recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bøjes nye 21:9, billeder og sammenligning med 32"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBøjes nye 21:9, billeder og sammenligning med 32"

 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 20>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

 
Havde jeg vidst man bliver mødt på den venlige måde på Recordere, havde jeg nok frabedt mig at skrive et indlæg om brugererfaringer. Thumbs Down

Jeg synes da at du har fået venlig ros for din brugeranmeldelse.

Men du får selvfølgelig modstand mod din mening om at strække billedet. Det kan ikke være anderledes.

Venlig hilsen
KB
Til top
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2012
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Min egen rating af Recorders forum er Thumbs Down
 
JA, hvorfor skriver du så i det? Wink

Paranoide er man også Thumbs Down
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 14:47
Så droppede Philips ideen om disse tv, så man skal nok være hurtig hvis man skal have et
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 14:50
Syntes det er helt utroligt man ikke kan have et Philips tv, og holde af det uden tusind svar på at man er gal på den, o.s.v. Det er da befriende at Philips turder prøve noget nyt med tv design. Kan da tydeligt huske mit første 16x9 tv Sony wega crt. 32" dengang alle programmer var i 4x3 der måtte man også leve med lille billede, eller strække det. hvad der er bedst må vel være op til den enkelte bruger at vurdere. Og ja muligt nogle vil mene andet, men det er immervæk manden eller kvinden med remoten som styre hvad der er bedst. syntes klart at Philips skal fortsætte med udvikling, samt andre mærker også, det er sku fint med nytænkning. noget virker andet ikke sådan er det nu engang.
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 14:53
Men ingen fortæller at for nyde Philips 21:9 Tv, da skal materialet også være eller anvendes i  dette format.
For bibeholde en rimelig kvalitet hvilket ingen programleverandør turde binde an med.
 
Det havde været bedre om Philips havde forsøgt med lave et tv med formatet 18:9, så kunne man både have set 16:9 OG 21:9 uden større problemer eller "Strækninger", men ok dette gjorde man altså ikke.


Redigeret af skyking - 28-August-2012 kl. 14:57
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2012
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af skyking skyking skrev:

Men ingen fortæller at for nyde Philips 21:9 Tv, da skal materialet også være eller anvendes i  dette format.
For bibeholde en rimelig kvalitet hvilket ingen programleverandør turde binde an med.

Man kan sagtens nyde ( jeg kan ) 16:9 strukket til 21:9, alternativt er der masser af materiale i 21:9. Catch a Thief af Hitchcock står fantastisk og gir, synes jeg for ikke at fornærme nogen,  en nydelse af filmoplevelse.
 
Det havde været bedre om Philips havde forsøgt med lave et tv med formatet 18:9, så kunne man både have set 16:9 OG 21:9 uden større problemer eller "Strækninger", men ok dette gjorde man altså ikke.

Nu er det jo så i 21:9 - hvilket jeg ikke ser noget problem i - et smukt format - passer til Cinemascope. 

Beklageligt at de der skulle have taget 21:9 til sig valgte at boycotte - sikkert fordi det var Philips - det er ris til egen røv, de kunne have skabt efterspørgslen, og dermed konkurrencen så bl.a Panasonic ville være nødt til at lave en plasma i eksempelvis 60" 21:9. Feberdrømme om 100" kunne have blevet til virkelighed - nu må man vente til OLED kommer på banen, og til da nøjes med 50" i 16:9 og tilhørende lille filmbillede. For mit vedkommende, har jeg sikret mig en 21:9, med filmbillede som på en 52.7" Beer  ...... man kunne jo sikre sig en 58" 21:9 ......


Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 28-August-2012 kl. 15:22
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Syntes det er helt utroligt man ikke kan have et Philips tv, og holde af det uden tusind svar på at man er gal på den, o.s.v.


Det er der da heller ingen der siger. Det er de efterfølgende påstande/argumenter, der modstrides.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 15:26
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 15:40

Må man overhovedet anvende HD i andet format end 16:9  Wink  at man slet ikke har lov til (via parabol) anvende HD signalet og vise dette i 21:9 ?

I stil med at film blev vist letterbokset i den gamle analoge verden, og derfor ligefrem så grimt ud på 16:9 Fladskærme der blev forstørret i højden.

Redigeret af skyking - 28-August-2012 kl. 15:42
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 15:41
Fint at du er glad for dit 21:9, men du vil ikke høre på hvorfor andre fravælger dette format.
Personligt gør jeg det af følgende grunde.
1. Der findes ingen kilder der er i 21:9 format. Så alt skal zoomes og/eller beskæres hvis man vil udnytte hele bredden.
2. 75+% af det jeg ser er i 16:9. Ser mest sport og tv serier.
3. Jeg hader at se noget der ikke har det korrekte aspect ratio.

Siccio, grunden til folk er lidt efter ham er fordi han fremlægger hans egen mening som absolutte sandheder.
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

 
3D er ikke noget vi vil se fremover, det er trættende for øjnene og forstyrrer filmoplevelsen. 
Her vil jeg sige at der er meget delte meninger omkring 3D holder i længden, men det tyder ikke på nuværende tidspunkt til at de holder op med at lave film i 3D.
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

 
Når jeg omtaler at ingen kan være uening i formatet 21:9 er bedre end 16:9, hentyder jeg til formatet på film.  
Her er jeg absolut ikke enig. 2.35:1 film kræver efter min mening et meget stort lærred for at få den rigtige effekt frem. Her snakker jeg enten en rigtig biograf eller en hjemmebiograf med projekter og min 100". 
F.eks. dramaer og komedier kan lige så godt være i 16:9, da det ikke er det visuelle der det mest fremtrænende ved den type film.

Ud over dette så kommer han med følgende påstand.
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

 
Om musik videoer, film , dokumentar i fremtiden går imod 16:9 eller mod 21:9 afgør TV nok ikke, men iPads, iPhones etc - beslutter dette marked at 21:9 er bedst til en tablet/smartphone, fordi der skal være plads i bund til menu, knapper etc,  blir fokus på formatet 21:9. 
Så skal man nok have med at iPad er i 4:3 format og iPhone er i 3:2 format. Muligvis er de rygtede 7" iPad og iPhone 5 i 16:9, men regne med at så små skærme skal afgøre om 21:9 bliver en det nye fordi der også skal være plads til menuer, knapper med mere vil jeg anse som værende vrævl. Der er jo en grund til menuer forsvinder når man se video i fuld skærm.
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 15:50
Ordene der findes ingen kilder i 21:9 formatet? 
 
For i samme åndedrag nævne 2,35, hænger dette sammen? 
 
Hvis Matador vises i 4:3 med sorte kanter i siderne det nægter jeg se, må undvære samme genudsendelse. Hvorledes samme er på DVD ved jeg bare ikke.


Redigeret af skyking - 28-August-2012 kl. 15:57
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Min egen rating af Recorders forum er Thumbs Down
 
JA, hvorfor skriver du så i det? Wink

Paranoide er man også Thumbs Down
Now I am beginning to see!
 
De der har anskaffet 21:9 skærmene og samme UDBYDERNE BURDE begynde at sende således tingene også "Ser normale ud på de skærme".
 
De der kun har de gamle skærme må enten se tingene i forkerte proportioner eller anskaffe sig nye Tv, inklusive med DVB-T2 husk dette!


Redigeret af skyking - 28-August-2012 kl. 16:04
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu