recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround forstærker til Audiovector S3 super
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround forstærker til Audiovector S3 super

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround forstærker til Audiovector S3 super
    Sendt: 14-Juli-2012 kl. 00:33
Oprindeligt skrevet af Gutschi Gutschi skrev:

Hej alle.

Jeg går og overvejer at købe disse højtalere. Har været ude og høre dem, de lyder rigtig godt i min verden. Tror de er ret gode allround´ere og det passer perfekt til mig/os, da vi høre meget forskelligt musik.

Jeg har solgt min stereo forstærker og vil gerne prøve at hoppe på surround bølgen.

Planen er at købe AV højtalerne og en forstærker, men da jeg vægter stereo/musik meget højt skal det være en som han håndtere begge dele og en som kan få højtalerne til at lyde optimalt.

Ved godt at det lyder forkert når man hører meget musik, at gå på surround. En stereo forstærker er jo nok nr 1 til det. Men håber at finde en løsning der passer til mig og håber i kan hjælpe med idéer og input til hvilken forstærker jeg skal vælge.

Tager self ud og hører det i sidste ende, men meget sjovt at høre folks meninger.

Mit budget ligger på omkring 10.000

På forhånd tak

Mvh

Gutschi

Jeg forstår ærligt talt ikke din fremgangsmåde. Så vidt, jeg har forstået, påtænker du at købe et sæt stereohøjttalere (Audiovector S3 Super), som du vil spænde for en hæderlig AV-receiver. Men du skriver intet om, hvilke andre højttalere, der skal indgå i surround-setuppet. Til gengæld skriver du, at du vægter musik højt og derfor skal AV-receiveren være god til stereo.

 Hvorfor går du ikke den anden vej rundt? Altså starte med at anskaffe en god stereoforstærker (med processor-in, så den senere kan kobles med en surround-receiver) og så nyde den gode musik –og TV-lyd gennem et stereoanlæg lyder i øvrigt også fremragende . Når så pengene og muligheden er der, kan du supplere med de ekstra  højttalere og en AV-receiver.

Jeg har også surround og er også betaget af de muligheder det giver. Jeg havde flere AV-receivere hjemme og lytte til og endte med en Yamaha RXV 1700 (en efterhånden bedaget model). Men min fokus har hele tiden været på musik (jeg vil tro, at det fordeler sig med 80 procent musik og 20 procent TV/film). Derfor mente jeg ikke, jeg fik nok ud af mine højttalere (Mi3 Super som i dag er skiftet ud med Mi3 Signatur). Derfor investerede jeg i en god stereoforstærker, som også agerer effektforstærker, når jeg ’hører’ film. Det har jeg ikke fortrudt; det gav et gevaldigt løft i lydkvaliteten. Jeg er nemlig enig i, at de fleste AV-receivere er elendige til stereo; det er især forforstærkeren, der er problemet; muligvis fordi lyden (bypass og Pure Dirrect eller ej) skal igennem en masse digitale narrestreger.   

Så mit råd; start med et godt stereosetup og udbyg hen ad vejen med surround – til at begynde med kan man sagtens benytte et par aflagte reolhøjttalere som baghøjttalere – senere kan man udbygge med en center en subwoofer, men det er en helt anden historie.

Min stereoforstærker er i øvrigt en Harman Kardon HK 990, som klæder Audiovectoerne afsindigt godt.

Til top
Gutschi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Juni-2012
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gutschi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 22:50
Hej igen alle

Jeg følger med interesse med i jeres indlæg. Fantastisk respons. Tak for det.

Har set den Arcam og overvejer da også, havde den bare været sort så var jeg nok på den.

Xcardman sådan som du har bygget dit setup lyder ikke helt dumt, er det lidt ligesom Stereolab foreslår?

For så kunne jeg måske købe en stereo forstærker og senere en surround til at koble på, det bliver selvfølgelig dyre i det lange løb. Kommer an på hvad får lyttet mig frem til i sidste ende, for som i alle er inde på skal man selvfølgelig ud og høre!

Integra er for langt over budgettet i denne omgang. Harmon Kardon og Denon. Kunne jeg godt tage ud og lytte til. Spørgsmålet er så bare om de har de samme højtalere der hvor jeg skal se forstærker..

Helt i orden Jeps :)

Rasmus8D det er helt sikkert også noget jeg tænker på for det nemmeste ville jo være at finde én som kan det hele, for den må meget gerne have features og det har netop Pioneer, Yamaha, Denon ovs. De skal også bare lyde godt.

Suckyboyfriends god idé, hvor bor du?

Det skal nok lige med at vi som sagt ikke har købt højtalerne endnu, men gerne ville vide hvad vi skulle ud i for at få den bedste løsning med netop disse. Da de lyder rigtig godt. Selvom det kun det 2. højtaler sæt vi hørte på vores jagt. 

Vi bliver ved at at lytte videre, håber på flere gode indlæg.

På forhånd tak.
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 22:47
Til trådstarter:

Hvis du endnu ikke har fået købt dine AV'ere, så er der et sæt til salg her:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=225416
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 20:09
Nej præcis! Men den blev vildt varm! Mener også standby var målt til små 60 watt, og tør slet ikke tænke på i brug ;)... Den blev jo varm som en radiator! ;)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Også defor jeg solgte min p.las... Var ellers også vildt glad for den spa... Men det var min elregning dog ikke ;/ steg voldsomt det år jeg fik den!


Ja - mener den brugte 55w i stanby. Den. Blev også voldsom varm. Dog ikke så varm som lexiconen jeg havde .
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 13:36
Også defor jeg solgte min p.las... Var ellers også vildt glad for den spa... Men det var min elregning dog ikke ;/ steg voldsomt det år jeg fik den!
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@p.las., så har du aldrig hørt Integra i stereo. Jeg havde besøg af en musikker den anden dag, og som selv har et ganske godt dedikeret stereoanlæg. Og musikkeren var ganske imponeret over, hvor godt en surround receiver, om med nogle relativt billige højtalere, kunne spille stereo.

 


Du har en stående invitation til at høre stereo hos mig. Du kommer så også til at fortælle mig, på hvilken måde, at mit anlæg ikke spiller fornuftig stereolyd.


Jeg skriver ikke at den ikke kan spille stereo - blot at det ikke er dens stærkeste side. Jeg har faktisk selv en integra 80.2 stående. Så jeg er ret så bekendt med dens kvaliteter .

Edit : det er processoren jeg har

Okay, men Integraen er altså den absolut bedste surround receiver jeg har haft til stereo. Og som du ved, så har jeg haft nogle stykkerSmile


Anthemen er den mest komplette processor/forstærker jeg har haft. Men selvfølgelig også en anden pris .
Den bedst allround processor/forstærker jeg har haft, er uden sammenligning Primare spa 21. Det er også den komponent jeg har haft i længst tid. Hvis der ikke var kommet HD og hdmi var den ikke blevet solgt
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@p.las., så har du aldrig hørt Integra i stereo. Jeg havde besøg af en musikker den anden dag, og som selv har et ganske godt dedikeret stereoanlæg. Og musikkeren var ganske imponeret over, hvor godt en surround receiver, om med nogle relativt billige højtalere, kunne spille stereo.
 

Du har en stående invitation til at høre stereo hos mig. Du kommer så også til at fortælle mig, på hvilken måde, at mit anlæg ikke spiller fornuftig stereolyd.


Jeg skriver ikke at den ikke kan spille stereo - blot at det ikke er dens stærkeste side. Jeg har faktisk selv en integra 80.2 stående. Så jeg er ret så bekendt med dens kvaliteter .

Edit : det er processoren jeg har
Okay, men Integraen er altså den absolut bedste surround receiver jeg har haft til stereo. Og som du ved, så har jeg haft nogle stykkerSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@p.las., så har du aldrig hørt Integra i stereo. Jeg havde besøg af en musikker den anden dag, og som selv har et ganske godt dedikeret stereoanlæg. Og musikkeren var ganske imponeret over, hvor godt en surround receiver, om med nogle relativt billige højtalere, kunne spille stereo.
 

Du har en stående invitation til at høre stereo hos mig. Du kommer så også til at fortælle mig, på hvilken måde, at mit anlæg ikke spiller fornuftig stereolyd.


Jeg skriver ikke at den ikke kan spille stereo - blot at det ikke er dens stærkeste side. Jeg har faktisk selv en integra 80.2 stående. Så jeg er ret så bekendt med dens kvaliteter .

Edit : det er processoren jeg har

Redigeret af p.las - 13-Juli-2012 kl. 11:29
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 11:05
@p.las., så har du aldrig hørt Integra i stereo. Jeg havde besøg af en musikker den anden dag, og som selv har et ganske godt dedikeret stereoanlæg. Og musikkeren var ganske imponeret over, hvor godt en surround receiver, om med nogle relativt billige højtalere, kunne spille stereo.
 
Du har en stående invitation til at høre stereo hos mig. Du kommer så også til at fortælle mig, på hvilken måde, at mit anlæg ikke spiller fornuftig stereolyd.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Personligt syntes jeg det med den hidsige diskant først sker ved avantgarde modellerne, den med jet diskant. Bevares, super/signature kan godt slå lidt hidsig på s lyde, men så syntes jeg godt nok heller ikke det er værre. Jeg er også selv stor fan af man kommer godt op i de lyse register, uden det på nogen måde må blive skingert. Det er også den force jeg elsker ved mine nuværende XP60 fra system audio, det deres måde at formidle toppen på, så lyst uden at blive skingert, ganske enkelt velopløst.
 

Jeg siger bestemt ikke Arcam er en dårlig parring med AV, men vil nok foretrække f.eks. Primare, for at skubbe lidt mere liv i det... Syntes kombinationen af Arcam/av kan blive lidt for laid back... Min pointe var nok også mere, at dem der påstår de store LX modeller fra Pioneer eller Integra skulle spille ringe i stereo, det forstår jeg ikke...

 

Men altså når alt kommer til alt, så vi ude i peditesser, han har valgt spillestilen AV lægger for dagen, om han vil ha en lidt mere blød afrundet og meget beregnelig lyd i Arcam, eller en lidt mere spændstig vild og utæmmet lyd i et andet mærke, tja, det kan vi jo ikke bestemme...

 

Uanset hvad, så handler det vel også om hvad han kan finde brugt, hvis vi skal holde de niveauer, så meget er det jo ikke ligefrem brugt af den slags maskiner... Så ja, Arcam er helt klart et godt bud!

 

Omvendt kan man sige, at hvis billeddelen intet betyder, så kan han finde Primare SPA 21 til en slik, og den spiller formidabelt, har masser af kraft... Det kræver bare en god bluray spændt for, så han godt kørende... En SPA21 skal jo ikke koste mere en 6.000 kr. i god stand.


Jeg fik 7500,- for min - det er ca 4 år siden. Et plus er designet og byggekvaliteten. Det er godt nok lækkert lavet.
Ang integra og pioneer. Vi er absolut enige. Stereo er i mine øre ikke deres stærke side
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

God stil med demo :)
 
Det synes jeg altid man skylder en køber når man taler den slags budget:)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu