recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Først floppede 3D, nu flopper Ultra HD ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Først floppede 3D, nu flopper Ultra HD ?

 Besvar Besvar Side  <1 34567 10>
Forfatter
Besked
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 23:51
Jeg har svært ved at tage Trådstarters "argumenter" seriøse, når han udtaler at han ikke engang har haft en bd film i sin ps3 endnu. Alarm klokkerne ringer i mit hoved.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
3000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: SORØ, DK
Status: Offline
Point: 1406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 3000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 00:17
er du lidt ked af du købt et 21.9 når det nu er et flop.... eller arbejder du bare hos philips  Tongue
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 00:30
Der er i øvrigt to stavefejl i trådens titel. Eller, den samme fejl er der to gange, plus at der, yderst fejlagtigt, er et mellemrum før spørgsmålstegnet.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 06:42
.

Redigeret af Non-Desperado - 01-August-2013 kl. 13:12
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 08:03
For nu at runde evt. favestejl af... Jeg læser overskriften som, at de to ting er floppet - ikke, at de floppede!Smile nåh... Det var vist også noget lignende, du skrev, Non-Desperado.

Redigeret af turbo2 - 28-December-2012 kl. 08:07
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu mener jeg ikke at jeg som sådan har udtalt mig om 4K på et panel, men der i mod 4K kildemateriale på et 1080p panel. Faktisk skriver jeg i mit første indlæg i tråden, netop om vigtigheden af kildematerialet. (jeg ved at du retter mig hvis jeg har misforstået mig selv).

Jeg mener ikke du har misforstået dig selv, men måske har du misforstået andre. Du citerer konkret et indlæg der netop handler om 4K på et panel, og så er det vel ikke urimeligt at antage at det er i dén kontekst du udtaler dig. Det er det så ikke - det er modtaget og forstået. Jeg synes bestemt ikke det er uinteressant at diskutere kildematerialets kvalitet, tværtimod.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det tror jeg såmænd gerne. Det er bare første gang jeg er kommet i besiddelse af noget materiale, der "Beviseligt" er optaget i 4K, og har vist mig en noget anden billedkvalitet end jeg er vant tilSmile

Hvilket materiale taler vi konkret om?

Eksempler på film der er optaget digitalt i 4K, er Knowing, The Social Network, The Girl With the Dragon Tatoo og Antichrist. Dertil kommer myriader af film der er optaget analogt og mastered i minimum 4K, som man også kan argumentere for har en detaljegrad i masteren som er væsentligt højere end 1080P. Et eksempel er Baraka der er optaget (delvist) på 70 MM og mastered i 8K. Den har formentligt højere detaljegrad end en 4K digital master. At nogle af disse film så ikke nødvendigvist er så åbenlyst imponerende som visse andre udgivelser, skyldes ikke mangel på detaljer i kildematerialet, men nærmere at scenografien i f.eks. Antichrist ikke rigtigt lægger op til at svælge i billeddetaljer (i modsætning til Melancholia, som pudsigt nok ikke er skudt i 4K).

Har du tilfældigvis set den danske komedie Blå Mænd på blu-ray?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 09:41
Hvordan kan 4K floppe før end det er kommet ud til forbrugerne ?

om 5-10 år kan der sikkert kun købes 4K TV
Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der_Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 10:04
Nu er jeg selv meget glad for Philips, men kassebeholdningen rakte ikke lige til en skærm i 21:9 formattet, selvom lysten var der, kunne godt lide tanken bag 21:9 formattet, men prisen var lige i overkanten.
 
I dag er skibet desværre sejlet, deres nyere modeller (ikke 21:9) mener jeg har overhalet de 21:9 skærme der nu er til salg.
 
Kan være at 21:9 en dag får et comeback, 3D var meget fremme da jeg var barn med Super Oswald som skulle ses med yderste flotte pap og plastikbriller i blåt og rødt! 3D er vendt tilbage.
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon R. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvordan kan 4K floppe før end det er kommet ud til forbrugerne ?

om 5-10 år kan der sikkert kun købes 4K TV
 
Præcis. Overskriften og tråden er (som vanligt med OP) kun skabt for at se om han kan piske en stemning op på forummet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 11:12
Ethvert Cirkus skal ha' en klovn LOL
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Reelt prioriterede man 3D før net TV, og nu Ultra HD fremfor migrering til formatet 21:9.


Hvis 21:9 nu var så perfekt ville alle film jo være optaget i formatet, men det er de jo langt fra.

21:9 (eller deromkring) passer til visse typer billeder, og 1.85:1 passer til andre typer billeder, og det er op til den enkelte instruktør at vælge det udtryk han ønsker.

Til tv vil det være fjollet at vælge et format, der ligger så langt fra de formater der hidtil har været, og det er jo netop derfor at 16:9 blev valgt i sin tid, fordi det var det bedste kompromis mellem de eksisterende formater.

Så de tossehoveder du mener sidder i EBU m.m. har rent faktisk tænkt sig om.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 14:16
Jeg synes man overser en ret væsentlig fordel ved 4K, som sagtens kunne puste mere liv i 3D. Med 4 gange opløsning af fuld HD bliver det nu muligt at lave passiv 3D i fuld HD opløsning, da der er linjer nok på skærmen. Passiv 3D er helt klart noget ser vil kunne give mere fremdrift i teknologien (hvis man altså gider se film i 3D) og her giver 4K god mening med det nuværende distributionsudstyr.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu