recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nokia 9802?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nokia 9802?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nokia 9802?
    Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 08:07
Min mor har fået en gammel Nokia 9802 sat-modtager til overs. Det er en gammel sag uden HDMI, men den udmærkede sig ved at den kunne modtage både viasat og canal digital i én box. Er der nogen der kan svare på om sådan en box stadig har en værdi? Kan man gå ud og købe kort i løs vægt og umiddelbart bruge dem i boksen?
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 10:30
Til CD skal du have et af de gamle CA moduler, så virker de hos dem.
Viasat har jeg aldrig haft
SVP03
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Min mor har fået en gammel Nokia 9802 sat-modtager til overs. Det er en gammel sag uden HDMI, men den udmærkede sig ved at den kunne modtage både viasat og canal digital i én box. Er der nogen der kan svare på om sådan en box stadig har en værdi? Kan man gå ud og købe kort i løs vægt og umiddelbart bruge dem i boksen?
 
MPGE 4 ?
 
Viasat: glem alt om dem og moduler, de bruger deres eget system 1 . stk kort pr. 1 stk reciver.
 
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 18:25
Nej ingen mpeg 4, det er en gammel fætter.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 18:26
Og pointen er netop at min mor har haft både viasat og canal digital på den... Lyder som om jeg må ringe lidt rundt i morgen.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 18:34
Så vidt jeg har forstået kører både Canal Digital og Viasat på DVB-S2 standarten som er udelukkende MPEG4. Så kan ikke umiddelbart se hvordan den skulle fungere. Men kan være jeg husker forkert :)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Så vidt jeg har forstået kører både Canal Digital og Viasat på DVB-S2 standarten som er udelukkende MPEG4. Så kan ikke umiddelbart se hvordan den skulle fungere. Men kan være jeg husker forkert :)

Ja det virkede i hvert fald indtil for 14 dage siden...
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 22:42
Jeg har selv en Nokia 9802 og 9902 med harddisk. 9802 bruger jeg i mit sommerhus og 9902 er sat på pension for en uge siden og er afløst af en HDbox fra Viasat. De fungerer begge med Viasatkort ligesom jeg for et par år siden også samtidig brugte et kort fra Canal+. Jeg er og har været meget tilfreds med boxene, der altid har virket. Når jeg ankommer i mit sommerhus sætter jeg blot kortet i boxen og ringer på tlf.  70121151 og en aut. stemme vejleder mig. Det tager kun 1 min. og har virket for mig i de sidste 10-15 år.Hvorfor jeg har holdt fast ved Nokia-boxene skyldes først og fremmest at de tager alle de frie kanaler samt Viasat og Canal +.
Henninge
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Så vidt jeg har forstået kører både Canal Digital og Viasat på DVB-S2 standarten som er udelukkende MPEG4. Så kan ikke umiddelbart se hvordan den skulle fungere. Men kan være jeg husker forkert :)

Ja det virkede i hvert fald indtil for 14 dage siden...
 
Tror ikke du kan se kanalerne i HD ( kræver vist S2 system)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

 
Tror ikke du kan se kanalerne i HD


Nej, det er jeg klar over.
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Jeg har selv en Nokia 9802 og 9902 med harddisk. 9802 bruger jeg i mit sommerhus og 9902 er sat på pension for en uge siden og er afløst af en HDbox fra Viasat. De fungerer begge med Viasatkort ligesom jeg for et par år siden også samtidig brugte et kort fra Canal+. Jeg er og har været meget tilfreds med boxene, der altid har virket. Når jeg ankommer i mit sommerhus sætter jeg blot kortet i boxen og ringer på tlf.  70121151 og en aut. stemme vejleder mig. Det tager kun 1 min. og har virket for mig i de sidste 10-15 år.Hvorfor jeg har holdt fast ved Nokia-boxene skyldes først og fremmest at de tager alle de frie kanaler samt Viasat og Canal +.
Henninge
 
Du skal ringe fordi Viasat koder helt anderledes idag
Du får lov fordi reciveren oprindelig var godkendt til Viases kodning
Bruger du ikke Cam-moduler ? disse opdateres jo heller ikke
 
Mener jeg selv havde nøjagtig samme box i sommerhuset (idag har jeg Boxer)
Reciveren er gemt, så hvis nogen gerne vil anvende den, finder vi ud af dette.
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Min mor har fået en gammel Nokia 9802 sat-modtager til overs. Det er en gammel sag uden HDMI, men den udmærkede sig ved at den kunne modtage både viasat og canal digital i én box. Er der nogen der kan svare på om sådan en box stadig har en værdi? Kan man gå ud og købe kort i løs vægt og umiddelbart bruge dem i boksen?
 
Her er hun:
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu