recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha RX-A1010 Vs. Onkyo TX-NR809
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha RX-A1010 Vs. Onkyo TX-NR809

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2012 kl. 23:37
http://www.whathifi.com/news/update-onkyo-issues-product-recall-for-selected-2011-models

gælder også for 809 model

Har aldrig prøvet de små modller mener den jeg havde hjemme hed Tx 2007 og den var jeg ikke imponeret af 




Redigeret af helljohn - 14-April-2012 kl. 23:43
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
ErikUkendt1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ErikUkendt1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 00:43

Jeg har en Yamaha RX-v1067 sat til mine Focal gulvhøjttalere og vil meget nødigt have sat en lysere klingende receiver til disse.

Onkyoen har jeg aldrig hørt, men i diverse test klarer den sig ganske flot.

Bla. av-connection har de omtalte receivere i deres butik, så det sikreste er nok at give begge receivere et lyt og se hvad du bedst kan lide af lydbillede.

Mvh Erik
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 01:15
Ja, kender godt til HDMI problemet. I modsætning til så mange andre mærker, så syntes jeg det er dejligt og se et firma tage sig af det, i stedet for at løbe fra det. Jeg referede dog til de tidligere kendte varmeproblemer, i modeller fra tidligere årgange.

Holder stadigvæk på klangen i den er ganske god... :) Nu har jeg ikke engang fået tjekket om min indgår i de nævnte HDMI problemer, men skal ha gjort det snart. Indtil videre har den kørt upåklageligt...
Til top
BaSsE_- Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BaSsE_- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 15:34
Hej igen...

Jeg har læst og læst, test af begge to, men jeg kan sku ikke blive klog på hvilken af dem jeg vil vælge, men det tyder på at Onkyoen har bedre præcision og er mere detaljeret i lyden i forhold til Yamaha, nogen som har nogle af modellerne, som kan fortælle mig om Yamaha virkelig er dårligere på de punkter??  Smile


BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 16:00
Hvilke højttalere skal den spille op?
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 16:03
Ja det er jo vigtigt.Hvis du vælger Onkyo så ville jeg købe den i en fysisk butik og ikke online eller i udlandet Wink
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 16:37
Tror personligt at begge receivere er gode produkter, og det mere er vigtigt hvad du kan lide designmæssigt. Alt det vrøvl med hvilken der er mest præcis giver jeg ikke meget for. Ja muligvis er Yamaha en smule varmere i lyden kontra Onkyo men tror ikke det er voldsomt tydeligt i disse mid price receivere. Er selv Yamaha ejer, men med RX-V3067 og kan kun sige jeg er fint tilfreds, hvilmet Onkyo ejerne også vil hævde. Så kan du komme til at teste Yamaha og Onkyo på dine højttalere ville det være det bedste, men ellers så. Tror jeg ikke du skal være så bekymret da de begge sikkert gør det glimrende
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 16:46
Næ i det segment er forskel på lyd/kraft nok ikke så stor,for mig ville valg være let,der er 3 års garanti på Yamahas Advance produkter så er man sikker på sin vare Smile

KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 19:38
1. Yamaha vil jeg ikke kalde mørkt spillende, men derimod varm - og mere neutral. Hvor ONKYO spiller mere lyst, med (overdreven?) betoning på toppen - som af nogle nok vil opfattes som detaljeret.

2. Yamahas byggetkvalitet er højere end ONKYOs! Yamahas fejlrate er mange, mange, MANGE gange mindre end ONKYOs. Så nævnes det, at ONKYO gør noget ved problemet, og at der er positivt. Jeg synes nu at det er mere prositivt, at Yamaha slet ikke har den slags problemer - de fungerer bare. De har heller brug for diverse firmwareopgraderinger, i deres levetid!

3. Yamahas recievere er generelt mere stabile og strømstærke, end ONKYOs.

Jeg behøver vel ikke nævne, at jeg ville tage en Yamaha - også selvom jeg er gammel ONKYO-entusiast!
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 19:49
Da jeg startede ud med surround for længe siden havde jeg som de fleste andre en masse forskellige mid fi recievers fra Denon-H/k Marantz mfl og en af dem jeg var mest glad for var en Yamaha Rx v1600 det var en super god reciever,skulle jeg ha ny mid fi reciever ville jeg vælge Yamaha rx A3010 til enhver tid.
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 19:55
En anden mullighed er jo også denne  http://www.av-connection.dk/?PGr=4995&ML=1814 Pioneer laver også rigtigt godt grej.
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 20:10
Istedet for at kaste rundt med alle mulige og umulige påstande om hvilke produkter der holder længst, har flest fejl, har flest muskler og eventuelle klangkarakter, så ville det nok være mere gavnligt at diskutere hvad produkterne kan eller ikke kan.
 
F.eks virker Yamahas auto-eq, mig bekendt, slet ikke i subområdet hvilket kan være afgørende hvis man har et vanskeligt rum. I min stue ligger to af de tre primære room modes under grænsen for hvad ýamahas eq vil være med til og det er endda ikke et ret stort rum.
 
MVH
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu