recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - vt30 55   med MEGA BURN IN!!   hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

vt30 55 med MEGA BURN IN!! hjælp

 Besvar Besvar Side  123 11>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: vt30 55 med MEGA BURN IN!! hjælp
    Sendt: 07-December-2012 kl. 11:37
Jeg har lige et OT spørgsmål. Jeg var inde på avforums igår og læse om vt 50 og det ser ud til, at de på deres kan vælge 24p 48hz, 24p 60hz og 24p 96 hz som man kan være heldig med kan hjælpe på de panorerings issues jeg oplever på mit vt50. Er det muligt at tilgå de valgmuligheder på den nordiske model - for jeg kan ikke umiddelbart finde dem. De henviser til avanceret indstillinger mens man har et input med 1080P 24p, men det er der ikke på min. Kan man tilgå det via en service menu eller noget....

Redigeret af kennethbrdk - 07-December-2012 kl. 11:38
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Jeg har også et Panasonic st50, som jeg har haft i ca. 3 måneder.Er meget godt tilfreds, men kanal 6 er meget slem ved det. Jeg skal kun have set fodbold i ca. 20 minutter, så har jeg problemer med Kanal 6 logo og må have gang i flere ting for at fjerne det. Det synes jeg simpelthen ikke er tilfredsstillende og man er jo vældig bange for, at det ender med burn in. Jeg håber virkelig på, at det bliver bedre med tiden og jeg har været forsigtig i starten med kontrast og lign.
 
Jeg har haft mit VT50 i 7 mdr og specielt det logo er stadig et problem efter akkurat samme tid som dit Ouch

   Det jeg har lånt af forhandleren er meget mindre følsomt end mit eget, men langtfra problemfrit. På flatpanels er der en, der på en engelsk side har læst, at det tager 2000 timer, før det er hærdet. Hvilke indstillinger bruger i? Jeg er blevet anbefalet at bruge "Normal" istedet for "Pro", da ditheringen skulle hjælpe mod retention. Men det kræver så, at man rykker længere fra tv'et, da det ser mere "grynet" ud. Jeg har ihvertfald for gode øjne til at sidde på samme afstand som jeg kunne, da jeg brugte Pro.   
 
Jeg bruger flatpanels indstillinger, samt en anden med lavere kontrast - begge er under pro indstilling. Billedet som sådan er fint synes jeg - men panoreringsproblemer og kraftig retention på logo'er/bjælker er 2 rigtige store irritationsmomenter hos mig. Havde den ikke det, var jeg en glad Vt50 ejer. Nu kigger jeg mig omkring efter noget andet, HVIS noget skulle dukke op.

Det er sgu ærgerligt, at det skal ende sådan. Sidde med en 'topmodel' og få den slags tanker, det er bare ikke godt nok. Derfor valgte jeg heller ikke VT50 igen, da den ikke kunne laves.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Jeg har også et Panasonic st50, som jeg har haft i ca. 3 måneder.Er meget godt tilfreds, men kanal 6 er meget slem ved det. Jeg skal kun have set fodbold i ca. 20 minutter, så har jeg problemer med Kanal 6 logo og må have gang i flere ting for at fjerne det. Det synes jeg simpelthen ikke er tilfredsstillende og man er jo vældig bange for, at det ender med burn in. Jeg håber virkelig på, at det bliver bedre med tiden og jeg har været forsigtig i starten med kontrast og lign.
 
Jeg har haft mit VT50 i 7 mdr og specielt det logo er stadig et problem efter akkurat samme tid som dit Ouch

   Det jeg har lånt af forhandleren er meget mindre følsomt end mit eget, men langtfra problemfrit. På flatpanels er der en, der på en engelsk side har læst, at det tager 2000 timer, før det er hærdet. Hvilke indstillinger bruger i? Jeg er blevet anbefalet at bruge "Normal" istedet for "Pro", da ditheringen skulle hjælpe mod retention. Men det kræver så, at man rykker længere fra tv'et, da det ser mere "grynet" ud. Jeg har ihvertfald for gode øjne til at sidde på samme afstand som jeg kunne, da jeg brugte Pro.   
 
Jeg bruger flatpanels indstillinger, samt en anden med lavere kontrast - begge er under pro indstilling. Billedet som sådan er fint synes jeg - men panoreringsproblemer og kraftig retention på logo'er/bjælker er 2 rigtige store irritationsmomenter hos mig. Havde den ikke det, var jeg en glad Vt50 ejer. Nu kigger jeg mig omkring efter noget andet, HVIS noget skulle dukke op.
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Jeg har også et Panasonic st50, som jeg har haft i ca. 3 måneder.Er meget godt tilfreds, men kanal 6 er meget slem ved det. Jeg skal kun have set fodbold i ca. 20 minutter, så har jeg problemer med Kanal 6 logo og må have gang i flere ting for at fjerne det. Det synes jeg simpelthen ikke er tilfredsstillende og man er jo vældig bange for, at det ender med burn in. Jeg håber virkelig på, at det bliver bedre med tiden og jeg har været forsigtig i starten med kontrast og lign.
 
Jeg har haft mit VT50 i 7 mdr og specielt det logo er stadig et problem efter akkurat samme tid som dit Ouch

   Det jeg har lånt af forhandleren er meget mindre følsomt end mit eget, men langtfra problemfrit. På flatpanels er der en, der på en engelsk side har læst, at det tager 2000 timer, før det er hærdet. Hvilke indstillinger bruger i? Jeg er blevet anbefalet at bruge "Normal" istedet for "Pro", da ditheringen skulle hjælpe mod retention. Men det kræver så, at man rykker længere fra tv'et, da det ser mere "grynet" ud. Jeg har ihvertfald for gode øjne til at sidde på samme afstand som jeg kunne, da jeg brugte Pro.   
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Jeg har også et Panasonic st50, som jeg har haft i ca. 3 måneder.Er meget godt tilfreds, men kanal 6 er meget slem ved det. Jeg skal kun have set fodbold i ca. 20 minutter, så har jeg problemer med Kanal 6 logo og må have gang i flere ting for at fjerne det. Det synes jeg simpelthen ikke er tilfredsstillende og man er jo vældig bange for, at det ender med burn in. Jeg håber virkelig på, at det bliver bedre med tiden og jeg har været forsigtig i starten med kontrast og lign.
 
Jeg har haft mit VT50 i 7 mdr og specielt det logo er stadig et problem efter akkurat samme tid som dit Ouch
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 07:48
Jeg har også et Panasonic st50, som jeg har haft i ca. 3 måneder.Er meget godt tilfreds, men kanal 6 er meget slem ved det. Jeg skal kun have set fodbold i ca. 20 minutter, så har jeg problemer med Kanal 6 logo og må have gang i flere ting for at fjerne det. Det synes jeg simpelthen ikke er tilfredsstillende og man er jo vældig bange for, at det ender med burn in. Jeg håber virkelig på, at det bliver bedre med tiden og jeg har været forsigtig i starten med kontrast og lign.
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mja altså, billedet på de seneste Panasonic plasma er virkelig topklasse, men man ryster da lidt i bukserne over, om man skulle få f.eks. burn-in.
 
I går spurgte en god kollega mig hvilket TV han skulle vælge. Mit svar - verdens pt bedste billede (efter mine øjne), så er det VT50 han skulle vælge. Men faren for retention og eventuelt det der er værre gjorde, at jeg også sagde, at jeg ikke kunne anbefale det nævnte TV. Og se det er første gang, at jeg er kommet med den udtalelseConfused

Jeg nødt ihvertfald billedet, den korte periode hvor jeg nu nåede at have et VT50 i stuen.
Dette er netop udskiftet, da jeg simpelthen ikke turde vælge den model igen, da jeg fik mulighed for dette.
Har så valgt Samsungs ES8005 i 55", og tror helt sikkert nok at jeg skal blive glad for den. Det var skønt endelig at få en stor skærm i stuen igen.
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 12:25
Som en af de kritiske roster her i forum, vil jeg da lige pænt sige, at jeg er meget glad for mit ST50! Og jeg ikke vil advare nogen mod at købe ST50! Men tro ikke på sælgerne om retention/burn-in ikke længere kan ske, og at man skal være varsom til at starte med = meget lav kontrast!

Det er et rigitgt godt TV, men det har nu også sine svage sider, så som linebleed, retension, potentiel burn-in! Tror nok jeg vil være meget mere positiv hvis jeg ikke havde fået det DR logo burn in! 

Pt. har jeg sat xbox360 til og jeg opelver ikke nogle problemer med det..........og konkludere nok at jeg bare ikke har været påpasselig nok i TVet unge dage! Hvorvidt, det er min egen skyld eller ikke ved jeg ikke, men jeg er skeptisk overfor at man fra producten ikke laver en indkørings-process hvor kontrasten holdes lav frw producenten side de første 200-500 timer! 

3D roden til alt ondt!

Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 13:01
Har også haft et plasma side august 2009 og har ikke oplevet problemer af nogen art. Smile
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mja altså, billedet på de seneste Panasonic plasma er virkelig topklasse, men man ryster da lidt i bukserne over, om man skulle få f.eks. burn-in.
 
I går spurgte en god kollega mig hvilket TV han skulle vælge. Mit svar - verdens pt bedste billede (efter mine øjne), så er det VT50 han skulle vælge. Men faren for retention og eventuelt det der er værre gjorde, at jeg også sagde, at jeg ikke kunne anbefale det nævnte TV. Og se det er første gang, at jeg er kommet med den udtalelseConfused
 
Nej så hellere leve med et LED tv hvor man ikke kan se et fornuftig billede hvis man sidder lidt skråt
for skærmen
 
Har pt 4 stk. pana 5-36 md.......
Ikke nogen logoer....helller ikke fra sidenWink
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 10:44
Mja altså, billedet på de seneste Panasonic plasma er virkelig topklasse, men man ryster da lidt i bukserne over, om man skulle få f.eks. burn-in.
 
I går spurgte en god kollega mig hvilket TV han skulle vælge. Mit svar - verdens pt bedste billede (efter mine øjne), så er det VT50 han skulle vælge. Men faren for retention og eventuelt det der er værre gjorde, at jeg også sagde, at jeg ikke kunne anbefale det nævnte TV. Og se det er første gang, at jeg er kommet med den udtalelseConfused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Slork Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slork Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 10:38
Ja, uha - der er desværre dårlige eksempler på plasma... MEN..

Efter at have været ejer af et Samsung 40" lcd i flere år, var det reelt min hensigt at investere i Sony eller Panasonic LED skærm. Efter at have været i flere butikker og set skærmene og billede kvalitet med egne øjne, valgte jeg dog anderledes. Målet var 46-50 tommer og billede kvalitet øverst på ønskesedlen - til gengæld hed budgettet 8.000.

Jeg endte med at købe et Panasonic st50 - jeg følte virkeligt, at der her var mest value for money! Har ikke fortrudt valget. Billedet er virkelig i høj klasse! Jeg har brugt tv'et i et par måneder og jeg har brugt det, på samme måde som jeg altid har brugt et tv og på ingen måde, har jeg taget hensyn til at det var et plasma.

Der er ingen problemer med mit tv og må ærligt indrømme, at fornøjelsen ved at se tv, film osv, er blevet væsentligt bedre - i forhold til mit gamle lcd.

Bare lige en bemærkning, fra en "ny" og tilfreds Pana plasma ejer, som reelt troede, at han skulle have haft et LED tv!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu