recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Tv - led eller plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Tv - led eller plasma

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 15:09
Billigt .-)

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/509847/Samsung-LE40D504F7W.html?utm_source=wupti&utm_medium=email&utm_content=theme_week19_2012&utm_campaign=brand
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 09:39
Ja, det må man nok sige, hvis men er til LCD.
 
Men har bestilt panasonic 42" pana ST50  hos  prohop, så håber jeg at jeg bliver tilfreds med det...
 
Hvis det ikke havedet været for de mange posive positive respons og tilbagemeliger havde jeg nok endt med et afsamsungs led tv i ES serien.
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af Mikael nielsen Mikael nielsen skrev:

Ja, det må man nok sige, hvis men er til LCD.
 
Men har bestilt panasonic 42" pana ST50  hos  prohop, så håber jeg at jeg bliver tilfreds med det...
 
Hvis det ikke havedet været for de mange posive positive respons og tilbagemeliger havde jeg nok endt med et afsamsungs led tv i ES serien.

Det overvejer jeg også. Men vil gerne en størrelse op i 46", og det findes ikke.
Har ellers haft Panasonic Plasma i 6 år og været rigtig tilfreds.
Nu overvejer jeg så et LED for at få større skærm og meget smal frame (LG 46LM660).
Var i Elgiganten og Bilka og kikke igår. Synes LED stod fint. Det var normalt TV signal (formoder jeg). Fik ham til at slå over på DR1

Sateme i tvivl mellem
- den 42" Pana ST50
- LG 46LM660 (noget dyrere dog)



Redigeret af Steen2000 - 14-Maj-2012 kl. 10:08
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 10:20
Ja, det er sku ikke nemt, men stod også at vejede lidt til LG 42" 3D LED Smart-TV 42LM669T på et tidspunkt, men er blevet overbevist om at den pana model skulle have et fremreagende billede og de 3D skulle være godt samt at plasma skulle være bedre end LED, men skal jeg dog ikke gøre til ekspertpå, der findes vel nok fordele og ulemper ved begge, men følte at der var flest ved plasma.
Samtidig er havde modelen også de fleste af de funktinoner jeg har efterspurgt, men ja, rent designmæssigt ser LG´en måske bedre ud,  men ja, nu er det heller ikke fordi ramen er speciel bred på pana i forhols til mange andre. men i forhold til strømnivauet vil jeg ikke mene der er den store forskel, selvfølgelig vel LED altid være  mere energi besparende, men hvor meget i forhold ´til den anden skal jeg ikke gøre mig klog på. 
 
Men fik du ham også til at vise billede på pana?
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 10:24
Nej det gjorde jeg ikke. Men så VT50'eren. Flot !!
Fordelen ved LGs 3D er jo at de bruger passive briller. Men ved ikke om man får brugt 3D.
Hvad er det for funktioner du efterspørger som Panasonic primært har?

Jeg er sikker på at Pana'en står flottest på TV signal. Men du ved når man derhjemme ikke har noget at sammenligne med så er begge nok fine nok. Men Panaen er jo også billigere samtidigt. Og enig rammen er helt OK. Meeen jeg ville bare gerne op i størrelse :-)

Hvem af dem der har det smarteste "Smart TV" ved jegikke?
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 10:54
Ja, det det har du ret i, det bruger pasiv 3D og de følger formentlig også med når man køber tvet i forhold til Pana.
Det jeg efterspørger er 3D, flot billede, indbygget wifi, mulighed for tilsluning af usb tastatur, PVR, DLNA. Men de funktioner har LG´en vel også, men ja, prisen er så er del højre som du selv nævner, men så betaler man vel også mere for desigenet, for der er ikke nogen tvivl om at LG´ vinder på designet. DU tænker måske mere på 50" ?
 
SKal heller ikke gøre mig klog på hvad for nogen af dem der er smartest, som du nævner da jeg aldrig har ejet et LG eller pana. men det er der forhåbenlig ander der måske kan svare på....
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 10:57
Jeg tænker LG 47" pga den smalle ramme.
Den er jo ca 4-5 klik dyrere. Men hva faen. Hvis bare jeg var 100% overbevist om billedkvaliteten i normal TV tilstand med vores antennesignal brugte jeg gerne det på de 5 flere tommer samt designet.
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 10:58
HVis du vil være mere sikker af dit valg, vil jeg nok forslå dig at vælge en af de kommende test af pana som formentlig snart  kommer, hvis du dog kan vente så længe...
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 11:07
Ja, det fylder selfølgelelig knap så meget når du har den smalle ramme og designet ser godt ud.
 
Ellers vil jeg anbeale dig  panasonic VT50 i 50 tommer, godt nok ikke med lige så smal ramme som med LG´en men igen tvilvl om at du også vil få et framragende tv her..
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 12:05
Ja så det live i går VT50. Konge TV ! Meeen så skruer man så også lige lidt op for prisen igen 17-18 klik koster det jo
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 12:57
Ja, det bliver én smule dyre, men så følger billedekvaliteten vil ogsp med...
 
Har fundet en mini test af pan hvis du er interresret: http://www.av-blog.dk/metatest-fladskaerm/meta-test-panasonic-plasma-tv-st50/
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

Ja så det live i går VT50. Konge TV ! Meeen så skruer man så også lige lidt op for prisen igen 17-18 klik koster det jo


Hvad er der galt i det?

Mit 42" kostede 20kkr....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu