recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4k fjernsyn i detailhandlen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4k fjernsyn i detailhandlen?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 09:59
Der er ingen der påstår at alle kunder fra dag 1, ville trække 4K streams.

Nu har hverken Yousee eller Waoo nogle problemer med at udbyde tjenester som går i knæ hvis en hvis mængde kunder bruger det samtidigt.

Det har f.eks. ikke stoppet lancering af "start forfra" eller "cinema" hos Yousee. Det virkede i en lang periode ikke i primetime (for stor success). Så fik de udbygget kapacitet.

Hvis målsætningen var at tilbyde en håndfuld 4K film som on-demand, var det jo et sted at starte og se om der er efterspørgsel. Det er jo heller ikke alle der har 4K TV om 2 år f.eks., ligesom det heller ikke var alle der havde Yousee boks da "start forfra" blev lanceret.

Igen tror ikke på det sker de næste 2 år men det er bestemt ikke umuligt og det vil aldrig ske som big bang med netudstyr der kan trække 4 samtidige 4K streams til samtlige kunder 24/7.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

De forbindelser vi har i dag virkede jo også urealistiske for få år siden. Skal fiberudbyderne opgradere deres udstyr først? Ja da!
 
Vi ved jo alle at fiberselskaberne driver en guldforretning, hvor de skovler penge ind som de kan anvende på at udbygge og opgradere deres udstyr for at kunne levere hvad der skal til for at hver enkelt husstand der er tilsluttet kan få garanteret nok båndbredde til 4K opløsning.
 
Sarkasme kan forekomme!

Har jeg påstået det bliver i morgen?
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

De forbindelser vi har i dag virkede jo også urealistiske for få år siden. Skal fiberudbyderne opgradere deres udstyr først? Ja da!
 
Vi ved jo alle at fiberselskaberne driver en guldforretning, hvor de skovler penge ind som de kan anvende på at udbygge og opgradere deres udstyr for at kunne levere hvad der skal til for at hver enkelt husstand der er tilsluttet kan få garanteret nok båndbredde til 4K opløsning.
 
Sarkasme kan forekomme!

Har jeg påstået det bliver i morgen?
 
Nej, det har du ikke - det jeg skyder efter i dine indlæg er, at jeg ikke nødvendigvis tror at det bliver FTH udbyderne der kommer til at drive 4K opløsningen frem.
 
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

De forbindelser vi har i dag virkede jo også urealistiske for få år siden. Skal fiberudbyderne opgradere deres udstyr først? Ja da!
 
Vi ved jo alle at fiberselskaberne driver en guldforretning, hvor de skovler penge ind som de kan anvende på at udbygge og opgradere deres udstyr for at kunne levere hvad der skal til for at hver enkelt husstand der er tilsluttet kan få garanteret nok båndbredde til 4K opløsning.
 
Sarkasme kan forekomme!

Har jeg påstået det bliver i morgen?
 
Nej, det har du ikke - det jeg skyder efter i dine indlæg er, at jeg ikke nødvendigvis tror at det bliver FTH udbyderne der kommer til at drive 4K opløsningen frem.
 

Det tror jeg heller ikke, men jeg reagerede på et udsagn om at 4K distribution var teknisk umuligt.

Og det er sikkert for Kabel-TV men altså ikke for fiber - med de forbehold jeg har nævnt i tidligere indlæg.

Fiberselskaberne markedsfører sig jo også på at de "bare" kan skrue op.

Om de ender med at gøre det, hvornår og hvordan og om de har råd, er en anden snak - men det er bestemt ikke umuligt.

Hvis 4K skulle vinde frem tror jeg da også, på den korte bane, mere på digital fotofremvisning, ny spillekonsoller i høj opløsning, monitorfunktion for PC'ere der kører i høj opløsning.
Til top
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2010
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beolion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Jeg har også set ukomprimeret 2K gengivet på en 2K projektor på 5 meter bredt lærred. Det er stadig det bedste billede jeg til dato har set. Faktum er, at det ikke er opløsningen der sætter begrænsningerne. 
Jeg har været så heldig at se B&O's nye 65" Plasma vise ukomprimeret (original optagelse), og så set en sammenligning med samme billede i "blueray-kvalitet" (1080p komprimeret) og endeligt i HD (720p komprimeret a la DR HD).
Og jeg vil 100% give Otto ret, kvaliteten er overvældende når man ser et ukomprimeret materiale.
Blueray er da godt, men har man først set ukomprimeret, så ser man hvor meget man stadig kan hente i 1080p.
Så jeg ville hellere have mindre komprimeret materiale frem for højere opløsning.

Til top
colas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Februar-2012
Sted: aalborg
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér colas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 16:39
4k bliver en af de store ting på ifa2012 i år det kan man se på deres website. så mon ikke at der er skærme i 4 eller 8k til januar på ces 2013.
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 21:44
Hvordan får min fingre i et ukomprimeret 1080p signal ?

Er det overhovedet muligt for private ?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Boffer24 Boffer24 skrev:

Hvordan får min fingre i et ukomprimeret 1080p signal ?

Er det overhovedet muligt for private ?
Ja med Blu-ray...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 21:56
Blu-ray video er i allerhøjeste grad komprimeret.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 21:57
Har du et eksempel på en film der vises i et ukomprimeret 1080p signal?
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 22:00
Jeg syntes at have læst et sted at det vil fylde 7gb pr minut hvis det skal være et råt ukomprimeret 1080p signal ?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 23:28
Ukomprimeret er egentlig en tilsnigelse at kalde det, men råmaterialet i studierne gemmes i et format jeg ikke lige kan huske nu hvad hedder, hvor hver frame er komprimeret for sig, med minimalt tab. Jeg kender ikke til eksempler som kan downloades, og det skal afspilles på en pc/mac, der findes ikke ukompromeret hd rettet mod private.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu