recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller > PS4
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Playstation 4: THIEF til next-gen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Playstation 4: THIEF til next-gen

 Besvar Besvar Side  <12345 17>
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 01:56
Hvis man kan holde ordenligt på sådan en controller ville det ikke genere mig. Efter at have spillet playstation all stars med cross play er det helt sikkert noget jeg ikke ville have noget imod.
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 02:40
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg tror at Sony skal gøre følgende for at være konkurrencedygtige:

  1. Udgive konsollen før eller samtidig med Xbox
  2. Opgradere deres online service og forbedre deres servere generelt. 
  3. Sælge en controller som er tilpasset større hænder.
  4. Sælge en "low-end" udgave med alt det essentielle eller generelt undlade bagudkompabilitet. Vil jeg spille gamle spil har jeg min gamle konsol. Endelig, sælge gamle spil billigt på deres store
  5. Sikre nem adgang til FAQ's og walkthroughs til spil (Hvorfor ikke gøre det nemmere for folk som har problemer med spil i at komme videre? - hvorfor skal man bruge sin PC til dette???)
  6. Undlade at implementere alle de unødige services vi ser på moderne TV. Lad det for guds skyld være en spillekonsol først.. lad vær med at lave youtube-aps eller lign

1. Selv med ca. et års forspring formode Sony med PS3 at indhente Xbox360, så skulle det ske at de lancere efter MS, er det absolut ingen katastofe.
2. Hvor mener du de fejler med deres online service?
3. Nogen er til store andre er til små..
4. Der er også en low end på markedet, med flash? ram istedet for traditionel hdd.
5. Hvorfor? hvor kommer det behov fra?
6. Hvilke services tænker du på her? 

Sony kom fra en generation hvor de har solgt 153 millioner Ps2 konsoller, mod 24 millioner solgte Xbox1. Og så til nu hvor de ligger stortset lige på omkring 70 millioner solgte. 
Hvis du før den her generation havde sat penge på det, så havde folk grint af dig. Den her generation har måske ikke været en decideret katastrofe for Sony, men det har absolut heller ikke været lutter lagkage. De går ind til næste generation på helt lige præmisser, så de har i langt mindre grad råd til at være små arrogante med priser og udgivelsesdatoer den her gang. 

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 02:40
Jeg tænker på cross save. At kunne spille selvom tv'et er optaget eller hvis man bare vil ligge i sengen inden man skal sove er ikke helt tosset. Dog vil prisen eksplodere for controllere, så det er et no-go uanset :)
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 10:10
Originally Posted by Eurogamer:

By Wesley Yin-Poole Published Friday, 18 January 2013

Sony will drop the DualShock controller for the next PlayStation, according to a new report.

Sources told CVG Sony has tested new controllers with biometric sensors on the grips and an LCD touch-screen.

This information tallies with what Eurogamer has heard from our own sources. We understand that as of six months ago Sony was testing a controller that had an LCD touch-screenonthe frontand biometrics functionality on the back. These designs, we were told, have changed almost every month, but are for the controller for the next PlayStation.

Biometrics technology captures data from the player's body, such as temperature and heart rate. Half-Life developer Valve has been experimenting with the tech, trying to discover new game experiences that would benefit from it.

...

Source: http://www.eurogamer.net/articles/20...station-report
Til top
Per Korshøj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 603
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Korshøj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Originally Posted by Eurogamer:

By Wesley Yin-Poole Published Friday, 18 January 2013

Sony will drop the DualShock controller for the next PlayStation, according to a new report.

Sources told CVG Sony has tested new controllers with biometric sensors on the grips and an LCD touch-screen.

This information tallies with what Eurogamer has heard from our own sources. We understand that as of six months ago Sony was testing a controller that had an LCD touch-screenonthe frontand biometrics functionality on the back. These designs, we were told, have changed almost every month, but are for the controller for the next PlayStation.

Biometrics technology captures data from the player's body, such as temperature and heart rate. Half-Life developer Valve has been experimenting with the tech, trying to discover new game experiences that would benefit from it.

...

Source: http://www.eurogamer.net/articles/20...station-report


Hvis det passer(og det håber jeg), så er det ret futuristisk. Noget jeg ikke troede ville komme før jeg blev "rigtig" gammel.
Per Korshøj




Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 10:35
Der er også tale om at både vita og de nuværende dualshock controllere er kompatible med PS4. Jeg har lidt svært ved at se hvordan vita skal virke men okay..

@Per Korshøj: det er vel egentlig det samme som Wii U, hvilket jeg har det okay med, så længe man kan holde ordenligt om den.
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 11:26
Jeg ville virkelig gerne have en bedre form for mediecenter i. F.eks. muligheden for en xbmc funktion, savner jeg virkelig på min PS3.
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 12:21
Hvis Sony ikke laver en kontroller der passer til os her i EU istedet for den børne kontroller de har nu, så hopper jeg nok tilbage til Xbox.
det nok også passer fint sammen med min Nokia Lumia 920 og Windows 8 på min PC Smile
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ashdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 12:28
PS3 kostede da vist 5000 ved launch, jeg mindes ikke den var helt oppe i 6000 kr.
Til top
Allan m Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 13:35
jeg købte ps3 i game til 5500.kr da den kom ud
tror ps4 kommer til at koste ca 4000.kr
de skal bare ha nogle flere titler klar til ps4
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 14:18
De skal spare pengene på drev. Om få år vil næsten ingen spil eller film findes på fysiske medier eller det vil i hvert fald være sekundært i forhold til download/streaming.
Det var bluraydrevet der gjorde ps3 så ekstrem dyr i mange år. Den fejl kan de undgå nu. Jeg vil til hver en tId foretrække spil på harddisk i stEdet for at jonglere med skiver. Besparelsen i produktionsomkotninger/distributionsomkostninger er også værd at tage med.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 14:22
 Playstation 3 kostede ca. 5000kr på udgivelse. Hvis man googler lidt rundt finder man det samme og det passer også fint at den kostede $600 hvilket på forunderlig vis altid resulterer i 600 euro, hvilket passer med omkring 4500kr.

Så ja, 3500-4000kr er nok meget reastisk. Nok nærmere 3500kr for en skrabet version og 4000kr(+?) for en premium.

@Allan M : Hvis konsollen udkommer til efteråret/mod jul harmonerer det nok med andre third party udgivelser som f.eks. Call of Duty og evt. Star Wars 1313. Desuden er jeg sikker på at Sony har nogle titler parat til os. Jeg skrev det her i min første besked:

Mht spil tror jeg at Sony har en masse godt i ærmerne. Hvis man tænker lidt over det har Sony en masse udviklere som v ikke ved hvad laver, som f.eks.:

Santa Monica team 2
Naughty Dog team 2
Media Molecule team 2
Suckerpunch
Guarilla Games
Polyphony

Og sikkert flere. Der er altså lagt i ovnen til en masse fede spil og forhåbentlig ikke alt for langt ude i fremtiden. Suckerpunch har f.eks. ikke lavet noget nyt siden InFamous 2 juni 2011, Gran Turismo 5 er tilbage fra november 2010 og som jeg kan forstå var det spil lavet med "next gen" i baghovedet så udviklerne har nemmere ved at lave et GT6. Media Molecule udgav LBP2 i januar 2011, samme med Killzone 3 osv.

Med andre ord er der flere af udviklerne der ikke har udgivet noget siden 2011 hvilket giver dem tid til at udgive i 2013 og nogen, som f.eks. GT6 engang i 2014.


Så mon ikke at E3 bliver spændende i år? Forhåbentlig ser vi dog noget lidt mere spændende end hvad 2006 tilbød os; Resistance, Uncharted og Motorstom. Tongue
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu