recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG HR925N
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG HR925N

 Besvar Besvar Side  <12345 18>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af KioSan KioSan skrev:

Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

1) Det er lidt utydeligt at se, men hvis dit TV understøtter component via scart, så kan du bruge sådan et kabel her: http://www.thatcable.com/product/Scart-to-5-RCA-Component-YPbPr-Video-Cable
 


Er du nu helt sikker på det ?

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-blu-ray-afspiller/HR925N/lg-3d-smart-blu-ray-afspiller-500-gb-hr925n

siger: Component Video (YPbPr)  =  Nej

og

Komposit video (RCA) =  Ja

som kan ses på side 16 i manualen...
 
Manualen side 16 siger Component - ikke Composit. Bag på apparatet er der 3 RCA/Phono mærket Y Pb Pr, og det er component. Jeg er ikke sikker på, om dit TV understøtter component via scart. Hvis det gør, så kan du benytte sådan et kabel her:
 
http://www.av-cables.dk/component-til-scart/standard-component-til-scart-kabel-1-5-m.html
 
Ud over det, skal du have et lydkabel:
 
http://www.av-cables.dk/phono-kabler/standard-stereo-audiokabel-1-5-m.html
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
KioSan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KioSan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

1) Det er lidt utydeligt at se, men hvis dit TV understøtter component via scart, så kan du bruge sådan et kabel her: http://www.thatcable.com/product/Scart-to-5-RCA-Component-YPbPr-Video-Cable
 


Er du nu helt sikker på det ?

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-blu-ray-afspiller/HR925N/lg-3d-smart-blu-ray-afspiller-500-gb-hr925n

siger: Component Video (YPbPr)  =  Nej

og

Komposit video (RCA) =  Ja

som kan ses på side 16 i manualen...
Til top
KioSan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KioSan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 20:10
@NitroBlast
Component via scart, Component og Composit, Sikken en jungel af fagudtryk, ikke noget at sige til at det er svært at fatte.

Jeg vedhæfter 3 sider fra manualen nedenunder, kan du venligst se det der ?

Jeg har ellers i en tid kørt med en Clint DC1, som har virket, mere eller mindre. jeg har da kunne se alle gratis kanaler fint nok, vil man så ikke kunne gøre det her ?

Mht kablet, tror du de har det i elgiganten ellerskal det købes via en specialbutik alá av-connection.dk ?


"en kodet og en ukodet kanal" ??
Det er kun gratis kanalerne jeg bruger, er de ikke alle ukodet ?
Så vil jeg kunne optage på 1 kanal, imens jeg ser en på anden kanal samtidig ?




@Radiomanden
Hvad mener du med "
da der ikke er Scart på den" ?
Der sidder da 3 stk Scart stik på bagsiden ( se billed højre oppe)








Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 18:21
 
 Det er svært at tilslutte en sådan til et gammelt TV, da der ikke er Scart på den, det er med sansynlighed ikke muligt at anvende anden type kabel mellem TV og Comboenhed, end Composite, og det vil ikke give et videre godt billede.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 17:58
1) Det er lidt utydeligt at se, men hvis dit TV understøtter component via scart, så kan du bruge sådan et kabel her: http://www.thatcable.com/product/Scart-to-5-RCA-Component-YPbPr-Video-Cable
 
Vær opmærksom på at Component og Composit er 2 forskellige ting.
 
3) Det betyder, at du kun kan optage en kodet og en ukodet kanal, fordi der kun er et CI-slot til dekoderkort.

Redigeret af NitroBlast - 23-Februar-2013 kl. 17:59
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
KioSan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KioSan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 17:31
Jeg har med interesse læst hele denne tråd samt inde på flatpanels.dk og i manualen hentet fra http://www.lg.com/dk/support-produkt/lg-HR925N#

Jeg har så lige været nede i Elgiganten i dag hvor sælgerens rådgivning ikke passer helt overens med hvad man læser på nettet.

Vi har "tvungent" tv signal fra YouSee bor i en boligforening og har også et par spørgsmål til LG HR925N .

1. Jeg har læst i manualen om tilslutninger på bagsiden, men kan ikke forstå om man kan.

Kan man tilslutte HR925N til et gammelt TV (Panasonic TX-29AK1F ) som ikke har HDMI stik men kun 3 stk SCART stik ?

F.eks (hvis man kan få det ) med et kabel der har SCART i den ene ende og Component Video Out ( eller en slags jack stik, aner ikke hvad det hedder) i den anden ende ?

Kan/vil lyden også gå igennem her med dette kabel ?

Her et billed af bagsiden af tv'et:


Og jo, jeg skal have et nyt TV, har bare ikke rigtig råd lige nu.
Måske I kan anbefale et til 2-3000 kr Smile

2. Er det muligt at justere sync når video og audio ikke passer sammen ?
Kan ikke finde det i manualen eller andre steder.

3. Når der skrives:
"* Bemærk, ønsker du at optage/vise 2 kanaler samtidigt, SKAL den ene kanal være
 tilgængelig uden brug af CA-modul (kortlæser). Dette skyldes at CA-moduler generelt
 kun kan håndtere en kanal af gangen.

Hvad betyder dette præcist ?
Kan man optage på 1 kanal, imens man ser en anden kanal samtidig ?
Vi skal kun have gratis kanalerne.

På forhånd tak.

Mvh Kim

Til top
Solberg13 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Januar-2008
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Solberg13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 12:23
Bluray spørgsmål.

Har købt HR925N for ½ års tid siden og er i det store hele tilfreds.

Har dog en enkelt problem mht. bluray, som jeg lige vil høre om andre har oplevet inden jeg returnerer dyret til Fona.

Ved brug af enkelt bluray diske som f.eks. jurassic park forsvinder lyden i perioder. Desuden er det næsten umuligt at komme i kontakt med info menuen.

Er der andre der har oplevet problemer med bluray på denne afspiller.

Til top
MarPag Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2013
Sted: Holnæk, Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MarPag Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 22:36
Hvordan har du forbundet stofa boksen med tv'et og HR925N?
Jeg har samme dele (TV'et er LG 47lm860v, men kan ikke finde ud af at føre kablerne rigtigt, så HJÆLP.
Til top
Irgens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irgens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 23:33
Er der nogen af jer der har en løsning så kanal-listen loades præcis som på YouSee boksen (mit gl. Panasonic GT10 kan, dog med en del konfiguration)?

Min recorder er HR929N, men der er vist ringe forskel bortset fra HDD kapacitet.
Venlig hilsen
Jan
Til top
Thomas.B.N Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.B.N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Squiffy Squiffy skrev:

Jeg kører med præcis samme software version og jeg har ingen problemer med at sortere kanaler. Har du fjernet fluebenet i "Automatisk nummerering (LCN)", da du lavede den nye søgning?





Var ellers sikker på jeg havde prøvet alle kombinationer med hurtig/fuld søgning, med/uden LCN....Det havde jeg så ikke

Nu kører det


Til dem på forrrige sider som linker til manual hvor der står FLYT...Det er kun markøren man flytter, den grønne redigerings knap manglede. Men den er der nu, men for satan hvor blir kanaler smidt hulter tul bulter (hvorfor stofa, hvorfor)


Til top
Squiffy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Squiffy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 16:56
Jeg kører med præcis samme software version og jeg har ingen problemer med at sortere kanaler. Har du fjernet fluebenet i "Automatisk nummerering (LCN)", da du lavede den nye søgning?
Til top
Thomas.B.N Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.B.N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 10:50
Denne recorder giver mig (flere) grå hår. Ville godt nok ønske jeg havde tjekker recordere inden der blev købt en til forældrene..

Vælger denne recorder til mine forældre i Okt....tror ikke mine egne øjne da
jeg finder ud af man ikke kan sortere kanaler....måtte ty til at læse brugsforvirringen, for det kunne da ikke passe.

Men jo, den var go' nok.

Nå men jeg henter ny firmware på LG's side. (Lidt info om hvad der er rettet/tilføjet i FW ville være rart LG)

Man kan stadig ikke sortere kanaler..suk

Finder tråden her og konkluderer at der er ny firmware i vente..


Så spoler vi frem til ris ala manden....Jeg medbringer en router så jeg kan få noget wifi men også for at tjekke efter firmware.

Den siger ny firmware......og OMG vi kan sortere kanaler, der er ikke et øje tørt  Clap



Så spoler vi frem til 10. Januar og det årlige kanal flytteri...Laver ny søgning og..."#!¤%!¤"# kan ikke sortere kanaler igen Confused

Gendanner fabriksindstillinger osv, intet virker...

Så hvad er der gået galt ?

Folk der kan flytte kanaler, hvilken FW kører i med ?  Kan man overhovedet hente/nedgradere til ældre ?

Her er hvad forældres kører med:











Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 18>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu