recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE-40M71B
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE-40M71B

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415>
Forfatter
Besked
Fjummer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Juli-2006
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 13:34

Jeg har netop modtaget en mail fra danskitlager.dk om min 40M71 og der har samsung bekræftet levering tirsdag 1/8-06 , så med lidt held så kan jeg hente mit TV allerede på mandag.

Og det skulle 100% være et nordic TV

Til top
GuffeDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Oprindeligt skrevet af Klyde Klyde skrev:

Jeg er meget interesseret i M71 samt Pioneer PDP-436RXE. Prisen for begge skærme er næsten den samme.
Er der nogen som ved at M71 evt. er bedre end PDP-436 rxe. Jeg ved at det nok er svært at sige, da jeg prøver at sammenligne lcd og plasma

Svært at sige eftersom der ikke er nogen "normale" mennesker som har haft en chance for at se M71'eren Live endnu. Den er først ved at ramme butikkerne i disse dage / uger. Men ifgl. testen på http://www.areadvd.de/hardware/2006/samsung_m7_1.shtml, så er det faktisk kun Pioneer som når op på niveau med M71'eren.

M71'eren vil nok have nogle børnesygdomme. Bl.a. så arbejder man allerede i Korea på at gøre sort endnu sortere, da det åbenbart ikke er godt nok endnu med den første (A01) version af skærme man har lavet. Men det kan muligvis opdateres ved en software update....

"Fordelen" ved M71'eren er at du har næsten ubegrænsede muligheder med at indstille alle farverne - det giver et utal af muligheder.

Men læs den tyske test og evt. den på flatpanels.dk. Vi glæder os alle sammen til at endeligt snart se den Live.

Michael

 

Er det muligt at opdatere firmwaren på tvet? Eller hvad gör man så? Det er jo lidt snyd for dem der har en A01 vis der er en fejl eller noget lingene.. og vil det med den sorte farve blive rettet på 32 tommeren?? nu da den ikk er på marked endnu...

Til top
Claus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 14:24
Hvis det er korrekt, at M71 vil have "lidt" børnesygdomme, vil jeg klart vente lidt tid.
Har tidligere haft "børnesygdomme". Det var godt nok ikke et tv, men jeg købte en ny bil -  Citroen C5 da den nye model kom i april 2001 og var en af de første i DK som købte den. Efterfølgende måtte jeg 17 gange på værksted (ja - i læste rigtigt) for at få rettet fejl og mange af fejlene kunne de slet ikke rette med opdateringer/ændringer. Håber ikke at det samme vil kunne ske med M71. Så hellere vente til næste version.
Til top
kronkjaer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 14:28

Oprindeligt skrevet af Claus Claus skrev:

Hvis det er korrekt, at M71 vil have "lidt" børnesygdomme, vil jeg klart vente lidt tid.
Har tidligere haft "børnesygdomme". Det var godt nok ikke et tv, men jeg købte en ny bil -  Citroen C5 da den nye model kom i april 2001 og var en af de første i DK som købte den. Efterfølgende måtte jeg 17 gange på værksted (ja - i læste rigtigt) for at få rettet fejl og mange af fejlene kunne de slet ikke rette med opdateringer/ændringer. Håber ikke at det samme vil kunne ske med M71. Så hellere vente til næste version.

OP med humøret drenge - retur retten ved handel på nettet længe leve !!!

Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-November-2005
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 14:33
Tror man kan opdaterer via USB porten på skærmen. Men jeg tror at A01 versionen  er allerede godt forbedret. Men man kan blive ved med at vente og så kommer der en ny model i stedet for (også med børnesygedomme) - og så venter vi igen.......
Til top
SørenR Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 15:13

Kom lige til at tænke på, om man kan få problemer med se en dvd film i NTSC format på dette tv (kan ikke se i specs at den understøtte dette)  ?

mvh Søren

Søren Riis
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-November-2005
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af SørenR SørenR skrev:

Kom lige til at tænke på, om man kan få problemer med se en dvd film i NTSC format på dette tv (kan ikke se i specs at den understøtte dette)  ?

mvh Søren

Den spiser det hele:

Testen på den tyske side:

Up-/Downscaling

Keinerlei Schwächen scheinen auch in dieser Teilwertung durch. Das Upscaling von PAL- oder NTSC-Material in herkömmlicher Auflösung gelingt dem LE-40M71 überragend. Das Bild wirkt detailliert, homogen und stimmig, keine störenden Rauschmuster oder schwammige Details trüben den Gesamteindruck. Nur wenn das Signal des internen Tuners hochgerechnet wird, ist der Bildeindruck nicht so überzeugend, weil der interne analoge Tuner - wie bei fast allen LCD- und Plasmabildschirmen - zwar ordentlich, aber keinesfalls sensationell arbeitet und es immer minimale Unschärfen und leichte Rauschbewegungen gibt. Diese Effekte verstärken sich verständlicherweise beim Hochrechnen auf die höhere Panelauflösung, man kann dem internen Scaler also keinen Vorwurf machen. Was er kann, zeigt er bei qualitativ gutem SDTV DVD-Material, dieses wird in beeindruckender Manier hochgerechnet, der interne Scaler des Samsung arbeitet besser als der in manchem gar nicht mal so günstigen DVD-Player. Gesamtnote: Hervorragend

Til top
GuffeDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 14:30

Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Tror man kan opdaterer via USB porten på skærmen. Men jeg tror at A01 versionen  er allerede godt forbedret. Men man kan blive ved med at vente og så kommer der en ny model i stedet for (også med børnesygedomme) - og så venter vi igen.......

Hvor finder man så opdateringen henne??

Til top
Vicks Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af kronkjaer kronkjaer skrev:

Oprindeligt skrevet af ellingi ellingi skrev:

Oprindeligt skrevet af kronkjaer kronkjaer skrev:

Har købt mit hos godpris.dk og de får leveret M71 i den her uge !  YES YES YES !!!

 

Ikke for at tage glæden fra dig, men er du sikker på leveringstidspunktet? Der står forventet levering i uge 31 på hjemmesiden.

GODPRIS.DK har sendt en mail ud til alle der har købt M71 i går - hvor de skriver at de forventer at have M71 på lager ved ugens udgang...såååå..min ikke de ved et eller andet når nu de skirver du til alle deres kunder !!!..

Only time will show.....men jeg er MEGET optimistisk...måske jeg skulle "paste" en kopi af mailen ind her hehe !

Yep, jeg har også fået mail fra GODPRIS.DK og de har lige ringet og M71 bliver leveret i morgen.

DEJLIGT

Når jeg får sat det til havde jeg tænkt mig at lave et indlæg om min første erfaringer, hvis det skulle have interesse ?

Hilsen Henrik

Til top
Fjummer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Juli-2006
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 14:51
Jeg er egenligt lidt nysgerrig, hvilken versioner folk får og om de er "Danske" eller importeret, og om der er forskel på dem !
Til top
SørenR Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 15:26

Citér

Yep, jeg har også fået mail fra GODPRIS.DK og de har lige ringet og M71 bliver leveret i morgen.

DEJLIGT

Når jeg får sat det til havde jeg tænkt mig at lave et indlæg om min første erfaringer, hvis det skulle have interesse ?

Hilsen Henrik

JA TAK - det ser vi frem til !!

mvh Søren

 

 

 

Søren Riis
Til top
kronkjaer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 15:29
Jamen mit bliver leveret fredag...det er godt de har lovet regnvejr i weekenden hehehe !!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu