recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HIFI klubben siger dyrt højtaler kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HIFI klubben siger dyrt højtaler kabel

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
HammelHIFI Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-April-2012
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HammelHIFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HIFI klubben siger dyrt højtaler kabel
    Sendt: 01-April-2012 kl. 23:28
HEj har været så heldig at erhverve mig et 5.1 JAMO D7 surround system. og mit spørgsmål går på, hvilken type højtalerkabel der er det rigtige??  JEg har selv være i HIFI klubben og se på deres produkter, og ifølge dem ville de anbefale et VAN DEN HUL MAGNUM HYBRID kabel til 299kr/m Da jeg ellers med sikkerhed 
ikke vil få det fulde udbytte ud af mine nye højtalere
Link til kabel.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/hojttalerkabel/van_den_hul_magnum_hybrid_kabel_moerk_roed.htm

Tak for hjælpen:)

D7 THX
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 00:10
Køb du dig roligt noget tykt men billigt kabel i Harrald Nyborg eller lignende. 300kr/m er komplet spild af penge. Alternativt, kig på av-cables.dk. Det her bør vist dække de flestes behov.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 00:25
Jeg tror det er standart, at de prøver at sælge nogle dyre kabler. I går var jeg også i HiFiKlubben for at købe nogle nye bag højt. og her prøvede sælgen også, at sælge mig nogle dyre Van den hul højt. kabler, isetdet købte jeg deres alm. ARGON 5301 kabel til 20,- m. Dette kable er faktisk det de selv bruger i deres udstilling og mærkeligt nok ikke et Van den hul, som de ellers prøver at sælge til os andre.

Redigeret af kskruger - 02-April-2012 kl. 00:26
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 01:17
Oprindeligt skrevet af HammelHIFI HammelHIFI skrev:

HEj har været så heldig at erhverve mig et 5.1 JAMO D7 surround system. og mit spørgsmål går på, hvilken type højtalerkabel der er det rigtige??  JEg har selv være i HIFI klubben og se på deres produkter, og ifølge dem ville de anbefale et VAN DEN HUL MAGNUM HYBRID kabel til 299kr/m Da jeg ellers med sikkerhed 
ikke vil få det fulde udbytte ud af mine nye højtalere
Link til kabel.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/hojttalerkabel/van_den_hul_magnum_hybrid_kabel_moerk_roed.htm

Tak for hjælpen:)


HejSmile
QED orginal er det jeg bruger og det dækker de flestes behov. Alle der kender til angro prisen ved at det er svimlende hvad der er netop er af fortjenste på kabler. ingen tvivl om at det er et godt kable der bliver foreslået , men regner man på det, 35 pr. meter QED orginal: kontra Van den hul til 300 kr pr meter, er mere prisen det rene optrækkeri 900% bedre umulige men måske 2% bedre.
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 06:47
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Køb du dig roligt noget tykt men billigt kabel i Harrald Nyborg eller lignende. 300kr/m er komplet spild af penge. Alternativt, kig på av-cables.dk. Det her bør vist dække de flestes behov.


Lige mine ord.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Dette kable er faktisk det de selv bruger i deres udstilling og mærkeligt nok ikke et Van den hul, som de ellers prøver at sælge til os andre.


Hvis ikke det var så sørgeligt, ville det være helt morsomtLOL
LOL
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 08:16
Kommer vel an på hvor gode ører man har, hvor dyre højttalere man har  og hvor seriøs man vil være med sit anlæg. Dog ville jeg da heller ikke bruge 300kr pr. m. til bagkanaler men ville da til mine fronter og center. Qed Original til bagkanaler er fint.
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 09:03

Personligt ville jeg aldrig sætte så godt et kabel på til et sæt jamo D7. Men jeg havde heller ikke sat et kabel på fra harald skrald. Højttalerkablet skal klangmæssigt passe til højttalerne, man sætter jo heller ikke skodkabel på highend højttalere så man kun får udnyttet højttalerne 60%. Det er lidt trist så mange der skriver om kabel uden at have lyttet forskel på diverse kabler.

Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af micker micker skrev:

Det er lidt trist så mange der skriver om kabel uden at have lyttet forskel på diverse kabler.



Hvordan ved du hvad folk har lyttet til?
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 09:52
diskussionen som er roden til alt ondt, kun overgået af Mac vs PC. Valg af kabel.
Jeg har selv læst mange mange mange tråde i diverse fora, og jeg valgte at købe Harald Nyborgs 2,5m2 kabel.
Det jeg syntes at kunne læse ud af de mange tråde var folk der enten solgte, eller selv ejede de dyre kabler oftest anbefaler netop dyre kabler.
Mens de der oftest anbefaler billige kabler, gerne argumenterer med tekninske forklaringer (el-teknik og fysik).
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2008
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Jeg tror det er standart, at de prøver at sælge nogle dyre kabler. I går var jeg også i HiFiKlubben for at købe nogle nye bag højt. og her prøvede sælgen også, at sælge mig nogle dyre Van den hul højt. kabler, isetdet købte jeg deres alm. ARGON 5301 kabel til 20,- m. Dette kable er faktisk det de selv bruger i deres udstilling og mærkeligt nok ikke et Van den hul, som de ellers prøver at sælge til os andre.
Det er vist meget skiftende fra butik til butik. Jeg frekventerer ofte butikken i Lyngby (Full disclosure: hvor jeg også holder aftenarrangementer og fra tid til anden arbejder om lørdagen) og der er trukket Van den Hul Snowline kabel overalt i hele butikken, efterhånden over 2000 meter. Det har kostet, men det lyder altså bedre.
 
Når det er sagt, så er det bestemt skudt langt over målet at sætte Magnum Hybrid på et sæt Jamo D7 til surround brug, uanset hvad man ellers mener om den højttaler. Det lyder helt åndssvagt at nogen skulle insistere på at man ikke får det bedste ud af sine højttalere med noget mindre.
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af fredtoft fredtoft skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Jeg tror det er standart, at de prøver at sælge nogle dyre kabler. I går var jeg også i HiFiKlubben for at købe nogle nye bag højt. og her prøvede sælgen også, at sælge mig nogle dyre Van den hul højt. kabler, isetdet købte jeg deres alm. ARGON 5301 kabel til 20,- m. Dette kable er faktisk det de selv bruger i deres udstilling og mærkeligt nok ikke et Van den hul, som de ellers prøver at sælge til os andre.
Det er vist meget skiftende fra butik til butik. Jeg frekventerer ofte butikken i Lyngby (Full disclosure: hvor jeg også holder aftenarrangementer og fra tid til anden arbejder om lørdagen) og der er trukket Van den Hul Snowline kabel overalt i hele butikken, efterhånden over 2000 meter. Det har kostet, men det lyder altså bedre.
 
Når det er sagt, så er det bestemt skudt langt over målet at sætte Magnum Hybrid på et sæt Jamo D7 til surround brug, uanset hvad man ellers mener om den højttaler. Det lyder helt åndssvagt at nogen skulle insistere på at man ikke får det bedste ud af sine højttalere med noget mindre.
 
Det var HiFiKlubben i Køge, hvor sælger selv fortalte, at det var ARGON 5301 kabel de brugte.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu