recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit waoo driller!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit waoo driller!

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kws Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-September-2011
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kws Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 21:24
Det kunne godt tyde på at de har smidt DRM på nu. :/ min airties boks virker fint, den skulle dog lige have strømmen helt fra og sat til igen før den ville vise kanalerne.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 08:26
Der er kommet kryptering på mange af kanalerne, det er derfor i ikke kan se dem mere. 

Så det eneste man kan gør er at leje/købe deres tv boks og lev med det. :) 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Kejserjorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-April-2007
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kejserjorn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 08:42
Jeg blev kun kunde hos Waoo, fordi det var pisse smart at man kunne bruge et netkort som tvkort på computeren, og derved få ligeså mange tunere man vil, til stort set ingen penge. Hvis jeg alligevel skal til at bruge en boks, så er Waoo ikke så interessant alligevel....
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Michael404 Michael404 skrev:

Hvad er hele ideen egentlig bag det, kanalerne kan vel trækkes over waoo.tv og viaplay  samt evt. HDD boks eller smart tv med hdd.  ?
 
Igennem et mediecenter, kan du f.eks. optage/streame/timeshifte 4-5(det afhænger af dit LAN's båndbredde) kanaler samtidig, og til 7 forskellige klienter rundt omkring i huset, hvis du har lyst. DET er sgu frihed Big smile
 
Eller..... var.... Cry
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Oprindeligt skrevet af Michael404 Michael404 skrev:

Hvad er hele ideen egentlig bag det, kanalerne kan vel trækkes over waoo.tv og viaplay  samt evt. HDD boks eller smart tv med hdd.  ?
 
Igennem et mediecenter, kan du f.eks. optage/streame/timeshifte 4-5(det afhænger af dit LAN's båndbredde) kanaler samtidig, og til 7 forskellige klienter rundt omkring i huset, hvis du har lyst. DET er sgu frihed Big smile
 
Eller..... var.... Cry

Well så længe det ikke er en feature de tilbyder til kunderne, så er det jo ikke noget man kan forvente at man bare kan gøre, selv om man måske synes det er smart mv. 

Og hvis man skulle tilbyde denne service så vil den nok også koste lige så meget som en tv boks mv. 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
kws Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-September-2011
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kws Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 20:10
Det er enten WMDRM 10 eller VCAS kryptering de bruger. Det er ihvertfald de eneste 2 den airties boks jeg har kan dekode.

Så vi snakker AES128 = farvel tv på htpc.
Til top
kws Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-September-2011
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kws Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 20:31
http://www.shapeshifter.se/2008/04/01/behind-the-scenes-of-telias-iptv/
Til top
diablo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér diablo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af kws kws skrev:

Det er enten WMDRM 10 eller VCAS kryptering de bruger. Det er ihvertfald de eneste 2 den airties boks jeg har kan dekode.

Så vi snakker AES128 = farvel tv på htpc.
 
Det er ikke et farvel tv på htpc/smart tv for det er kommet for at blive,
men det kan blive et farvel til waoo.
 
Der findet andre måder man kan få tv på sin htpc.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af diablo diablo skrev:

Oprindeligt skrevet af kws kws skrev:

Det er enten WMDRM 10 eller VCAS kryptering de bruger. Det er ihvertfald de eneste 2 den airties boks jeg har kan dekode.

Så vi snakker AES128 = farvel tv på htpc.
 
Det er ikke et farvel tv på htpc/smart tv for det er kommet for at blive,
men det kan blive et farvel til waoo.
 
Der findet andre måder man kan få tv på sin htpc.

Jamen det er jo så din beslutning.... Jeg har intet problem at skal have en boks stående, den passer fint til mit behov, hvis du vælger Waoo væk blot fordi de kryptere kanalerne, så du ikke kan se alle kanaler i dit mediacenter mere, ja hvad skal man sige til det..... Igen det er jo ikke en service du betaler for at man skal kunne i dit mediacenter, så kan ikke se det store problem her. 

Men det er jo så blot min holdning og mening. :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
diablo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér diablo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Oprindeligt skrevet af diablo diablo skrev:

Oprindeligt skrevet af kws kws skrev:

Det er enten WMDRM 10 eller VCAS kryptering de bruger. Det er ihvertfald de eneste 2 den airties boks jeg har kan dekode.

Så vi snakker AES128 = farvel tv på htpc.
 
Det er ikke et farvel tv på htpc/smart tv for det er kommet for at blive,
men det kan blive et farvel til waoo.
 
Der findet andre måder man kan få tv på sin htpc.

Jamen det er jo så din beslutning.... Jeg har intet problem at skal have en boks stående, den passer fint til mit behov, hvis du vælger Waoo væk blot fordi de kryptere kanalerne, så du ikke kan se alle kanaler i dit mediacenter mere, ja hvad skal man sige til det..... Igen det er jo ikke en service du betaler for at man skal kunne i dit mediacenter, så kan ikke se det store problem her. 

Men det er jo så blot min holdning og mening. :)
jeg vælger ikke Waoo væk blot fordi de kryptere kanalerne, men fordi de ikke kan lavere en løsning uden boks, for nogle kanaler jeg betaler for at se, men jeg ved ikke om det er det samme men SE har da en TV reklame for tv uden boks.
 
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af diablo diablo skrev:

 
jeg vælger ikke Waoo væk blot fordi de kryptere kanalerne, men fordi de ikke kan lavere en løsning uden boks, for nogle kanaler jeg betaler for at se, men jeg ved ikke om det er det samme men SE har da en TV reklame for tv uden boks.
 

Kør det via dvb-c fra fiberboksen i stedet. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 08:33
Ja så vælg dog en dvb-c løsning i stedet for. :-)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu