recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Behov for / lyst til moderne recordere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Behov for / lyst til moderne recordere?

 Besvar Besvar Side  <1234 43>
Afstemningsspørgsmål: Kunne du tænke dig en moderne recorder i stil med Panasonic DMR-BWT700
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
61 [40.40%]
14 [9.27%]
4 [2.65%]
72 [47.68%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked Baglæns sortering
KlausJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 15:47
Hej Keld

Hvor finder du NetFlix? Jeg synes, jeg har været alle apps igennem. Jeg ville tro, den skulle være under Video & Movie i Market - men det kan jeg ikke finde!
Med venlig hilsen

Klaus Jensen
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 15:21
Jeg har ikke set det nævnt nogen steder, men er folk klar over, at denne Panasonic BCT820 maskine har NetFlix indbygget - og at det virker fint?

Har lige testet det på min egen og kan snildt se alt udbud på den danske NetFlix med min amerikanske account...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:


 Der er jo ikke meget ved at optage noget, der fx. skal ses indenfor 90 min......


Utroligt i vore dage, men den slags håndjern, de burde jo ryge lige i spjældet for forbruger fjendtlighed operationer...  LOL
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 18:31
De sidste mange indlæg om Cl+modulets muligheder for at 'drille' fra udbyders side, er da noget rigtig øv. Det er jo netop mit formål med sådan en optager, at kunne optage et program jeg ikke har tid at se når det bliver sendt for så at se det fx. i weekenden. Og er det noget jeg vil gemme, så ryger det ud på en skive. Men sådan skal det åbenbart ikke være fremover :(

Jeg kunne så godt forestille mig, at jeg ville kigge lidt mere indgående på den britiske model med T2'tuner og så ellers afmelde mit boxerkort/-abn., hvis det kommer dertil. Der er jo ikke meget ved at optage noget, der fx. skal ses indenfor 90 min......

-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 00:17
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:


AFAIK er alle CI+ udsendelser pr. definition krypterede, og kræver derfor at det CI+ kort, de blev optaget med, er til stede, når kopier afvikles. CI+ er djævelens værk og dermed TV-udbydernes våde drøm - længe leve antenneforeningerne!


Lad være med at købe CI+ udstyr når det ikke er nødvendigt.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 23:47
Jeg har en Panasonic recorder med satellit-tv tuner, som jeg bruger til modtagelse af tysk tv.
Dertil har jeg et CI+ modul med kort, så jeg kan se RTL HD, SAT1 HD, osv. ca 14 HD kanaler i alt. 
Der er nogle voldsomme begrænsninger på disse kanaler. 
Der kan godt optages på harddisken, men optagelsen gemmes kun i 90 minutter! Ingen redigering eller kopiering er mulig. Det er nærmest kun en form for time-slip. Dette gælder for alle kanaler og alle programmer, der kræver CI+ modul.
De forskellige muligheder for mindre hårde begrænsninger, som CI+ giver mulighed for , og som Nitroblast nævner, anvendes slet ikke. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet det.
Til gengæld findes alle disse HD-kanaler som frit tilgængelige SD-kanaler.
Jeg ved ikke om CI+ modulet giver andre begrænsninger, når det anvendes til andet end satellit-tv.



Redigeret af C. Johansen - 15-November-2012 kl. 23:56
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Tak til NitroBlast. Så danske købere af den tyske Pana, kan være glade for at f.eks. YouSee er så langsomme med at implementere CI+   

J
 
Du kan i øvrigt hente den engelske manual til DMR-BCT*20 på panasonic.de, hvor der er god info om recordernes implementering af CI+.
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 22:20
Tak til NitroBlast. Så danske købere af den tyske Pana, kan være glade for at f.eks. YouSee er så langsomme med at implementere CI+   

J
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

CI Plus Kopierschutz
Bei der Aufzeichnung einer CI Plus-kompatiblen Sendung kann der Titel kopiergeschützt sein.
 
CI+ omfatter (på DMR-BCT*20) forskellige kopibeskyttelser - herunder: Indskrænket kopiering, hvor man kun kan kopiere til BD (ubegrænset) eller anden harddisk (en gang - originalen slettes). Enkeltkopiering, hvor en optagelse kun kan kopieres én gang til BD eller anden harddisk, hvorefter originalen slettes. Til sidst er der kopibeskyttet, hvilket siger sig selv; optagelsen kan slet ikke kopieres. Ud over dette, er der andre restriktioner i CI+, som gør, at optagelser feks. kun kan afvikles en gang. Eller at optagelser først kan afvikles et givent tidsrum efter det er optaget.
 
AFAIK er alle CI+ udsendelser pr. definition krypterede, og kræver derfor at det CI+ kort, de blev optaget med, er til stede, når kopier afvikles. CI+ er djævelens værk og dermed TV-udbydernes våde drøm - længe leve antenneforeningerne!
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:


I England kan Programudbyderen flage en udsendelse af en film med et "copy never" flag. Det respekterer Pana recorderen. Du kan optage og afspille, men IKKE brænde.

Jeg tror nok at de gør det samme i Tyskland, men jeg er ikke sikker.

Det ser ud som om Tyskerne bruger CI+ til kopibeskyttelse. På side 15 i Pana'ens manual står følgende:

CI Plus Kopierschutz
Bei der Aufzeichnung einer CI Plus-kompatiblen Sendung kann der Titel kopiergeschützt sein.

Der er en længere forklaring, men mit tyske rækker ikke helt. Er der nogen tysk-kyndige der kan hjælpe?

J

Redigeret af Jwin - 15-November-2012 kl. 21:44
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Jwin:>
Ja, den forklaring er set før..... og sikkert korrekt.
Men...... disse programudbydere, der tilsyneladende ikke vil godkende disse maskiner........... med hvilken lov i hånd kan de gennemtvinge sådan en afvisning af en maskine, der allerede sælges i et andet EU'land ?

Det kan de ikke og det gør de ikke. Men de kan jo stoppe med at give Panasonic teknisk support, hvis Pana ikke makker ret.

I England kan Programudbyderen flage en udsendelse af en film med et "copy never" flag. Det respekterer Pana recorderen. Du kan optage og afspille, men IKKE brænde.

Jeg tror nok at de gør det samme i Tyskland, men jeg er ikke sikker.

For min skyld kunne Panasonic Nordic lave en model uden brænder, den ville sagtens kunne få et YouSee Godkendt klistermærke.

J

Redigeret af Jwin - 15-November-2012 kl. 18:32
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Hvem mon det er, der kan diktere disse giganter, at fx. denne panasonicmaskine, som sælges i Tyskland, ikke må sælges i Danmark?

Hvorfra har du, at den "ikke må sælges i Danmark" ??


Det har jeg skam heller ikke. Det er blot hvad jeg læser mellem linierne at opfattelsen er - derfor stiller jeg netop samme spørgsmål :)
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 43>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu