recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bøjes nye 21:9, billeder og sammenligning med 32"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBøjes nye 21:9, billeder og sammenligning med 32"

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 20>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 11:20
.

Redigeret af Kampus - 28-August-2012 kl. 12:11
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 11:32
Nu ved jeg, hvad der blev af brugeren 'JA'...
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Hej Klaus - er fuldt opmærksom på, at iom billedet zoomes vil alt stå større, også skorstenen. Faktisk både zoomes og strækkes, dvs dobbelt konfekt. Uden at kende algorithmen, strækkes typisk mere i siderne end i midten, skortenen står dertil i siden, dvs tribble effekt.  Det er valgfrit om man vil lade stå 1:1, jeg har været så venlig at poste et eksempel på hvordan en 21:9 tilpasser 4:3.

Når jeg omtaler at ingen kan være uening i formatet 21:9 er bedre end 16:9, hentyder jeg til formatet på film. En 21:9 film der vises i 21:9 med en ramme omkring der passer, gir altså en stærk virkning ift at se en 16:9 film i 16:9 med bjælker i siderne. Men måske det skal ses live for fuldt at forstå hvad der menes. Måske det nu bliver for kompliceret, men en 16:9 film tilpasset 21:9 med ramme omkring, giver en stærk virkning uanset det måske er forvrænget lidt - det er den stærke virkning man fra person til person må sætte op mod en mere "flad" men korrekt præsentation i 16:9 med bjælker i siderne. Det er en personlig præference, og måske det skal opleves live for at forstå dilemmaet.

Genoptagelsen af debatten om man skal tilpasse eller lade stå i 1:1, kom af film i 1;85:1 tilpasses til 16:9, dermed falder argumentet om 1:1 til jorden. 

Ovenikøbet er en del af det folk ser i 16:9 end ikke film i 1,85:1 tilpasset , men film i Cinemascope tilpasset 16:9  Beer

Tragikomisk at de der så iltert forsvarer at alt skal stå i 1:1, at der ikke må ændres en pixel, til daglig selv ser alt tilpasset - alle film vist i 16:9 er tilpasset.
Konklusionen er lodret forkert. Læser du overhovedet hvad folk skriver, eller poster du bare uhæmmet dine egne vrangforestillinger. Jeg dømmer denne tråd til at være total nyttesløs Dead

Kampus: Helt fair at du er uenig med Bøje, men kunne du ikke skive det på en ordentlig måde.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Hej donfrankie - tak for kommentaren. Der er ikke noget problem, men en mulighed. Muligheden består i at alt kan ses i 21:9, som ingen vidst er uenig i er et bedre format end 16:9. Diskussionen, og spørgsmålet er, om man synes det er godt at tilpasse 16:9 til 21:9 eller lade det stå i 16:9. Mener spørgsmålet kun kan besvares ved selvsyn selv at se med egne øjne på en 21:9, idet der både bliver zoomet og strukket - krydret med virkningen i 21:9. Det er hertil en personlig preference, uden et egentligt "rigtigt" svar - men desværre er jeg pt som palle alene i verden, håber andre ejere af 21:9 vil deltage med deres erfaringer.
ER DU DØV!!!

... døv? Er det ikke lige meget på et forum der består af tekst? 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2012
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 12:23
Jeg synes mange misser pointen med skærme i 21:9. 

Det er jo eneste vej frem hvis vi skal ha større filmbillede i stuen ( bortset fra projektor ) - tror de færreste vil opstille en 100" 16:9 i stuen, eller en 60". Men en 58" 21:9 kan de fleste sætte op uden det dominere. Selv har jeg plads til en 40" 16:9, eller en 50" 21:9.

Om musik videoer, film , dokumentar i fremtiden går imod 16:9 eller mod 21:9 afgør TV nok ikke, men iPads, iPhones etc - beslutter dette marked at 21:9 er bedst til en tablet/smartphone, fordi der skal være plads i bund til menu, knapper etc,  blir fokus på formatet 21:9.

Mht TV i 21:9 sker der nok ikke mere før OLED kommer frem for alvor - Philips har sandsynligvis/måske valgt at stoppe her pga OLED. Vi får se om en anden introduktion på IFA fik Philips til at trække deres nye 21:9. Håber OLED i 21:9 er klar når denne 21:9 ikke kan mere.



Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 28-August-2012 kl. 12:53
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

 
Om musik videoer, film , dokumentar i fremtiden går imod 16:9 eller mod 21:9 afgør TV nok ikke, men iPads, iPhones etc - beslutter dette marked at 21:9 er bedst til en tablet/smartphone, fordi der skal være plads i bund til menu, knapper etc,  blir fokus på formatet 21:9.
Er du en del af beslutningstagere i design/udviklingsteam af iPad/iPhone siden du udtaler dig så sikkert?


Redigeret af zeryus - 28-August-2012 kl. 13:14
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Forums som Recordere har været med til at sætte en kæp i hjulet for 21:9 skærme ved deres vedholdende hets mod Philips, og deres 21:9 Cinemascope TV  - hvilket jeg synes er ærgeligt ! Man har i den blinde og iltre missionering af Kuro og Panasonic plasma sat en kæp i hjulet for sig selv.


Taget i betragtning af at du er nyregistreret herinde, så minder du mere og mere om KurtN og alle de andre brugernavne fra samme bruger.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Nu ved jeg, hvad der blev af brugeren 'JA'...


Jeg er så ikke den eneste med den tanke
Til top
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2012
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

 
Om musik videoer, film , dokumentar i fremtiden går imod 16:9 eller mod 21:9 afgør TV nok ikke, men iPads, iPhones etc - beslutter dette marked at 21:9 er bedst til en tablet/smartphone, fordi der skal være plads i bund til menu, knapper etc,  blir fokus på formatet 21:9.
Er du en del af beslutningstagere i design/udviklingsteam af iPad/iPhone siden du udtaler dig så sikkert?

Roder af og til med apps til Android, har en Android tablet, man skal ikke være et geni for at få tanken.

Havde jeg vidst man bliver mødt på den venlige måde på Recordere, havde jeg nok frabedt mig at skrive et indlæg om brugererfaringer. Thumbs Down
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Nu ved jeg, hvad der blev af brugeren 'JA'...


Jeg er så ikke den eneste med den tanke


Lad ham nu nyde hans nye 21:9 TV i fred og ro. Wink

Mvh.
Til top
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2012
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 14:09
Min egen rating af Recorders forum er Thumbs Down
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Min egen rating af Recorders forum er Thumbs Down
 
JA, hvorfor skriver du så i det? Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu