|
BeoVision 10 (Sod støv bag skærm problemer) |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||||||||||||
newzero ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2010 Status: Offline Point: 95 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Marts-2012 kl. 16:46 |
||||||||||||
Mit 1 1/2 år gamle BeoVision 10 har problemer med "sod" på indersiden af kontrastskærmen.
Vi er ikke rygere, men har sterinlys og en lille brændeovn i stuen. Har B&O problemer med dette, og er der måske en løsning vha en type tætningsliste. Synes et TV i Kr. 50 K´s klassen burde være foruden dette problem. Jeg overvejer at afmontere yderskærmen, men ved nogen hvordan dette gøres. eller skal man lade være, og betale B&O for en rensning ? Mvh Newzero.
|
|||||||||||||
Med Venlig Hilsen.
NewZero. |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19681 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||
Det første du gør er at kontakte forhandleren, hvor du har købt fjernsynet........ Klaus |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||
Med stearinlys og brændeovn, er de udledte partikler så små, at intet vil kunne stoppe dem - med mindre TV'et er vakuumpakket. ![]() Det vil generelt ske med tiden - uanset pris, model, fabrikat m.v.
Gør det selv! Spørg din forhandler, hvordan du afmonterer kontrastskærmen. Vil han ikke svare på dette, så meld tilbage, så skal jeg finde ud af det, for dig! M.v.h.
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
newzero ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2010 Status: Offline Point: 95 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||
B&O skriver fgl til mig
Men jeg vil meget gerne have hjælp til hvordan jeg afmontere kontrastskærmen. Problemet er kendt og man undersøger sagen stadig.
Du vil få af vide når der er en permanent løsning. Vores udviklingsafdeling har dog fundet ud af at pakningen i TV'et skal skiftes. Derudover kan man bestille noget LCD-skum som man udskifter det gamle med, der følger en brugervejledning med. Det skal dog siges at dette fjerne ikke problemet helt. Med venlig hilsen Bang & Olufsen a/s Michelle Rounborg Brenøe Kundeservice (Danmark) Mvh NZ
|
|||||||||||||
Med Venlig Hilsen.
NewZero. |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
The_Unforgiven ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 450 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||
Jeg kender ikke den model , men har haft 3 forskellige "gamle" modeller og du piller fronten af og renser den med eks Glassex.
Bed om at få en monteringsvejledning fra dem. Men burde være nogle skruer der sidder skjult under eks stof til højtalere. Stein
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||
Med den alder TVet har, så har de da bare at stille med en tekniker og fikse det for dig? Har de ikke inddirekte anerkendt problemet i den mail?
Redigeret af Yakken - 17-April-2012 kl. 20:05 |
|||||||||||||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||
Hvorfor sender du ikke til reparation? Dit TV er jo kun 1½ år gammelt??
|
|||||||||||||
mvh Christian
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
The_Unforgiven ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 450 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||
Reelt tvivler jeg på garanti dækker , da det ikke er en fabrikationsfejl , ifølge dem , ikke jeg.
Men til den pris det koster accepterede jeg SLET ikke den fejl. Så bare gå på dem Stein
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||
Selv de gamle MX6000 modeller led af samme problem. Der samlede der sig også støv på indersiden af kontrastglasset.
Her var fremgangsmåden, at man forsigtigt fjernede højttalerfrontstof, bag dette var et par skruer placeret forneden. Disse skulle skrues ud, nederste del af glas kunne derefter vippes ud, og glasset kunne nu fjernes ved at trække det lidt ned ( styretappe holdt det på plads foroven ). På ME6000 var der vist nogle plastictapper man pressede ind, og glasset kunne derefter vrikkes ud.
Redigeret af JeTex - 19-April-2012 kl. 16:35 |
|||||||||||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
newzero ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2010 Status: Offline Point: 95 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||
B&O skrev dette til mig. Hvordan skal det tolkes? At de indrømmer de har én fejl der dækkes, som reklamation, når en løsning kommer? Thank you for your request. Below is a summary of your
request and our response.
|
|||||||||||||
Med Venlig Hilsen.
NewZero. |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
The_Unforgiven ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 450 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||
Som de skriver i den mail , står der sådan set at der er fejl , men rep det selv .
Og ja jeg læser den som år der kommer en løsning bliver den rep uden beregning , men send mail retur og bed om en bekræftigelse på netop den tanke. Og jeg ville ikke putte skum i mit tv , under nogen omstændigheder. Så enten skifter sælger pakning eller renser det uden betaling. Ellers gør du indsigelse og bedder om en kvittering på det og kommer der en løsning om evt 2 år skal de rep det , uden beregning. Eller hvis du kan og har mod på det , skil det ad og rens det. Jeg har engang diskuteret med B&O ang video som flimrede uanset hvad og ikke kunne finde fejlen , truede dem med Ekstrabladet , det hjalp , jeg fik en ny. Men som jeg har nævnt før , eg havde flere tv og dem skilte jeg ad og rensede , gad ikke undvære det for rep og var også efter garantien var udløbet . Stein
Redigeret af The_Unforgiven - 20-April-2012 kl. 11:00 |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||
De skriver, at det TV har et problem. I min verden bør det dækkes under reklamationsretten.
|
|||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |