recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flere brugere på iPad 4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flere brugere på iPad 4

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

"dum iEnhed", "iTågerne", "uvidende iBrugere"


Javel ja.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 08:36
Flere brugere, især med børn, giver kun problemer siger min erfaring. For hvem har så lige installeret Bear Share el. med medfølgende virus til følge. Giv børnene en gammelt hakkebrædt, de selv kan stå til ansvar for.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 08:48
Ved godt hvad tråden handler om !

Men husker nogen hvad PC står for

Løsning = et stk til hvert familie medlem.....
Til top
oestervangsvej Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oestervangsvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 08:53
Det er altså imponerende bare sådan et spørgsmål kan kaste så mange svar af sig så hurtig. Det jeg mente var at jeg kunne godt tænke mig at have det sådan at alle børnene spil ligger over alt på homescreen og at når de download spil er det på deres egne konto
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 08:59
Hvorfor ikke købe 2 stk til under 6000 istedet for éen til 6000? Ang. børnenes Apple, hvis Dankort bliver brugt til det? Pengene kommer veæ fra samme sted. Din løn?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af oestervangsvej oestervangsvej skrev:

Det er altså imponerende bare sådan et spørgsmål kan kaste så mange svar af sig så hurtig. Det jeg mente var at jeg kunne godt tænke mig at have det sådan at alle børnene spil ligger over alt på homescreen og at når de download spil er det på deres egne konto

Du kan godt købe spil på to forskellige konti, men det kræver manuelt login/logout fra iTunes kontoen når du så vil købe noget selv. Du kan ikke være logget ind i to konti samtidigt. Men du kan stadig ikke opdele homescreen så du har en for hver konto.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 10:35
Og næste problem er deres GameCenter hvor flere og flere spil også kræver at være logget ind (hvilket også betyder at man skal være online - dvs ikke muligt at spille i bilen)
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Klausdm. Alle som har børn kører med flere konti

Nej, de får da bare en ældre pc selv.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Simba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 11:16
Spawn har ondt i hovedet? Eller som flere har svaret, du må tænke på din iDevice som en PC. Køb dog en iPad Mini.

Redigeret af Simba - 29-December-2012 kl. 11:43
Bedste hilsner fra
Steen
Loewe Individual 55 ISF kalibreret
Loewe SoundProjector SL
Loewe Highline Subwoofer
Digital Signal by Stofa (Zaptorfri)
Antenneforeningen Helsingør
Apple all the way
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:


@Spawn Hvorfor informerer du så ikke "iTåberne" om disse fordele  istedet for blot at lukke gylle ud?   For mig lyder dette og dine fleste andre indlæg, som om du har siddet relativt skævt på potten som lille ;-).


Der var intet jeg hellere ville, det er bare så utroligt svært at få de fleste af dem til at lytte til eller blot debattere muligheden af konkrete faglige argumenter, de fleste er så forblændede af det der lille æble logo så det er den eneste parameter de er intereserede i.

Du kan jo bare se tråden her hvor KlausDM straks skal forsvare Apple (hvorfor ?) og forsøge at afvise ideen om flerbruger login, endda uden helt at have forstået hvordan det virker på en Android. "99 ud af 100 vil blot blive irriterede" - af hvad præcist ? og at mange i hjemmet kun bruger admin konto på deres pc er heller ikke et argument, det at folk er uvidende på den teknologi de bruger dagligt og ikke benytter de muligheder som findes er ikke et argument for at mulighederne ikke skal findes, eller et argument for at muligheden er dårlig.

Derfor mit provokative indlæg.


Simba: Hvad skulle jeg dog bruge en iPad mini til ? jeg har rigeligt devices, inclusive iDevices og tråden her handler ikke om hvad jeg skal bruge, den handler om muligheden for flerbruger login

- og ja alle kan da selvfølgelig bare købe 6 tablet og 6 smartphones til hele familien, eller nej det kan jo være ikke alle familier har overskud i økonomien til dette - så lad os prøve at kigge lidt udover vores eget snudeskaft ;)

Fakta er at rigtig mange voksne ofte låner deres tablets eller smartphones (eller laptop) ud til ungerne i forskellige situationer så ungerne lige kan lege lidt, som administrator af 2000 pc'er og 300 iDevices på jobbet er dette en problemstilling jeg støder på hele tiden.

Sagens kerne er at ligesom flerbruger login er en rigtig god ide på PC'er som deles mellem flere brugere, så er flerbruger login også en rigtig god ide på tablets eller smartphones, hvis disse også deles af flere brugere.

Flerbruger logins giver mulighed for at styre dette så man med en rimelig sikkerhed kan tillade sig at låne sin device ud, det giver mulighed for at have individuelle opsætninger både på udseende, installerede applikationer, hvilke konti der er adgang til, og eks. til om ungerne kan købe noget eller ej, uden at det påvirker ens egen opsætning.

Hvis man vil argumentere imod mulighed for flerbruger login, så giv mig nogle faglige argumenter for det, men spar mig for det sædvanlige religiøse sludder at det er unødvendigt eller dårligt (blot fordi Apple ikke lige har det)

PS: Stenholt, blot for forståelsens skyld, jeg er 100% ærligt ikke modstander af iDevices, jeg benytter dem selv, og kunne skrive rigtigt mange gode ting om dem (jeg gør det bare ikke så tit fordi det er der rigeligt andre der gør) - men jeg er indædt modstander af hele den kultdyrkelse der omgærder dem, som får ellers fornuftige intelligente mennesker til at være fuldstændig irrationelle.

Redigeret af spawn - 29-December-2012 kl. 15:56
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 15:50
Det kunne være ok med fler bruger login i iOS eller også skulle diverse App have fler bruger login. Eneste App jeg umiddelbart kender som har dette er danske bank App. Det har de løst på en smart måde.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 15:54
Hvis idimsen jailbreakes så findes der mulighed for flere bruger login.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu