recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller > PS4
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Playstation 4: THIEF til next-gen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Playstation 4: THIEF til next-gen

 Besvar Besvar Side  <1 34567 17>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Og lige en sidste ting:

7. Inkluder en download-mode til konsollen så den kan opdatere firmware til konsollen selv og de spil man spiller mens den er slukket om natten, hvor den er i low-power state. Sidder pt. og hente 2 gb opdateringer til GT5 som jeg ikke har spillet i lang tid. SIdste gang jeg ville spille det skulle jeg hente endnu mere indhold. Det er seriøst trælst at sidde her og have 30 min til at game og man bruger sin tid på at hente opdateringer..

Det gør den også hvis du har et PS+ abonnement...

Jamen det er jo fedt at betale for et abonnement for en basal feature som man skulle levere gratis præcis som XMB inde i spil..


Måske bare mig der er uviden, men hvilke andre platforme starter op midt om natten for at installere opdateringer? Desuden er de her 2GB opdatering heller ikke noget der sker jævnligt, efter min erfaring.

Det er ikke det der er pointen. 

Pointen er, at når man tænder sin spillekonsol, så er det praktisk talt ALTID for at spille, (det giver vist nærmest sig selv).
Så er det IKKE i orden, at man lige skal vente 20-30 minutter på opdateringer (uanset om det er til system eller til spil), før man KAN spille.
Hvis man kunne undlade at opdatere, men blot får en besked om, at der er opdateringer, så ville det være noget andet. (så kan man sætte den til at opdatere EFTER man har spillet). Men det kan man tit ikke på en PS3ér.

Hvad angår andre platforme, så er det faktisk skræddersyet ind i en PC. Der er bare ganske få som udnytter det, og oftest fordi man ikke pinedød skal opdatere, når man sætter sig ved sin PC for at bruge den, til andet end at opdatere.

Andre platforme (og igen også PCén) kan også opdatere i baggrunden, mens man bruger den. At det så i nogle tilfælde giver nogle andre problemer, det er så en anden sag.

Pointen er helt klar her - Man kan bruge sin platform til det som man tænder/aktivere den for, uden at skulle tvinges til at gøre noget andet først. Sådan SKAL det være, efter min mening.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

De skal spare pengene på drev. Om få år vil næsten ingen spil eller film findes på fysiske medier eller det vil i hvert fald være sekundært i forhold til download/streaming.

Få år, nej. Men i fremtiden ja. DK er dog håbløs bagude hvad det angår. Så hvis det sker inden for nærmeste fremtid, så ryger DK i knæ.

Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Det var bluraydrevet der gjorde ps3 så ekstrem dyr i mange år. Den fejl kan de undgå nu. Jeg vil til hver en tId foretrække spil på harddisk i stEdet for at jonglere med skiver. Besparelsen i produktionsomkotninger/distributionsomkostninger er også værd at tage med.

Det var ikke selve BD drevet som gjorde PS3 dyrt. Det var kombinationen af udviklingen af PS3éren, (som så vidt jeg husker var vanvittig dyr for Sony), samt BD og dets licenser.
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Ham_Der_Hansen Ham_Der_Hansen skrev:

Jeg har i dag både PS3 og Xbox og skal da på sigt nok have begge nye konsoller, men det bliver ikke mig som ligger forrest i køen på frigivelsesdagene. Jeg tager det hen ad vejen. De fleste spil jeg spiller er nu PC spil, kun sports og bilspil nyder jeg på konsollerne. FPS og strategispil skal nu efter min mening nydes på en PC med keys og mus :-)

Helt enig i det sidste, kan ikke klare mig uden mus og Keyb.... :)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Fordi det ikke ville give særligt meget mening.. Da jeg fik en ny PS3 i efteråret brugte jeg omkring 100gb de første dage og har fyldt mere på efterfølgende.

Selvom SSD er faldet i prisen er de stadigvæk for dyre at smide i en ny konsol (PS4).


Hvis PS3/4 kom med SSD disk, så ville det i sig selv trække prisen ned.
Hvis alle udskiftede deres HDD med SSDére i deres computere, så ville DET også trække priserne ned.

SSDén er ikke udviklingsmæssig dyrere end HDD, der er blot mindre efterspørgelse, fordi de dels har været og til stadighed er i begrænset størrelser, og så har prisen har været tilsvarende højere.

At forestille sig en 3TB SSD disk i dag er totalt urealistisk, (og jeg tør slet ikke tænke på prisen). Og da behovet for plads er steget markant hos forbrugerne, ikke mindst pga. film/billeder og musik, så er behovet for SSD diske stærkt begrænset. Først nævnt fylder vanvittigt meget, så en 120GB/240GB SSD disk er slet slet ikke nok. Det er diske der bruges som system diske, og nada andet.


Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Og lige en sidste ting:

7. Inkluder en download-mode til konsollen så den kan opdatere firmware til konsollen selv og de spil man spiller mens den er slukket om natten, hvor den er i low-power state. Sidder pt. og hente 2 gb opdateringer til GT5 som jeg ikke har spillet i lang tid. SIdste gang jeg ville spille det skulle jeg hente endnu mere indhold. Det er seriøst trælst at sidde her og have 30 min til at game og man bruger sin tid på at hente opdateringer..

Det gør den også hvis du har et PS+ abonnement...

Jamen det er jo fedt at betale for et abonnement for en basal feature som man skulle levere gratis præcis som XMB inde i spil..


Måske bare mig der er uviden, men hvilke andre platforme starter op midt om natten for at installere opdateringer? Desuden er de her 2GB opdatering heller ikke noget der sker jævnligt, efter min erfaring.

Det er ikke det der er pointen. 

Pointen er, at når man tænder sin spillekonsol, så er det praktisk talt ALTID for at spille, (det giver vist nærmest sig selv).
Så er det IKKE i orden, at man lige skal vente 20-30 minutter på opdateringer (uanset om det er til system eller til spil), før man KAN spille.
Hvis man kunne undlade at opdatere, men blot får en besked om, at der er opdateringer, så ville det være noget andet. (så kan man sætte den til at opdatere EFTER man har spillet). Men det kan man tit ikke på en PS3ér.

Hvad angår andre platforme, så er det faktisk skræddersyet ind i en PC. Der er bare ganske få som udnytter det, og oftest fordi man ikke pinedød skal opdatere, når man sætter sig ved sin PC for at bruge den, til andet end at opdatere.

Andre platforme (og igen også PCén) kan også opdatere i baggrunden, mens man bruger den. At det så i nogle tilfælde giver nogle andre problemer, det er så en anden sag.

Pointen er helt klar her - Man kan bruge sin platform til det som man tænder/aktivere den for, uden at skulle tvinges til at gøre noget andet først. Sådan SKAL det være, efter min mening.


Altså jeg svarer nu engang på det der blev skrevet. Steve vil gerne have en feature der allerede er der - downloade om natten (såfremt man betaler for den). 

Du taler om baggrunds-download hvilket jeg da giver dig fuldstændigt ret i. Jeg vil have at min konsol kan downloade mens jeg spiller eller er på netflix eller alternativt undlade at opdatere hvis man bare skal spille singleplayer spil. 
Dog vil jeg sige at man med PS-Vita kan undlade at opdatere/man er ikke tvunget til det. Ud for spillet vil der være en note om at der er en meddelse og herfra kan man selv vælge om man vil opdatere.

Så ja, jeg giver dig da fuldstændig ret, men det var bare ikke det foreslag der først  blev nævnt.Smile

** Lige en sidste ting - jeg mener faktisk også at PS Vita, kan downloade videre selvom den går i dvale, hvilket den være i flere dage. 


Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Fordi det ikke ville give særligt meget mening.. Da jeg fik en ny PS3 i efteråret brugte jeg omkring 100gb de første dage og har fyldt mere på efterfølgende.

Selvom SSD er faldet i prisen er de stadigvæk for dyre at smide i en ny konsol (PS4).


Hvis PS3/4 kom med SSD disk, så ville det i sig selv trække prisen ned.
Hvis alle udskiftede deres HDD med SSDére i deres computere, så ville DET også trække priserne ned.

SSDén er ikke udviklingsmæssig dyrere end HDD, der er blot mindre efterspørgelse, fordi de dels har været og til stadighed er i begrænset størrelser, og så har prisen har været tilsvarende højere.

At forestille sig en 3TB SSD disk i dag er totalt urealistisk, (og jeg tør slet ikke tænke på prisen). Og da behovet for plads er steget markant hos forbrugerne, ikke mindst pga. film/billeder og musik, så er behovet for SSD diske stærkt begrænset. Først nævnt fylder vanvittigt meget, så en 120GB/240GB SSD disk er slet slet ikke nok. Det er diske der bruges som system diske, og nada andet.



Jeg skriver kun ud fra hvad jeg ved. Jeg tænkte ikke over følgende: SSDén er ikke udviklingsmæssig dyrere end HDD, der er blot mindre efterspørgelse.

Såfremt det er rigtigt vil jeg klart foretrække en SSD. Tongue
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Fordi det ikke ville give særligt meget mening.. Da jeg fik en ny PS3 i efteråret brugte jeg omkring 100gb de første dage og har fyldt mere på efterfølgende.

Selvom SSD er faldet i prisen er de stadigvæk for dyre at smide i en ny konsol (PS4).


Hvis PS3/4 kom med SSD disk, så ville det i sig selv trække prisen ned.
Hvis alle udskiftede deres HDD med SSDére i deres computere, så ville DET også trække priserne ned.

SSDén er ikke udviklingsmæssig dyrere end HDD, der er blot mindre efterspørgelse, fordi de dels har været og til stadighed er i begrænset størrelser, og så har prisen har været tilsvarende højere.

At forestille sig en 3TB SSD disk i dag er totalt urealistisk, (og jeg tør slet ikke tænke på prisen). Og da behovet for plads er steget markant hos forbrugerne, ikke mindst pga. film/billeder og musik, så er behovet for SSD diske stærkt begrænset. Først nævnt fylder vanvittigt meget, så en 120GB/240GB SSD disk er slet slet ikke nok. Det er diske der bruges som system diske, og nada andet.



For mig er det et spørgsmål om præferencer. Jeg spiller udelukkende strategispil (alle snart alle former) på computer. Da jeg spillede BF3 var det også til PC. Men spil som Batman, Assassins Creed og diverse platformspil og bilspil hører efter min mening hjemme på en konsol. Eller dvs de er der jeg bedst nyder at spille dem.


Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 13:18
fatter slet ikke hvorfor man er interesseret i konsoler hvis man har pc.
Pcén kan jo alt det en konsol kan og meget mere til. Flottere grafik osv.
Kobel jeres pc til TVét og så er man da kørende.

Og slipper vi af med konsollerne kunne spillene blive rigtig fede til pc Smile


Redigeret af mbm1 - 21-Januar-2013 kl. 13:20
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 678
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 13:30
Hvis den understøtter PS3-spil, så skal jeg have den. End of discussion.
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 13:55

Jeg plejer at købe på launch, men nu kommer det meget an på hvilke titler, de udgiver den med, for næste gang kan jeg vente lidt. 

Den kommer dog ikke ud i år. Husk, at jeg fik ret sidste gang alle i fanboys var oppe af stolen for en PS4 - det var vidst 2 år siden.

Desuden elsker jeg PS alm. controllere, så jeg håber, man stadig kan bruge dem hvis jeg ikke kan lide de nye.



BORING!
Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der_Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 14:11
Præcis, har prøvet COD på Xbox - nej tak det hører til på PC'en med mus og keys :-)
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 14:13

Og jeg kan slet ikke finde ud af det på mus og keys. SLET IKKE. 

Sådan er det, når man stort set kun har gamet på PS siden 1'eren.


BORING!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu