|
Levetid på elektronik |
Besvar | Side <1 789 |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
PO?
|
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lige et spørgsmål til oplægget. Oplever du ikke at få tilbagemelding fra producenten at der ikke kan skaffes reservedele? Det gør jeg oftere og oftere (ikke AV relateret) og fornemmer at PO dermed bliver trukket ned over hovederne på os.
Når man så tager "in mente" at opdateringer til, også dyrere produkter, udebliver efter bare 1 år på markedet. Er det meget let at tro at det er noget producenterne ønsker at "lære" os. Længere garanti? Hvordan kunne det gøres? Sidst sagde de "det er bedre" men det blev faktisk værre. Skal det være op til de producenter der ønske at "lære" os PO? BS
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dette burde måske være en blog, men jeg kunne godt tænke mig en lidt "tungere" debat end kommentarfelterne tillader - hvis ellers der er nogen der har noget at sige :-)
Jeg har gået i noget tid og irriteret mig over at planlagt forældelse og generelt ringe teknisk konstruktion ikke rigtigt er kontroversielt. Det er som om det bliver accepteret at fordi computere og mobiltelefoner er køb-og-smid-væk produkter, så skal AV produkter også være det. Jeg er sikker på at mange også tænker sådan, især når man står i supermarkedet og køber et noname TV til 2499.-. Alt efter reklamationsperiodens udløb er en bonus, og når den dør er det en kærkommen undskyldning til at købe en nyere model. Det kan jeg sådan set godt leve med. Det der irriterrer mig, er at de producenter med størst succes på det dyrere TV marked er dem der fører samme politik på TV i 10-20k klassen. Jeg tror de fleste forventer væsentligt mere end 3-5 års levetid på dem - om ikke andet, så fordi man vil sælge det når der opgraderes til en nyere. Min påstand er imidlertid at moderne - relativt dyre - tv (og visse andre produktgrupper) fra flere og flere producenter har en FORVENTET levetid på 3-5 år. Og det er helt normalt at til den tid kan man ikke få reservedele, så feks en død tuner eller HDMI indgang er lig med et kasseret tv. Sådan er markedet. Dét jeg er interesseret i at vide, er om folk rent faktisk har accepteret dette, eller om forbrugerne bare ikke ved det? Og hvis det er sidstnævnte, hvad kan forbrugerne så gøre for at få skabt fokus på det? Burde EU egentlig ikke forlange langvarig garanti på såkaldt langvarige forbrugsgoder? Jeg har naturligvis en holdning til hvad den enkelte forbruger kan gøre, men jeg vil egentlig hellere høre hvad andre synes. Ikke mindst fordi det bliver sværere og sværere at vælge den langsigtede løsning, efterhånden som de kortlivede apparater snupper markedsandelene. EDIT: Stavefejl Redigeret af Otto J - 29-December-2012 kl. 11:35 |
|
Besvar | Side <1 789 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |