recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SSD opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SSD opsætning

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SSD opsætning
    Sendt: 18-Januar-2013 kl. 14:51
Jeg ville lige være på forkant med hvad jeg skal gøre, efter jeg har installeret windows 7 på min nye SSD harddisk >> Vertex 4

Skal jeg gøre noget inden og efter??
Hvad med firmware opgradering osv, hvordan foregår det?
Hvordan skal systemet sættes op når alt er oppe og køre osv?

Bare lige for at være på forkant med det hele.

Bundkort er et Asus P8H67 M-Pro
Har 8gb ram indtil videre.

På forhånd tak for indput

Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 15:56
Du behøver ikke gøre noget. Har du nogensinde hentet ny firmware til en harddisk ?
Dit bundkort kan følge med, da det har 2 stk. sata 6Gb/s porte. SSD'en er vel tilsluttet der. Jeg ville nedsætte swap-filen (på dansk sidefil) fra auto til 4-500 Mb. Jeg ved godt, at en ssd er hurtigere til at loade en swap på 2-3 Gbyte, men da du har 8 Gb ram, er swap vel ret unødvendigt, og den forsinker boot-tid. Endvidere ville jeg bruge standby (slumre, sleep) og kun bruge koldboot for at få fat i windows opdateringer. Nogle går op i ssd alignment. Du kan prøve at google det. Men du har jo installeret, og så er det lidt sent at røre partitioneringen. Geek
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 06:58
Bare til info så har jeg ikke installeret noget endnu. Forklarede mig vist forkert :-)
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 07:57
Ja altså den er slet ikke sat i endnu. Derfor jeg vil være på forkant med det hele, men det med at opdatere hdd er fordi jeg har læst i tidligere indlæg, at nogle diske godt have problemer men at det hjalp med firmware opdatering. Så ville jo være rart at være på forkant med det hele.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 08:52
Der kan være god pointe inat opdatere firmwaren på en ssd. Der har på mange været problemer sommgav mærkelige fejl.

/ask
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 15:29
Det er vigtigt, at du inden installation, sørger for at IDE står ACHI i bundkortets bios!
Slå ligeledes disk-defragmentering fra i Windows.

M.v.h.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 16:30
Hvordan opdaterer man ssd? Kan man godt det når det hele er oppe at køre? Og super info btw. Så tak foreløbig
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 16:50
Jeg vil gætte på, at der er et Windows værktøj, som gør det. Det findes i hvertfald til Intels SSD'er. Og det kan gøres uden du mister data...
M.v.h.
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 17:00
Min Vertex 2 kunne ikke opdatere firmware i Windows eller Mac OS når det var system disken.. Den kunne vist godt under Linux af en eller anden grund. Ved ikke om det er blevet anderledes siden, men ellers så ville jeg kigge på at få den opdateret før du installere styresystem på den.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Hvordan opdaterer man ssd? Kan man godt det når det hele er oppe at køre? Og super info btw. Så tak foreløbig

Du læser producentens brugervejledning til hvordan man opdaterer firmware. Det er ikke samme metode for Intel, OCZ, Samsung, Kingston, etc etc.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg vil gætte på, at der er et Windows værktøj, som gør det. Det findes i hvertfald til Intels SSD'er. Og det kan gøres uden du mister data...
M.v.h.

Backup er dog en god ting, specielt inden man giver sig i kast med en firmware opdatering.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 17:26
Min holdning til firmware opdatering er, at hvis producenten ikke sørger for et Windowsbaseret værktøj, er de amatører!
I modsætning til konventionelle harddiske har SSD'er netop ofte brug for firmware-opdateringer. For at Hr. og Fru Danmark kan dette, er et Windows værktøj en forudsætning!
Men er en Vertex ikke en OCZ disk? I så fald skal det nok passe, at det ikke kan lade sig gøre. Jeg har en OCZ PCIe SSD som også er omstændelig at opdatere på. Og generelt er OCZ's forum fyldt med brugere som har problemer med denne basale opgave!
Vil man have forholdsvis problemfri firmware-opdatering, nem TRIM-support og generelt problemfri drift/lav fejlrate, vælger man en Intel SSD!

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 19-Januar-2013 kl. 17:28
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu