recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - vt30 55   med MEGA BURN IN!!   hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

vt30 55 med MEGA BURN IN!! hjælp

 Besvar Besvar Side  <1 23456 11>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:

Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:

Jeg har ændret mine noget tid tilbage indstillinger dog på 55ST50, til "True Cinema" til 35 kontrast, og så op med farven en 10-20%, hvilket giver et flot billede uden alt for meget rentention! Det har også bevirket at mit burn-in er godt på vej væk (har kørt sne/hvidvaskning om natten et stykke tid).

Så måske i der har rentention skal prøve lav kontrast, og mere blus på farven og se om det giver et godt billed for jer! 
 
sne/hvidvaskning om natten et stykke tid).
 
Hvordan og hvorledes ?
Hvordan gør man ? hvor tit ?
 
Jeg har kørt i 3½ md. VT50 uden problemer,  laver hyppige kanalskift
Bruger Flatpanels indstillinger, dog ikke Pro 1.
Har ikke ændret/markeret noget ved HMDI adgangene til afspiller /optager som en skrev ?
men hvis uheldet er ude, eller man vil forebygge ?

SNE = analog tv uden noget på kanalen! Hvidvask = scolling bar.......jeg bruger dynamisk profil for dette og har sat alt på max. i denne profil! Og det har vitterlig hjulpet på mit DR logo burn-in, som er gået fra at kunne ses til mere eller mindre hele tiden, til nu kun kunne se meget svagt ved "hvidlige sky TV" og nok også kun fordi jeg ved det er der!

Jeg har intensivt kørt med dette sne/hvidvask de sidste 5-6 nætter!

Men jeg er nok nødt til at være meget påpasselig i lang tid fremover, og planlægger at fortsætte med sne/hvidvaskeri! Tør slet ikke tænke på el-regningen......gad vide om man kan sende et kræv til Panasucks på den ekstra el-regning et 2012 plasme koster pga. vedligehold ved sne/hvidvskeri :-)

Gik fra følgenden indstillinger (kontrast og farve):

Kontrast 45(75%) --> 35 (58%)
Farve 30 (50%) --> 36 (59%)

Og dette har gjort rentention noget bedre samt ser ud til ikke at give yderligere burn-in. Her i vinter-tid giver det stadig et godt billede, men håber at kunne øge kontrast til sommer pga. lys stue!

Sidst, men ikke midst, synes nu stadig Pana´s 2012 fjernsyn giver noget af det bedste billede for menske penge, men burn-in/rentention er schimse for dårligt!

    Kan du køre sne hele natten på ST50? Du har det måske på DVD? VT50 slukker automatisk efter en halv time på analog tuner uden signal og skruer ret hurtigt selv ned for kontrasten, så for at det virkelig batter, skal man være der og trykke på en knap engang imellem.
   
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 13:12
  Jeg skrev noget lignende til forhandleren, som jeg har skrevet herinde, og han har sendt det videre til værkstedet, så spændende hvad deres næste melding bliver.  Kan ikke passe, at  man skal behandle tv'et som et råddent æg. Her køber man markedets efter sigende bedste tv, og så kan det ikke tåle at blive brugt. Hvad er der ved, at det i teorien har et godt billede, hvis man skal sætte kontrasten voldsomt ned (i mit tilfælde helt ned på 5) eller zoome billedet til ukendelighed for at se bare 1-2 timers Eurosport et par gange om ugen.
   
Til top
jepper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jepper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

[QUOTE=ubeslutsom]  Ja jeg er spændt på, hvordan min "sag" ender. Har fået en mail fra forhandleren med besked fra værkstedet, at tuneren ved modtagelsen stod på Dynamisk med max kontrast og lys, og at de nu har nulstillet det. Og at der ved modtagelsen ikke var burn-in overhovedet. Men at de nu tester apparatet på DVB-t.

    Ja jeg har så slet ikke antennestik i og ser udelukkende via Viasat og Fibernetbokse på HDMI1 og 2, og har brugt analog sne til at "vaske" skærmen og som "break-in" i håb om at gøre det mindre følsomt. Og har for nylig sat det på dynamisk og skruet på max for at gøre det mere effektivt.

    At de ikke kan se burn-in skyldes udelukkende, at jeg har skruet voldsomt ned for kontrasten og har holdt mig fra problemkanalerne i flere dage, indtil logoet fra f.eks Eurosport var helt væk. De burde dog tydeligt kunne se, 4, 5 og Eurosport på især gul baggrund, da det sidste jeg gjorde, inden det blev hentet var at se 45 min på hver, dog stadig på ret lav kontrast.

   Men jeg skulle åbenbart have forsøgt at lave permanent skade istedet, og det ville ikke have været sværtCry.

  Og ja hvis 3D er en del af problemet, må de for min skyld meget gerne droppe det, hvis jeg til gengæld kunne få et tv, der kunne tåle at blive brugt til sit formål!
Jeg havde også mit på værksted, jeg kan se fejl i panelet selv min kone kan men teknikkeren kunne ikke, det vil sige at når man ikke kunne tage et billede af fejlen så er den der ikke, jeg havde så teknikkeren fra forretningen hjemme og han sagde at det ikke blev betragtet som en fejl, Jeg er bange for at du får din skærm tilbage uden skift af panel.Confused
det er det som gør en sur man har købt et dyrt TV men man må bare ikke bruge det da der kommer Burn in ved at man ser den samme kanal i længere tid, jeg har været i Butikken hvor jeg har købt mit TV og alle Plasma skærme der hænger i udstillingen har burn in, vi burde "alle os" med problemer kræve at handlen skal gå tilbage da Panasonic har sendt fejlbehæftede TV på markedet, i hvet til fælde de to sidste generationer af deres skærme.Angry nedenstående var hvad de skrev fra servicesenter først beskrivelsen
og det må jeg fortsat leve med da det betragtes som normalt.jeg bruger fortsat Flatpanels indstillinger
 
Skygge i H. side
Grumset i det hvide
 
 
 du gør mig helt nervøs nu:) bør jeg sætte den over på THX inden de henter den??

mine logoer er klart tydeligst når jeg er i ps3 menuen der ofte benytter flotte neon agtige farver.  med ville da være meget rart og vide hvordan de tester det??
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

  Ja jeg er spændt på, hvordan min "sag" ender. Har fået en mail fra forhandleren med besked fra værkstedet, at tuneren ved modtagelsen stod på Dynamisk med max kontrast og lys, og at de nu har nulstillet det. Og at der ved modtagelsen ikke var burn-in overhovedet. Men at de nu tester apparatet på DVB-t.

    Ja jeg har så slet ikke antennestik i og ser udelukkende via Viasat og Fibernetbokse på HDMI1 og 2, og har brugt analog sne til at "vaske" skærmen og som "break-in" i håb om at gøre det mindre følsomt. Og har for nylig sat det på dynamisk og skruet på max for at gøre det mere effektivt.

    At de ikke kan se burn-in skyldes udelukkende, at jeg har skruet voldsomt ned for kontrasten og har holdt mig fra problemkanalerne i flere dage, indtil logoet fra f.eks Eurosport var helt væk. De burde dog tydeligt kunne se, 4, 5 og Eurosport på især gul baggrund, da det sidste jeg gjorde, inden det blev hentet var at se 45 min på hver, dog stadig på ret lav kontrast.

   Men jeg skulle åbenbart have forsøgt at lave permanent skade istedet, og det ville ikke have været sværtCry.

  Og ja hvis 3D er en del af problemet, må de for min skyld meget gerne droppe det, hvis jeg til gengæld kunne få et tv, der kunne tåle at blive brugt til sit formål!
Jeg havde også mit på værksted, jeg kan se fejl i panelet selv min kone kan men teknikkeren kunne ikke, det vil sige at når man ikke kunne tage et billede af fejlen så er den der ikke, jeg havde så teknikkeren fra forretningen hjemme og han sagde at det ikke blev betragtet som en fejl, Jeg er bange for at du får din skærm tilbage uden skift af panel.Confused
det er det som gør en sur man har købt et dyrt TV men man må bare ikke bruge det da der kommer Burn in ved at man ser den samme kanal i længere tid, jeg har været i Butikken hvor jeg har købt mit TV og alle Plasma skærme der hænger i udstillingen har burn in, vi burde "alle os" med problemer kræve at handlen skal gå tilbage da Panasonic har sendt fejlbehæftede TV på markedet, i hvet til fælde de to sidste generationer af deres skærme.Angry nedenstående var hvad de skrev fra servicesenter først beskrivelsen
og det må jeg fortsat leve med da det betragtes som normalt.jeg bruger fortsat Flatpanels indstillinger
 
Skygge i H. side
Grumset i det hvide
 
 
 


Redigeret af jugglerq - 25-Oktober-2012 kl. 11:03
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:

Jeg har ændret mine noget tid tilbage indstillinger dog på 55ST50, til "True Cinema" til 35 kontrast, og så op med farven en 10-20%, hvilket giver et flot billede uden alt for meget rentention! Det har også bevirket at mit burn-in er godt på vej væk (har kørt sne/hvidvaskning om natten et stykke tid).

Så måske i der har rentention skal prøve lav kontrast, og mere blus på farven og se om det giver et godt billed for jer! 
 
sne/hvidvaskning om natten et stykke tid).
 
Hvordan og hvorledes ?
Hvordan gør man ? hvor tit ?
 
Jeg har kørt i 3½ md. VT50 uden problemer,  laver hyppige kanalskift
Bruger Flatpanels indstillinger, dog ikke Pro 1.
Har ikke ændret/markeret noget ved HMDI adgangene til afspiller /optager som en skrev ?
men hvis uheldet er ude, eller man vil forebygge ?

SNE = analog tv uden noget på kanalen! Hvidvask = scolling bar.......jeg bruger dynamisk profil for dette og har sat alt på max. i denne profil! Og det har vitterlig hjulpet på mit DR logo burn-in, som er gået fra at kunne ses til mere eller mindre hele tiden, til nu kun kunne se meget svagt ved "hvidlige sky TV" og nok også kun fordi jeg ved det er der!

Jeg har intensivt kørt med dette sne/hvidvask de sidste 5-6 nætter!

Men jeg er nok nødt til at være meget påpasselig i lang tid fremover, og planlægger at fortsætte med sne/hvidvaskeri! Tør slet ikke tænke på el-regningen......gad vide om man kan sende et kræv til Panasucks på den ekstra el-regning et 2012 plasme koster pga. vedligehold ved sne/hvidvskeri :-)

Gik fra følgenden indstillinger (kontrast og farve):

Kontrast 45(75%) --> 35 (58%)
Farve 30 (50%) --> 36 (59%)

Og dette har gjort rentention noget bedre samt ser ud til ikke at give yderligere burn-in. Her i vinter-tid giver det stadig et godt billede, men håber at kunne øge kontrast til sommer pga. lys stue!

Sidst, men ikke midst, synes nu stadig Pana´s 2012 fjernsyn giver noget af det bedste billede for menske penge, men burn-in/rentention er schimse for dårligt!
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:

Jeg har ændret mine noget tid tilbage indstillinger dog på 55ST50, til "True Cinema" til 35 kontrast, og så op med farven en 10-20%, hvilket giver et flot billede uden alt for meget rentention! Det har også bevirket at mit burn-in er godt på vej væk (har kørt sne/hvidvaskning om natten et stykke tid).

Så måske i der har rentention skal prøve lav kontrast, og mere blus på farven og se om det giver et godt billed for jer! 
 
sne/hvidvaskning om natten et stykke tid).
 
Hvordan og hvorledes ?
Hvordan gør man ? hvor tit ?
 
Jeg har kørt i 3½ md. VT50 uden problemer,  laver hyppige kanalskift
Bruger Flatpanels indstillinger, dog ikke Pro 1.
Har ikke ændret/markeret noget ved HMDI adgangene til afspiller /optager som en skrev ?
men hvis uheldet er ude, eller man vil forebygge ?
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 10:28
Indstillinger fra flatpanels:
Farveprofil: Professionel1
Kontrast 36
Lysstyrke 0
Farve: 30
Skarphed: 2
Vivid Color: Fra
Eco Fra
P-NR Fra
Gamma 2.2
Intelligent Frame Creation Fra
16:9 Overscan Fra
16:9 Overscan Fra
R-Gain +1
G-Gain -3
B-Gain 4
R-Cutoff 0
G-Cutoff -2
B-Cutoff +1
Jer der ikke oplever retention, hvad kører I med som afviger væsentligt fra ovenstående....
 
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 10:21
Jeg har ændret mine noget tid tilbage indstillinger dog på 55ST50, til "True Cinema" til 35 kontrast, og så op med farven en 10-20%, hvilket giver et flot billede uden alt for meget rentention! Det har også bevirket at mit burn-in er godt på vej væk (har kørt sne/hvidvaskning om natten et stykke tid).

Så måske i der har rentention skal prøve lav kontrast, og mere blus på farven og se om det giver et godt billed for jer! 
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af 3000 3000 skrev:

Oprindeligt skrevet af jepper2500 jepper2500 skrev:

Oprindeligt skrevet af 3000 3000 skrev:

Oprindeligt skrevet af jepper2500 jepper2500 skrev:

Oprindeligt skrevet af 3000 3000 skrev:

hvad indstillinger kører du med..

har set lidt Retention men det går væk igen efter 1minWink

jeg kører med prof 1.   ja så hurigt går mit Retention slet ikke væk. den rette tekst på den rigtige baggrund brænder sig nærmest fast på 2 sek

hvad med kontrast

jeg bruger flatpanels indstilninger

okay det var os dem jeg kørt med da jeg så lidt Retention, nu kører jeg biograf og har ik set noget 
 
HVad er kontrasten på, på biograf....
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af Palleba Palleba skrev:

Det er simpelthen skrammel man får i dag i forhold til før i tiden.


Prisen.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
3000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: SORØ, DK
Status: Offline
Point: 1406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 3000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af jepper2500 jepper2500 skrev:

Oprindeligt skrevet af 3000 3000 skrev:

Oprindeligt skrevet af jepper2500 jepper2500 skrev:

Oprindeligt skrevet af 3000 3000 skrev:

hvad indstillinger kører du med..

har set lidt Retention men det går væk igen efter 1minWink

jeg kører med prof 1.   ja så hurigt går mit Retention slet ikke væk. den rette tekst på den rigtige baggrund brænder sig nærmest fast på 2 sek

hvad med kontrast

jeg bruger flatpanels indstilninger

okay det var os dem jeg kørt med da jeg så lidt Retention, nu kører jeg biograf og har ik set noget 
Til top
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palleba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

CRT fik også birn in - tro mig, jeg har set mange skærme med det. Fosforlaget slides af. Og dit gamle tv fra 1977 har sikkert kun 1/3 lysstyrke (og farve) i forhold til da det var nyt. Til gengæld kostede et 28" dengang en mindre bondegård, i dag får du 50" smidt i nakken.

Klaus
Jeg har lyst til at sige dig imod. Dette Tv har lys (kontrast) og farver som nyere TV kun kan drømme om, og farverne er ikke engang falmede, som man offte ser på gamle TV.
 
Og lyden... Selv om det kun  er mono, så er lydkvalliteten LANGT bedre end denne lorte AM-bølge lyd der kommer ud af nye TV'er.. Der er klang, klar og fuld af bass.
 
Det er simpelthen skrammel man får i dag i forhold til før i tiden.
 
Men ja, prisen var høj, men det virker stadig. Tror ikke et B&O TV til 3-500.000 idag kører om 35 ár. Det er futtet af inden det når det halve.
 
MVH
Palleba
Med venlig hilsen
Palleba
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu