Print side | Luk vindue

BeoVision 10 (Sod støv bag skærm problemer)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=109811
Udskrevet den: 31-Maj-2025 kl. 06:31


Emne: BeoVision 10 (Sod støv bag skærm problemer)
Skrevet af: newzero
Emne: BeoVision 10 (Sod støv bag skærm problemer)
Skrevet den: 31-Marts-2012 kl. 16:46
Mit 1 1/2 år gamle BeoVision 10 har problemer med "sod" på indersiden af kontrastskærmen.
Vi er ikke rygere, men har sterinlys og en lille brændeovn i stuen. Har B&O problemer med dette, og er der måske en løsning vha en type tætningsliste. Synes et TV i Kr. 50 K´s klassen burde være foruden dette problem. Jeg overvejer at afmontere yderskærmen, men ved nogen hvordan dette gøres. eller skal man lade være, og betale B&O for en rensning ?
 
Mvh Newzero.


-------------
Med Venlig Hilsen.

NewZero.





Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-Marts-2012 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af newzero newzero skrev:

Synes et TV i Kr. 50 K´s klassen burde være foruden dette problem.


Det første du gør er at kontakte forhandleren, hvor du har købt fjernsynet........

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 31-Marts-2012 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af newzero newzero skrev:

Mit 1 1/2 år gamle BeoVision 10 har problemer med "sod" på indersiden af kontrastskærmen.
Vi er ikke rygere, men har sterinlys og en lille brændeovn i stuen. Har B&O problemer med dette, og er der måske en løsning vha en type tætningsliste. Synes et TV i Kr. 50 K´s klassen burde være foruden dette problem. 
 
Med stearinlys og brændeovn, er de udledte partikler så små, at intet vil kunne stoppe dem - med mindre TV'et er vakuumpakket. LOL
Det vil generelt ske med tiden - uanset pris, model, fabrikat m.v.
 
Oprindeligt skrevet af newzero newzero skrev:

Jeg overvejer at afmontere yderskærmen, men ved nogen hvordan dette gøres. eller skal man lade være, og betale B&O for en rensning ?
 
Gør det selv! Spørg din forhandler, hvordan du afmonterer kontrastskærmen. Vil han ikke svare på dette, så meld tilbage, så skal jeg finde ud af det, for dig!
 
M.v.h.


Skrevet af: newzero
Skrevet den: 05-April-2012 kl. 05:06
B&O skriver fgl til mig
 
 
Men jeg vil meget gerne have hjælp til hvordan jeg afmontere kontrastskærmen.
Problemet er kendt og man undersøger sagen stadig. Du vil få af vide når der er en permanent løsning.

Vores udviklingsafdeling har dog fundet ud af at pakningen i TV'et skal skiftes. Derudover kan man bestille noget LCD-skum som man udskifter det gamle med, der følger en brugervejledning med. Det skal dog siges at dette fjerne ikke problemet helt.


Med venlig hilsen
Bang & Olufsen a/s

Michelle Rounborg Brenøe
Kundeservice (Danmark)


Mvh NZ


-------------
Med Venlig Hilsen.

NewZero.




Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 11:59
Jeg kender ikke den model , men har haft 3 forskellige "gamle" modeller og du piller fronten af og renser den med eks Glassex.
Bed om at få en monteringsvejledning fra dem.
Men burde være nogle skruer der sidder skjult under eks stof til højtalere.
 
 
Stein


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 20:03
Med den alder TVet har, så har de da bare at stille med en tekniker og fikse det for dig? Har de ikke inddirekte anerkendt problemet i den mail?

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 21:00
Hvorfor sender du ikke til reparation? Dit TV er jo kun 1½ år gammelt??

-------------
mvh Christian


Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 19-April-2012 kl. 15:19
Reelt tvivler jeg på garanti dækker , da det ikke er en fabrikationsfejl , ifølge dem , ikke jeg.
Men til den pris det koster accepterede jeg SLET ikke den fejl.
Så bare gå på dem
 
 
Stein


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 19-April-2012 kl. 16:31
Selv de gamle MX6000 modeller led af samme problem. Der samlede der sig også støv på indersiden af kontrastglasset.
Her var fremgangsmåden, at man forsigtigt fjernede højttalerfrontstof, bag dette var et par skruer placeret forneden. Disse skulle skrues ud, nederste del af glas kunne derefter vippes ud, og glasset kunne nu fjernes ved at trække det lidt ned ( styretappe holdt det på plads foroven ).
På ME6000 var der vist nogle plastictapper man pressede ind, og glasset kunne derefter vrikkes ud.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: newzero
Skrevet den: 19-April-2012 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Reelt tvivler jeg på garanti dækker , da det ikke er en fabrikationsfejl , ifølge dem , ikke jeg.
Men til den pris det koster accepterede jeg SLET ikke den fejl.
Så bare gå på dem
 
 
Stein
 
B&O skrev dette til mig.
Hvordan skal det tolkes?
At de indrømmer de har én fejl der dækkes, som reklamation, når en løsning kommer?
 

Thank you for your request. Below is a summary of your request and our response.

 Subject

Brændeovn sod

 

 Discussion Thread

 Response (Michelle Rounborg Brenøe)

04/04/2012 08.40 AM

Problemet er kendt og man undersøger sagen stadig. Du vil få af vide når der er en permanent løsning.

Vores udviklingsafdeling har dog fundet ud af at pakningen i TV'et skal skiftes. Derudover kan man bestille noget LCD-skum som man udskifter det gamle med, der følger en brugervejledning med. Det skal dog siges at dette fjerne ikke problemet helt.


Med venlig hilsen
Bang & Olufsen a/s

Michelle Rounborg Brenøe
Kundeservice (Danmark)


 



-------------
Med Venlig Hilsen.

NewZero.




Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 10:58
Som de skriver i den mail , står der sådan set at der er fejl , men rep det selv .
Og ja jeg læser den som år der kommer en løsning bliver den rep uden beregning , men send mail retur og bed om en bekræftigelse på netop den tanke.
Og jeg ville ikke putte skum i mit tv , under nogen omstændigheder.
Så enten skifter sælger pakning eller renser det uden betaling.
Ellers gør du indsigelse og bedder om en kvittering på det og kommer der en løsning om evt 2 år skal de rep det , uden beregning.
Eller hvis du kan og har mod på det , skil det ad og rens det.
Jeg har engang diskuteret med B&O ang video som flimrede uanset hvad og ikke kunne finde fejlen , truede dem med Ekstrabladet , det hjalp , jeg fik en ny.
Men som jeg har nævnt før , eg havde flere tv og dem skilte jeg ad og rensede , gad ikke undvære det for rep og var også efter garantien var udløbet .
 
 
Stein


Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 12:47
De skriver, at det TV har et problem. I min verden bør det dækkes under reklamationsretten.


Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

De skriver, at det TV har et problem. I min verden bør det dækkes under reklamationsretten.
 
 
Jo rigtigt , men som jeg læser har de ikke en endelig løsning , kun en lappe løsning.
Så er det jo ikke meget værd
 
 
Stein


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 18:14
B&o laver en fast ryge test på alle nye tv, så det er ikke meningen at det skal ske. Der er fuld garanti. Så det er bare ind med den. Ingen kan kræve du selv laver rep eller forsøger.

Jeg ved ikke hvor meget b&o har forringet deres garanti siden jeg stoppede hos dem, men normalt så bliver det dækket, også uden for garanti periode, da det lyder som en fejl der er sporbar tilbage til fejl i materialer og derfor har været der siden tvets fødsel.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio



Print side | Luk vindue