|
Priotering af 2 netværk synology iptv |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Drejdal
Ny bruger Oprettet: 30-December-2012 Status: Offline Point: 17 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-December-2012 kl. 23:43 |
Hej jeg har en nas server synology ds212, hvor jeg bruger DVBlogic som Dlna/streming service.
Mit problem er bare at jeg skal bruge 2 netkort for at få det til at funke. Opsætningen er at jeg skal bruge 2 netkort for at streame waoo iptv signalerne 1 linie fra iptv delen og 1 fra lokal netværk siden, der for har jeg sat en wifi dongle i. problemet er bare at min nas ikke kan håndtere 2 netkort på samme tid som udgangspunkt. Bruger samme opsæt på min normale pc og det funker fint, i det at jeg har lavet priotering på netkortene. Local network= Metrix "1" og iptv= Metrix "2" Hvordan kan jeg gøre det samme på min nas? altså lave priotering/ opsætning af Metrix. er godt klar over at det skal ske fra promt siden på en eller anden måde. |
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
noobz
Bruger Oprettet: 06-Marts-2012 Status: Offline Point: 73 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vil da lige høre om det er noget du har fået til at virke ?
|
|
htpcdude
Super bruger Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor skal du bruge 2 netkort?
Jeg skal selv igang med at kigge på samme opsætning, og vil derfor gerne vide om jeg evt. selv kan komme i problemer. |
|
Drejdal
Funktioner
Tak(0)
|
Waoo køre med opdelt netværk en linje til tv og en linie til internet.
Det vil sige 2 dhcp servere, og et netkort kan umildbart ikke håndtere det. Så et netkort til lokal netværk med matrix 1, Og et til iptv matrix 2. Så bliver NAs serveren heller ikke forvirret ang. hvilken forbindelse som skal primær... Har du andre løsninger høre jeg gerne... |
|
tf-uno
Super bruger Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
Funktioner
Tak(0)
|
understøtter dvblogic IP via synology..??
Sidst jeg tjekkede understøttede den kun via ekstern tuner.. |
|
Drejdal
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det er de gjort de sidste 2 uger... Men kender i en som kan hjælpe med matrix, ligger jeg ger en færdig fil ud til dem som gerne vil bruge det...
|
|
tf-uno
Super bruger Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
Funktioner
Tak(0)
|
Cool.. må hellere få undersøgt det lidt nærmere :)
Kan onkel google ikke fortælle noget..?
|
|
Drejdal
Funktioner
Tak(0)
|
Har forsøgt at finde de forskellige kommandoer men har desværre ikke den fornødent viden omkring Linux. Havde det været win så kan jeg gøre det. Kan også med min raspberry Pi. Med openelec.
|
|
noobz
Funktioner
Tak(0)
|
Har selv leget lidt med dvblogic - Men kan ikke finde et sted og tilføje ip adresser - Noget der kunne fortælle mig det ?
|
|
Drejdal
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal ind i roden af dvblogic mappen under programfiler. der er en mappe som hedder player list. kopier en af de lister der er der inde ud på dit skrivebord. åben den i notepad og redigere så ip adresserne der inde samt port nummer.
Skulle gerne så sådan her ud.: #EXTM3U; #EXTINF:1,Navn på kanal udp://@Ip adresse:Port #EXTINF:2,Navn på kanal udp://@Ip adresse:Port #EXTINF:3,Navn på kanal udp://@Ip adresse:Port #EXTINF:4,Navn på kanal udp://@Ip adresse:Port #EXTINF:5,Navn på kanal udp://@Ip adresse:Port Her efter gemmer du filen igen som .m3u fil hvis den ikke allerede er det, og ligger den tilbage i mappen "playlist" Her efter skal du ind i opsætningen af dvblink og vælge under kilder, og configure. når du har gjort dette kan du se i toppen at der står local, hvor der også er en rulle menu. klik på den og vælg din playlist. så skulle det virke hvis du har forbindelserne i orden.- |
|
noobz
Funktioner
Tak(0)
|
Melder lige tilbage om det virker :-)
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |