recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvornår skal antenneanlæg sende digitalt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvornår skal antenneanlæg sende digitalt

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked Baglæns sortering
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 21:52
Hej Kim.

Det vil altså sige at hvis en antenneforening ikke sender DR1, DR2; og TV2 ud som digitale, kan man forlange det.

Min antenneforening gør det ikke, og har ikke planer om det foreløbigt, da det vil koste omkring 1 mil. kr. at få det på anlæget.

mvh
Pipper
Til top
Kim Jeppesen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 10:12

Hej igen

Nu har jeg talt med ministeriet, og der var ingen tvivl om, at antenneanlæg har pligt til at udsende de digitale tv-kanaler - det var præcist formålet med den lovændring der skete i december.

Kulturministeriet er igang med en vejledning, som inden længe vil blive lagt på nettet.

Hilsen Kim

Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 08:54

 

Hvad menes der med at der i fællesantenneanlægget fremføres eksisterende digitlae kanaler ?

Er det f.eks. TV3 taget ned fra en parabol ?

ildoc

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 17:57

Hej Kim

Ja, reglerne er:

De nye digitale kanaler fra DTT nettet er must-carry, hvis der allerede er andre digitale kanaler i anlægget.

Fællesantennen må konvertere dem til analog, hvis de samtidig udsender det originale digitale multiplex.

Hvis der ikke er digitale kanaler i anlægget, så er der stadig lidt usikkerhed. Det forlyder at de digitale kanaler bliver must-carry aligevel, pga. den specielle kanal for tegnsprogstolkning. Men jeg har ikke set noget på skrift om det endnu.

Og det er rigtigt nok med d. 1/1 2006. DTT nettet skulle oprindelig have åbnet sidste år, men blev udskudt til 1. april. i år. Men loven er ikke ændret, og det betyder at fællesantenner for længst skulle have etableret adgang til de digitale signaler - altså hvis de er forpligtiget til det efter reglerne nævnt ovenfor.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 17:55

Jeg mener at i skal tilbyde digitalt signal nu.Men kender ikke regler.

kalle

Til top
Kim Jeppesen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 17:40

Hej alle

Jeg er medlem af en mindre antenneforening, og bestyrelsen mener, at de først skal sende digitalt, når det analoge forsvinder i 2009. På DR´s side skriver de, at antenneanlæg også skal sende det digitale signal allerede fra 1/1 2006 (tror dog de mener 1/1 2007) - link.

Er der nogle der kender reglerne? Jeg vil jo gerne modtage digitalt hurtigst muligt.

Hilsen Kim

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu