redigeret af Guyver - 11-Marts-2012 kl. 00:08 |
||
![]() |
||
|
Takker for svarene... Når jeg køber en pc, vil jeg tjekke med sælger, at der medfølget et grafikkort, som kan "trække" skærmens opløsning :) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |