recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lg HR925N vs Samsung BD-E8500N
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lg HR925N vs Samsung BD-E8500N

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2013 kl. 19:00
Skal den ene være u-kodet og hvad er U-kodet egentlig (Er først begyndt at interessere mig for teknik i de seneste par år) Vil det også betyde at jeg kan optage 2 programmer samtidig imens jeg ser på en tredje kanal? og skal denne kanal så være U-kodet? 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2013 kl. 19:09
 
 
  Du kan som skrevet optage 2 og via TVet se en tredie, har du Boxer, så alle kanaler udover Licens kanalerne (DR) kodet. På kabel er alle i Clear, medmindre du kar extrakanaler.
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2013 kl. 20:08
Tak og ja det er Boxer jeg har. Så jeg kan optage 2 og se en af dr's kanaler imens?
Til top
akafester Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2011
Sted: Farum
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akafester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 11:07
Hvis jeg var dig så havde jeg gået efter en decideret optager boks til boxer og en blu-ray ved siden af. Hvis du så savner "smart" funktioner så køb en WDTV live, aTV eller lign. 

En Humax BXR-HD+(2) kandet du skal bruge. 500GB intern harddisk, T2 og 2stk tunere. Godt og hurtigt interface uden for meget rod. Humax'en er ikke kræsen. Du kan faktisk optage 2 programmer og se et 3. på en 3. kanal. Uafhængigt om det er kodet eller ej.

En blu-ray ved siden af, evt en PS3 eller XBOX.
I PS3'eren har du både blu-ray afspiller (med 3D), netflix, viaplay m.m.
Xbox'en er så "kun" en DVD afspiller men har dog også netflix, viaplay osv.
TX-P55VT60 - 2xPS3 - PS4 - Onkyo TX-NR 515 - Synology DS415+ - AppleTV 4 - iPhone 6S
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

   Du kan som skrevet optage 2 og via TVet se en tredie, har du Boxer, så alle kanaler udover Licens kanalerne (DR) kodet. På kabel er alle i Clear, medmindre du kar extrakanaler.
 
Hvad pokker Radiomand! Du er vendt tilbage og nu uden grøn skrift.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 12:19
 
 Hej Flemming.
   Ja vi prøver igen, mere neutralt.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 12:28
 
 
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Tak og ja det er Boxer jeg har. Så jeg kan optage 2 og se en af dr's kanaler imens?
 
 Der kan IKKE optages 2 udsendelser som er kodet, den ene eller begge skal være FTA, men så er der heller ingen problemer med 2 samtidige optagelser.
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af akafester akafester skrev:

Hvis jeg var dig så havde jeg gået efter en decideret optager boks til boxer og en blu-ray ved siden af. Hvis du så savner "smart" funktioner så køb en WDTV live, aTV eller lign. 

En Humax BXR-HD+(2) kandet du skal bruge. 500GB intern harddisk, T2 og 2stk tunere. Godt og hurtigt interface uden for meget rod. Humax'en er ikke kræsen. Du kan faktisk optage 2 programmer og se et 3. på en 3. kanal. Uafhængigt om det er kodet eller ej.

En blu-ray ved siden af, evt en PS3 eller XBOX.
I PS3'eren har du både blu-ray afspiller (med 3D), netflix, viaplay m.m.
Xbox'en er så "kun" en DVD afspiller men har dog også netflix, viaplay osv.

1: Hvordan fungerer WDTV live ift. Smart tv? Kan godt lide de funktioner som jeg kan få via smart tv

''Men for at en boks som WD TV Live skal give mening at købe, kræver det altså, at du har nogle film og tv-serier i fil-format på din computer.'' 
Det var ikke så meget det jeg ville bruge mit tv til. Ved der også er andre men hvor godt virker den ift. smart tv?

2: Den har jeg også overvejet men har hørt at der næsten hele tiden er noget galt med Humax derfor er jeg lidt i tvivl hvilken. Hjælp søges...

3: Har en Ps3 i forvejen, ville kun skifte den ud med blu-ray hvis det var fordi der også var Dvb-t2 indbygget ellers ikke
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Tak og ja det er Boxer jeg har. Så jeg kan optage 2 og se en af dr's kanaler imens?
 
 Der kan IKKE optages 2 udsendelser som er kodet, den ene eller begge skal være FTA, men så er der heller ingen problemer med 2 samtidige optagelser.

Tak. Undskyld for jeg måske ikke virker så klog men ved heller ikke hvad FTA er. Ellers tak for hjælpen indtil videre og håber i fortsat vil hjælpe Big smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 17:12
FTA = Free To Air, altså gratis ukodede kanaler

Redigeret af Kampus - 04-Januar-2013 kl. 17:13
Til top
akneboy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Juni-2006
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akneboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 19:04
32" og 3dtv???? Ville nok gå efter et 40" Samsung 7005 og så lige spare lidt sammen.  32" er satme småt medmindre man sidder 1,5-2 meter væk fra sit tv.
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

FTA = Free To Air, altså gratis ukodede kanaler

Tak så forstår jeg bedre 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu