recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG HR925N
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG HR925N

 Besvar Besvar Side  123 18>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
LarsBob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2012
Sted: Meløse, DK
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsBob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG HR925N
    Sendt: 19-April-2013 kl. 16:35

Nogen der ved præcist hvilke surround lydformater der kan gå gennem et Digital Optical Audio kabel fra et  LG 42PA450T TV plz ?

Mvh Kim
 
En hurtig søgning gav et generelt svar, tror ikke det er specielt for dit LG:
 
Even if you only intend to use the cable for transporting audio, there is still a reason to prefer HDMI over an optical link. Optical does not support the Dolby Digital Plus, TrueHD, and DTS HD formats, which are supported under HDMI. If your devices are not that far apart and supports HDMI, it is certainly the safer choice between the two.

Mvh / Go weekend

LarsBob


 
Til top
LarsBob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2012
Sted: Meløse, DK
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsBob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 16:22
Hej jeg har 5-6 HDMI indgange i min Dennon (den var også "lidt" kostbar).
 
Jeg prøvede på et tidspunkt at køre HDMI direkte i fjernsynet og så sende lyden til forstærkeren via det optiske kabel og der kunne jeg ikke få f.eks. DTS lyd igennem.
Jeg ved at min Samsung kun har HDMI 1,3 så derfor kan det desværre ikke sende lyden retur til sourround forstærken i HDMI kablet.
 
Derfor er jeg glad for at have "nok" HDMI indgange til alle mine enheder.
 
Jeg fandt lidt link som beskriber hvordan jeg mener det er :-)
 
Go Weekend LarsBob
 
Fra AV-Cables:
HDMI er den nyeste standard inden for overførsel af video og lyd signaler. Et HDMI kabel gør det muligt at overføre både billede i fuld HD format og lyden i digital surround sound 100 % digitalt imellem f.eks en DVD afspiller og et tv.

HDMI standarden bruges i dag i mange typer multimedie enheder, f.eks DVD- og bluray afspillere, spillekonsoller, digitale parabolreceivere, fladskærme og projektorer. HDMI kan udover at overføre billede i fuld HD opløsning også overføre lyd i suveræne lydformater. HDMI Standarden er f.eks forberedt til at overføre 8 kanals digial lyd i de nye DTS HD og Dolby True HD formater. HDMI er endvidere bagud kompatibel med DVI standarden, det vil sige at du kan koble et HDMI kabel sammen med udstyr der benytter DVI.

Med et HDMI kabel undgår du kvalitetsforringende konvertering af signalet til analog, og tilbage til digital igen, dette ses let på resultatet. Et HDMI kabel giver flere detaljer, færre fejl i billedet og en helt overlegen gengivelse af farver og kontraster. Det vil sige at et HDMI kabel i skrivende stund er den absolut bedste løsning, og giver en betydeligt bedre billedkvalitet end både scart og component.


 
Fra hifigalleri.dk:
 
Du vil ikke kunne høre forskel på HDMI og optisk når lydsporet er standard Dolby digital og DTS.. ( DVD film og konsol spil )

Der hvor forskellen spiller ind er når lydsporet er Dolby True HD og DTS HD Master. ( blu-ray film )
Optisk kabel kan kun trække nok informationer til et standard digital lydspor, hvis du vil udnytte HD lydspor kræver det enten HDMI eller en 7.1 analog tilslutning..

Hvorfor kører du optisk ud fra din PS3 når din receiver har HDMI indgange.?
HDMI overfører både billede og lyd..
 

 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 09:12
 
 Fra selve TVet er det DD 5.1 når det modtages fra en TV kanal, fra externe enheder tilsluttet HDMI, er det som udgangspunkt kun DD 2.0. der sendes ud.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KioSan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KioSan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af Thomasdk1405 Thomasdk1405 skrev:


Hej ! Problem er så bare at så har du vinket farvel til en del lydformater i og med at du ikke kan smide dts-hd-master + truehd o.s.v igennem et optisk / coax. Kan ikke huske om max er 6.1

 - men der nogle begrænsninger i forhold til hdmi 1.3/1.4 std. Frygter lidt det har med hdmi handshake at gøre da receiver er 1.3 og LG er vistnok 1.4 - men igen - hvorfor så íngen problemer med bluray ?

Har googlet rundt og i nogle af LG's tidligere produkter har de samme problem - her kaldes det dvd hiccup problem og det er lige netop det som er problemet.
/Thomas


Hej Thomas.

Nå ok, jeg troede at når lyden gik gennem et Digital Optical Audio kabel, at det så sagtens kunne klare alle surround lydformater. Der står intet om det nogen steder, hverken i den engelske eller danske manual, og der er ikke et HDMI stik i min Denon Surround Reciver AVR-1403.

Der står ellers her man kan, hvis reciveren Digital Optical Audio Mode sættes til det: http://www.tomshardware.co.uk/forum/57687-6-surround-sound-digital-optical-cable 
"I would connect the computer to the receiver with an optical cable
there are "modes" that you can select on your audio reciever its probably stuck in a mode that only outputs to a stereo configuration
Go through your usersmanual and find a setting or mode that allows 5.1
like dobly digital, DTS, PllX movie, Neo cinema "



Nogen der ved præcist hvilke surround lydformater der kan gå gennem et Digital Optical Audio kabel fra et  LG 42PA450T TV plz ?

Mvh Kim


Redigeret af KioSan - 19-April-2013 kl. 08:53
Til top
Thomasdk1405 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasdk1405 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af KioSan KioSan skrev:


@Thomasdk1405
@LarsBob

Jeg har nu fgl. opsætning som virker, så jeg kan holde det ud.

Min LG HR925N boks er nu tilsluttet med HDMI og lille antennekabel til mit TV LG42PA450T.

Jeg har så tilsluttet TV'et til min Denon AV Surround Reciver AVR-1403 med
et Digital optisk lydtilslutning (Optical Digital Audio), ingen problemer, uanset
om jeg ser en dvd, BR, en optagelse eller et andet filmformat.

Tænder jeg for min Denon AV Surround Reciver AVR-1403, kommer lyden fint fra
TV'et, ingen hop eller ude af sync. er blot nødt til at sætte Reciveren til at
afspille i "5CH STEREO" mode, for at det lyder godt. Også hvis jeg afspiller div
medier fra LG HR925N.

Men det er vel også et krav at filmen fra dvd'en, bluray-en eller anden filmkilde
som USB fra TV'et leverer lyden i Surround, for at ens Reciver kan afspille i Surround ?


Vh Kim


Hej ! Problem er så bare at så har du vinket farvel til en del lydformater i og med at du ikke kan smide dts-hd-master + truehd o.s.v igennem et optisk / coax. Kan ikke huske om max er 6.1 - men der nogle begrænsninger i forhold til hdmi 1.3/1.4 std. Frygter lidt det har med hdmi handshake at gøre da receiver er 1.3 og LG er vistnok 1.4 - men igen - hvorfor så íngen problemer med bluray ? Har googlet rundt og i nogle af LG's tidligere produkter har de samme problem - her kaldes det dvd hiccup problem og det er lige netop det som er problemet.
/Thomas
Til top
KioSan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KioSan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 18:05
@Thomasdk1405
@LarsBob

Jeg har nu fgl. opsætning som virker, så jeg kan holde det ud.

Min LG HR925N boks er nu tilsluttet med HDMI og lille antennekabel til mit TV LG42PA450T.

Jeg har så tilsluttet TV'et til min Denon AV Surround Reciver AVR-1403 med
et Digital optisk lydtilslutning (Optical Digital Audio), ingen problemer, uanset
om jeg ser en dvd, BR, en optagelse eller et andet filmformat.

Tænder jeg for min Denon AV Surround Reciver AVR-1403, kommer lyden fint fra
TV'et, ingen hop eller ude af sync. er blot nødt til at sætte Reciveren til at
afspille i "5CH STEREO" mode, for at det lyder godt. Også hvis jeg afspiller div
medier fra LG HR925N.

Men det er vel også et krav at filmen fra dvd'en, bluray-en eller anden filmkilde
som USB fra TV'et leverer lyden i Surround, for at ens Reciver kan afspille i Surround ?

Vh Kim


Redigeret af KioSan - 18-April-2013 kl. 18:06
Til top
LarsBob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2012
Sted: Meløse, DK
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsBob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 17:39
Det har jeg IKKE oplevet på min.
men jeg benytter den også mest til at optage udsendelser når jeg ikke har tid til at se dem.
Vil dog godt prøve det hvis ikke jeg kommer for sent hjem i aften (ellers i morgen).
 
Min er også tilsluttet med HDMI, men gennem en Dennon Sourround forstærker til mit Samsung TV
 
Til gengæld blokere den engang imellem periodisk.... så eneste mulighed er at slukke / tænde på stikkontakten (er der andre der oplever det).
 
Mvh
 
Lars
Til top
Thomasdk1405 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasdk1405 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 16:12
Hejsa ! Har også fat i sådan en og opdateret til nyeste firmware. Jeg har den forbundet til min onkyo tx-nr5007 via hdmi og så fra Onkyo til tv. I onkyo har jeg hdmi output som pass-trhough = den piller ikke i noget. Min lg står som 1080p / 50 hz i display setting og lyd-hdmi er pass-through. Problemet er, afspilning af dvd film - hver gang jeg når til stedet for kapitel i film - så giver den et hop i billede og lyd - ved bluray er der ingen problemer. Tidligere havde jeg en panasonic bd 30 bluray og her var der aldrig problemer - hverken bluray eller dvd. Har prøvet flere dvd film - skippe hen til et kapitel og så spole lidt til bage for at se, hvad der sker når jeg rammer kapitel stedet - og hver gang det samme !!
Er der andre som har oplevet noget lignende - har intet kunne finde på det store net. Vil prøve at sætte den direkte på tv og se, hvad den gør her.
 
Vil også indrømme at jeg firmware opdaterede den straks den røg ud af kassen så jeg fik ikke prøvet den inden update.
/Thomas
Til top
LarsBob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2012
Sted: Meløse, DK
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsBob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 22:33
Hej KioSan
 
Har søgt lidt på nettet og du er absolut ikke den eneste der har problemet med YouSee boksen.
Jeg læste et eller andet sted noget om en ny boks, men fandt aldrig ud af hvornår den var kommet, eller om det er efter den kom at problemerne opstod, men det er da absolut noget du bør snakke med yousee support om (det er jo noget du  betaler for).
 
Forstår jeg dig korrekt, så er det kun når du får lyden via dit LG TV (Som du aldrig selv har firmware opdateret), at du har dit problem.
Kan det ikke være noget med konvertering, af lydsignaler, kender ikke LG TV men måske det konverterer alt til Stereo (hvilket måske tager tid, så der opstår tidsforsinkelse).
Læste et sted at billede og lyd ikker er "bundet" sammen.
 
Er problemet der både med TV tuneren, samt hvis du bruger tuneren i din harddisk optager?
 
Kig evt. på (midlertidigt) at sætte din Yousee boks til stereo out (istedet for sorround), hvis muligt, eller prøv kun at sende lyden gennem sourround forstærkeren. Løser det problemet ?
 
Mange hilsner
 
LarsBob
Til top
KioSan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KioSan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af LarsBob LarsBob skrev:


Hej KioSan
 
Er først lige kommet hjem, det er lidt lange dage for tiden (heldigvis ikke kun arbejde)  :-)
 
For at "skille" problemet foreslår jeg at du forsøger en ting af gangen, da jeg ikke helt
forstår hvordan dit problem opstår, når det ikke er på alle kanaler (så vil justering af forsinkelse jo give problemer på dem der ikke er problemer med nu).

Helt enig. Derfor er jeg også rimlig sikker på at det er et problem fra YouSee.
Skal lige sige at jeg kun en gang i mellem når jeg skal se en god film at jeg bruger min
Denon AV Surround Reciver AVR-1403.
 
Oprindeligt skrevet af LarsBob LarsBob skrev:

Vi er "enige" i at Billede skal til TV og Lyd til Forstærker, kører du lyden med gennem TV kan det måske give forsinkelser og DTS lyd kommer nogen gange ikke med hele vejen...
(tror ikke det har betydning i denne forbindelse, men prøv evt. at slå DNLA fra midlertidigt, så ikke
apparaterne "snakker" sammen den vej...).

Okay, forklarer lige min opsætning.

Antennekabelet går ind i LG HR925N HD box (in), og vidre (out) til Tv'et LG 42PA450T.
Dvs jeg ser tit TV uden at HD boxen er tændt (kun via antennekabel)

HDMI er så tilsluttet fra HD box til TV, dvs skal jeg optage noget, eller vil se en optagelse eller en
film, klikker jeg på "Input" til TV'et og vælger "HDMI", ellers er boxen normalt slukket.

Når jeg så vil se en god film i god højt surround lyd, er min Denon AV Surround Reciver AVR-1403 tilsluttet Digital optisk lydtilslutning (Optical Digital Audio) til HD boxen. Her har jeg pt ikke oplevet nogle problemer.

Startede lige en optagelse fra boxen, Staw Wars 2 tror jeg det var, tændte for Surround Reciver AVR-1403 og skruede op for lyden, billed og lyd helt fint i sync og det lød godt :) skal bare lige finjustere de 4 højttalere + centerhøjttaleren.
 
Oprindeligt skrevet af LarsBob LarsBob skrev:

Tilslut netværk til både TV og Harddisk optager og hent eventuelle firmware opdateringer (til begge) !!

Jeg har opdateret LG HR925M boxen, no problems.

På TV'et ikke noget RJ45-stik til internet, selv om den medfølgende manual siger der er,
men 2 stk USB porte.

Info om produkt/service
- Model/type:42PA450T-ZF
- Softwareversion: 03.25.12
- Serienummer: 302MAVD0A351

Inde på http://www.lg.com/dk/support-produkt/lg-42PA450T ligger der noget firmware.
Software File(Version 03.24.12) ældre end den der er på.
"Softwareopgraderinger omfatter kun enhedsdrivere og Firmware-opdateringer til specifikke modeller.
Se i din brugervejledning, om dit produkt understøtter softwareopgraderinger."

Jeg ringer i næste uge til LG support og hører om der er kommet en nyere opdatering
og om det er ok at man opdatere via USB :)

Mvh Kio





Redigeret af KioSan - 01-Marts-2013 kl. 18:22
Til top
KioSan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KioSan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Jeg tør godt sætte en øl på, at du hverken kan justere synkroniseringen på HR925 eller AVR-1403, for Lip Sync eller A/V Sync er ikke nævnt i produkternes manualer. Hvis synkroniseringen halter med flere sekunder, så vil jeg mene, at det er en fejl i signalet, og det hænder at synkroniseringen går i ged i perioder.

Helt enig, heller ikke på TV'et  så når Radiomanden skriver:
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Der er mulighed for justering af Sync på både din Reciver, det skulle der være, og på LG925, men så meget som flere sekunder er er nok ikke muligt.  

og
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

  På LGen vil jeg tro, det er som på andre Recordere, i Audio Menuen. Det er muligt at Reciveren ikke har Audio Delay.

er det et godt eksempel på at en person udtaler sig om noget, han intet aner noget om, og ej heller gider bruge tid på at undersøge, om de udtagelser han kommer med er korrekte, før han udtaler sig.




Redigeret af KioSan - 01-Marts-2013 kl. 10:34
Til top
LarsBob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2012
Sted: Meløse, DK
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsBob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af steen5 steen5 skrev:

Jeg oplever også af og til problemer med billede og lyd ikke passer sammen hos yousee. Det er træls og jeg har en yousee box
  
Hej Steen5
Glemte jeg lige at skrive, jeg har IKKE nogen Yousee box.
 
"Faldt" dog lige over denne diskusion:
Kan det have noget med det at gøre..
 
Mvh
 
LarsBob
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 18>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu